En note fra seminariet
Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-11-08 21:14

Jeg har før kritiseret lærerseminariet herinde – for jeg tror ikke der
er den store målgruppe (for kritik) i dk.undervisning.folkeskole.

Men det stopper ikke der...

Min ven fra seminariet sagde han havde pjækket fra idræt i onsdags.
Intet nyt I det. Ikke at det siger noget om min ven! Snarere om
seminariet...

De har mødepligt. 60 eller 80 procent. Men denne dag var alligevel værd
at pjække for. Det kan måske virke usæriøst på de fleste. Hvad er han
gået glip af? På planen stod “find din indre sørøve” og “dans et dyr”.

Jeg kan stå inde for ham som lærer. Han er intelligent, en dygtig lærer
og helt igennem fornuftig.

Er der noget at sige til, at lærerjobbet ikke er særligt respekteret?

Det er ikke et enkeltstående tilfælde. Vi dukker jævnligt op til timer,
hvor det vigtigste punkt på dagsordenen er, hvilken kage vi skal spise
til næste time.

Mvh. en af de få frustrerede sjæle fra seminariet.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 28-11-08 22:03

"Lars Stokholm" skrev

> På planen stod "find din indre sørøve" og ......

Da jeg gik på seminariet, hed det "find din indre sørøv!"

Det er da gået lidt fremad.

- Jensby

Fra : Michael Weber

Dato : 28-11-08 22:26

Jan Bang Jensby wrote:
> "Lars Stokholm" skrev

> Da jeg gik på seminariet, hed det "find din indre sørøv!"

Og det var så dengang man ha´e vand i´e knæ o´ bølger i´e hår.
:)

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : @

Dato : 29-11-08 18:46

On Fri, 28 Nov 2008 22:03:11 +0100, "Jan Bang Jensby"
<janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

>"Lars Stokholm" skrev

>Da jeg gik på seminariet, hed det "find din indre sørøv!"
>
>Det er da gået lidt fremad.

her må det være på sin plads at nævne at S jo engang havde et fint
slogan

"Stavning eller kaos"

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-11-08 22:08

Jan Bang Jensby wrote:
> "Lars Stokholm" skrev
>
> Da jeg gik på seminariet, hed det "find din indre sørøv!"
>
> Det er da gået lidt fremad.

Hah! Ja, man sidder og læser indlægget igennem tre gange inden man
sender det og finder fejlen lige når man har sendt.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-08 05:02

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

"Find din indre sørøver" er ulækker slogan for seminarieuddannelse

Man bør være lærer vis man vil lære børn at blive gode borgere - ikke røvere

Men vi belønner kriminalitet og anden TILLÆRT HJÆLPELØSHED alt for meget i
dag og især staten er ond med at forkæle lovbrydere og min
yndlingsforfattterinde , Astrid Lindgren, var med til tidligt at opreklamere
sørøveri
Men hun var liberalist, politisk, og bifaldt ikke tyve som de autonome der
lyver sig til at være Pippi Langstrømpe ætlinge
"Når krokodillen ynksomst græder, den allersnarest folk opæder". (Ordsprog)
Sørøvere er SVAGE OG ONDE OG BØR FORAGTES

"Der mangler meget i at uskyldigheden finder lige så megen beskyttelse som
forbrydelsen. Rochefoucauld

"Der ligger Magt i Mildhed. D.G. Monrad
" Den sande visdom er ikke at forekomme vis. Aischylos
" Diplomati: Kunsten at sige "sød vovse", indtil du kan finde en sten.

Følgende forvirrer mig:
" Suffering is the sole origin of consciousness. Dostoevsky 1821-81

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-11-08 23:06

> [...]
> at pjække for. Det kan måske virke usæriøst på de fleste. Hvad er han
> gået glip af? På planen stod “find din indre sørøve” og “dans et dyr”.

Klog læreruddannelse:
Er IQ høj nok? (helst oppe i øvre 1/3)
Er vedkommende god til børn?
Uddannelses varighed ca 2 timer.
Herved undgås en masse Kejserens nye Klæder halløj og spildte penge.

Mvh
Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-11-08 00:53

Martin Larsen wrote:
> Klog læreruddannelse:
> Er IQ høj nok? (helst oppe i øvre 1/3)
> Er vedkommende god til børn?
> Uddannelses varighed ca 2 timer.
> Herved undgås en masse Kejserens nye Klæder halløj og spildte penge.

Det er måske lige yderligtgående nok, men du er da på vej i den rigtige
retning. Jeg ville kræve 2 år fremfor 2 timer.

Højere adgangskrav.

Sammenlagt et halvt års praktik. Er du indstillet på at lære noget, er
det her det sker.

Tre linjefag og et fag kaldet pædagogik (didaktik+pædagogik+psykologi+
skoleorganisation) i to (halvandet) år hver.

Slut, prut finale. Ikke grund til at barbere den ged yderligere.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-11-08 07:37

Lars Stokholm <lars.stokholm@gmail.com> declared in:
49308470$0$90275$14726298@news.sunsite.dk :

> [...]
> skoleorganisation) i to (halvandet) år hver.
>
> Slut, prut finale. Ikke grund til at barbere den ged yderligere.

Efterfulgt af en del års arbejdsløshed, fordi du ikke kan få et job
i dine valgte liniefag. Og du har jo ingen uddannelse i andre fag.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-11-08 07:38

> [...]
> skal spise til næste time.
>
> Mvh. en af de få frustrerede sjæle fra seminariet.

En kommende lærer, der ikke vil kunne besvare elevernes yndlingsspørgsmål:
"Hvad skal vi bruge det til?"

- Fordi omtalte lærer heller ikke selv er i stand til at indse det.