Filter i SpeedStream 5711 Router
Fra : Jens

Dato : 25-07-01 23:09

Hej!

Jeg har ikke selv en Internet forbindelse hos TDC, så derfor benytter jeg
ikke deres interne nyhedsgrupper til dette spørgsmål.

Jeg skal konfigurere at par SpeedStream 5711 routere for en kunde som har
valgt selv at købe routerne til TDC Pro@ccess ADSL. (Og ja, jeg anbefalede
dem at købe Cisco, men de valgte altså Efficient SpeedStream routeren!)
Jeg har uden problemer fået koblet routerne på Internet, men vil nu gerne
have lavet nogle forskellige filtre. Det har jeg til gengæld store problemer
med.
Jeg har læst afsnittet om filtre i manualen igennem flere gange, men fatter
ærligt talt ikke særligt meget.
Jeg synes modsat andre routere at filter opsætning i SpeedStream routeren er
totalt ulogisk. Derfor håber jeg nogen kan hjælpe mig, og måske på
pædagogisk vis forklare mig hvordan filter opsætningen virker/fungerer.

Jeg har lavet sådan at man udefra kan fjernstyre en PC på det interne
netværk med pcAnyWhere. Jeg har brugt kommandoerne:

SYSTEM ADDSERVER 192.168.0.50 TCP 5631
SYSTEM ADDSERVER 192.168.0.50 UDP 5632

Det virker også perfekt. Men jeg ønsker ved hjælp af et filter at begrænse
adgangen til 1 eller 2 ip-adresser. Hvordan laver jeg sådan et filter ?

Det må gerne være skåret ud i pap da jeg som sagt fatter nada af filter
opsætningen i nævnte router!

På forhånd tak for hjælpen!

Jens

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 26-07-01 19:25

On Thu, 26 Jul 2001 00:09:24 +0200, Jens wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
<wsH77.439$lh7.28590@news010.worldonline.dk>:

[...]

>Det må gerne være skåret ud i pap da jeg som sagt fatter nada af filter
>opsætningen i nævnte router!

På:
<http://support.efficient.com/drivers/kernels/Speedstream/GUI/v396.zip>
ligger den seneste version af configuration manageren. Der medfølger en
del eksempler på filtre til forskellige formål. De er gode at lære af.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen