MS Windows
briani 27239
Computer beeper under Acronis True Image b~
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 30-11-08 23:38

Jeg kører Acronis True Image 10.0.0.4942, som er seneste version. Under
backup sker det periodisk, at computeren beeper med to forskellige toner,
bah-buh-bah-buh som en ambulance.
Lyden stopper så snart partitionen er kopieret.
Det kommer fra den lille højttaler og ikke fra lydkortet.
Jeg går ud fra, at det er BIOS'en som beeper, men hvorfor? BIOS er
Phoenix-Award bios 7222 ver. 1.2.b for en ALDI PC (MSI motherboard).
Problemet findes kun, når jeg kører backup til en USB-harddisk en gang om
måneden. Backup'en udføres korrekt, men det er sk... irriterende at høre på.
Har nogen kendskab til problemet og måske en løsning?
--
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 01-12-08 15:10

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ggv4j4$1po1$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> høre på.
> Har nogen kendskab til problemet og måske en løsning?

Lyder næsten som om CPU løber lidt varm når den laver backup.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 01-12-08 17:54

> Lyder næsten som om CPU løber lidt varm når den laver backup.
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as
Hej Paul.

Vil det give ambulancelyden? Jeg har ikke kunnet finde en beskrivelse af
BIOS-lyde med to toner.
Jeg tror også kun problemet er der, når jeg laver backup til en harddisk med
USB forbindelse. Jeg har i dag prøvet backup til maskinens egen harddisk
uden problemer.
Hvilket program kan du anbefale til at måle temperaturen på CPU?

Mvh. Jørgen.

Fra : Rado

Dato : 01-12-08 18:43

On Mon, 1 Dec 2008 17:53:30 +0100, "Jørgen Christensen"
<jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg tror også kun problemet er der, når jeg laver backup til en harddisk med
>USB forbindelse. Jeg har i dag prøvet backup til maskinens egen harddisk
>uden problemer.

Der bruges en hel del CPU kraft ved overførsel af filer til USB drev,
men det burde ikke gøre CPUen så varm. Prøv at se efter om der har
samlet sig meget støv omkring CPU og blæser så den ikke bliver kølet
ordentligt, og check også gennemluftningen i kabinettet generelt. Hvis
der er for varmt i kabinettet hjælper selv den bedste CPU køler ikke
ret meget, så får CPUen bogstaveligt talt ikke andet end varm luft.

>Hvilket program kan du anbefale til at måle temperaturen på CPU?

CoreTemp er udmærket:

http://www.alcpu.com/CoreTemp/

--
Rado

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 01-12-08 19:28

> [...]
> der er for varmt i kabinettet hjælper selv den bedste CPU køler ikke
> ret meget, så får CPUen bogstaveligt talt ikke andet end varm luft.

Tak, jeg prøver Coretemp. Det er ikke længe siden, at computeren var
adskilt, og der var overhovedet ikke snavs i den.

Mvh. Jørgen.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 01-12-08 19:37

> Tak, jeg prøver Coretemp. Det er ikke længe siden, at computeren var
> adskilt, og der var overhovedet ikke snavs i den.
>
> Mvh. Jørgen.
Nå, glæden varede ikke længe. Coretemp supporter ikke min Celeron 3.06 Ghz.
Jeg leder videre.

Mvh. Jørgen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 03-12-08 12:46

Tak til Rado og Paul for tippene. Da jeg fik installeret Speedfan og kunne
måle temperaturen, viste det sig, at jeg i idletilstand lå på 52 grader C,
men ved en hård belatsning på 10 sekunders backup drønede temperaturen op på
70 C.
Det ser ud til, at køleren har siddet skævt på, så efter en rensning og ny
pasta er idletemperaturen nu 37 C og ved hård backup, når jeg kun 51C.

Mvh. Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-12-08 15:46

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:gh5rjk$18kk$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> Det ser ud til, at køleren har siddet skævt på, så efter en rensning
> og ny pasta er idletemperaturen nu 37 C og ved hård backup, når jeg

Det lyder godt, så fik du da løst problemet inden det blev alvorligt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as