Lukning i DK for Pirate Bay
Fra : Peter Heide

Dato : 26-11-08 21:19

cut and pasted fra www.piratgruppen.dk :

Skrevet af JTToft for et par timer siden og jeg er helt enig i hans indlæg :

Jeg er personligt pisse hamrende ligeglad med om TPB bliver eller ikke
bliver blokeret (og det gjorde den tilsyneladende..)

Hvad jeg ikke er ligeglad med er den stigende grad af korruption og
overtrædelser af Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 der foregår i det
danske "retssystem" nu om dage!

Det er simpelthen uacceptabelt at vi almindelige danskere skal finde os i at
en privat organisation (i dette tilfælde IFPI) kan have SÅ meget magt over
vores love, og tilsyneladende også pålægge Tele2 og sandsynligvist også alle
andre at overvåge og begrænse deres kunders beføjelser på internettet.

Det hører ingen steder hjemme at ISP'erne skal håndhæve love og regler, og
de skal da slet ikke have indflydelse på, hvor vi må færdes på internettet!

Dette sker altsammen på baggrund af ingenting! - The Pirate Bay foretager
sig, i følge dansk lovgivning på området, så vidt jeg er orienteret, intet
ulovligt. Det er fuldt ud lovligt at distribuere og downloade torrents. Det
ulovlige består i, at brugerne af siden downloader indholdet, som disse
torrent-filer "linker" til.

Hvorfor i al verden skal TPB og alle andre straffes for det!? Fordi nogle
brugere af en fuldt ud lovlig side "misbruger" mulighederne i den, skal alle
vi andre da ikke fratages muligheden for at benytte den!
Det er direkte sindssygt!

Det eneste ulovlige der foregår er, IFPI's og domstolenes overtrædelser af
Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 (specielt ang. ytringsfriheden) og
ISP'ernes opgave at fratage os vores personlige frihed!

Det er sørgeligt at se Danmark og vores "retssikkerhed" gå i denne retning.
Sørgeligt.

- Det var så hvad jeg havde at sige.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 21:30

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

Vi er 100% enige.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 21:33

Peter Heide wrote:
> cut and pasted fra www.piratgruppen.dk :
>
> Skrevet af JTToft for et par timer siden og jeg er helt enig i hans
> indlæg :

Det er teknisk set umuligt at blokere for adgangen til The Pirate Bay. Så
uanset hvad, har dommen i praksis næppe nogen betydning.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 21:54

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Det er teknisk set umuligt at blokere for adgangen til The Pirate
> Bay. Så uanset hvad, har dommen i praksis næppe nogen betydning.

Korrekt, det er dog tankerne bag ved lukningen der er problemet (eller
rettede de manglende tanker bag lukningen)

Fra : David Konrad

Dato : 27-11-08 00:46

David Konrad wrote:

> Det er teknisk set umuligt at blokere for adgangen til The Pirate
> Bay. Så uanset hvad, har dommen i praksis næppe nogen betydning.

Se f.eks http://www.youtube.com/watch?v=GlF7dJLt1PY
jeg leder efter en plade der hedder Green Leaves

Jeg kan kun få den via TPB, den er udgivet i 500 eksemplarer, til bestemte
mennesker.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 16:29

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Se f.eks http://www.youtube.com/watch?v=GlF7dJLt1PY
> jeg leder efter en plade der hedder Green Leaves
>
> Jeg kan kun få den via TPB, den er udgivet i 500 eksemplarer, til bestemte
> mennesker.

Det er da ærgerligt for dig, men eftersom du ikke ejer materialer på pladen,
så er der intet andet at gøre, end at respektere ejerens ønske om hvorledes
materialet skal bruges\udgives\whatever. Og vedkommende har kun trykt 500
eksemplarer - hvis vedkommende ville have flere eksemplarer på gaden, så
ville de nok være blevet lavet.

Fra : David Konrad

Dato : 04-12-08 19:46

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
> vedkommende har kun trykt 500 eksemplarer - hvis vedkommende ville
> have flere eksemplarer på gaden, så ville de nok være blevet lavet.

Det er vanskeligt at forestille sig en kunstner ikke ønsker sine færdigheder
eller kunst udbredt. Sorry kammerat - du agerer vist djævlens advokat her.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-11-08 21:52

On Wed, 26 Nov 2008 21:19:03 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>cut and pasted fra www.piratgruppen.dk :

Nej, det er fra
http://www.piratgruppen.ORG/forum/showthread.php?t=93533

>Skrevet af JTToft for et par timer siden og jeg er helt enig i hans indlæg :

<snip citat>

Det mest tåbelige er at en blokering er totalt nytteløs, da denne
blokering er lettere at omgå, en at klø sig selv i røven...

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 21:56

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Det mest tåbelige er at en blokering er totalt nytteløs, da denne
> blokering er lettere at omgå, en at klø sig selv i røven...

Korrekt, og det skaber kun større had mod musik/film industrien,
personligt er det +7 år siden jeg sidst har købt en musik cd, vil
hellere undvære end støtte en organisation der får mafiaen til at ligne
en børnehave udflugt.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-11-08 22:01

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> personligt er det +7 år siden jeg sidst har købt en musik cd, vil hellere
> undvære end støtte en organisation der får mafiaen til at ligne en

Det sjove er, at APG siger at det er ulovligt, at download musik ect. Det er
det IKKE. Det er et brud på deres ophavsrettigheder - IKKE ulovligt.
Der er derfor de anlægger en CIVIL retsag mod folk, som de mener brudt deres
ophavsrettigheder.

/Johnny

/

Fra : Peter Heide

Dato : 26-11-08 22:10

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> er det IKKE. Det er et brud på deres ophavsrettigheder - IKKE ulovligt.
> Der er derfor de anlægger en CIVIL retsag mod folk, som de mener brudt

APG har ikke været specielt heldige med at få nogen dømt for ulovlig
download , det de måske har lidt held med er ; at skræmme folk .

Hvad med alle de links til Pirate Bay via Googles. Hvad vil IFPI gøre ved
det ? Lukke adgangen Google ?

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:20

> APG har ikke været specielt heldige med at få nogen dømt for ulovlig
> download , det de måske har lidt held med er ; at skræmme folk .

100% korrekt igen.

> Hvad med alle de links til Pirate Bay via Googles. Hvad vil IFPI gøre
> ved det ? Lukke adgangen Google ?

Giv dem nu ikke gode idéer.

Fra : Jesper

Dato : 27-11-08 00:23

> [...]

> download , det de måske har lidt held med er ; at skræmme folk .
>
> Hvad med alle de links til Pirate Bay via Googles. Hvad vil IFPI gøre ved

Jeg håber div. Linux og Open Source grupper der bruger Bittorrent til at
distribuere deres software vil anlægge sag mod IFPI.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:11

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> wrote in message

> Det sjove er, at APG siger at det er ulovligt, at download musik ect.
> Det er det IKKE. Det er et brud på deres ophavsrettigheder - IKKE
> ulovligt.

Jeg håber blot endnu flere stopper med at købe musik/film i DK.

> Der er derfor de anlægger en CIVIL retsag mod folk, som de mener
> brudt deres ophavsrettigheder.

Korrekt.

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 22:06

> [...]
> personligt er det +7 år siden jeg sidst har købt en musik cd, vil hellere
> undvære end støtte en organisation der får mafiaen til at ligne en

Hvis er 30+ er der også 7 år mellem hver cd de udgiver der er noget værd

Nej, det er der nok ikke, men når man går ind i en musikbutik skal man kæmpe
sig igennem 7645 bands henvendt til 8-16-årige (hvilket faktisk er den
gruppe der kopiere mest) for nede i et hjørne at finde musik henvendt til os
over 30 (hvilket ironisk nok er den gruppe der kopiere mindst (ifølge
Piratgruppen).

Tænk nu hvis musikbranchen sagde vi gider ikke udgive musik til unge
nasserøve, men til dem der rent faktisk betaler. Det virker helt klart som
om spilbranchen har opdaget at voksne faktisk _køber_ spil, mens unge
kopiere dem - og dermed burde være helt inderlig ligegyldige.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:14

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> klart som om spilbranchen har opdaget at voksne faktisk _køber_ spil,
> mens unge kopiere dem - og dermed burde være helt inderlig

De spil jeg har købt, har jeg inden jeg købt dem hentet i alternativ
version / demo version, og hvis spillet siger mig noget, ja så køber jeg
det, præcis som jeg ser en trailer af en film inden jeg køber den. (og
film købes IKKE i DK for mit vedkommende)

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 22:07

N_B_DK wrote:
> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Korrekt, og det skaber kun større had mod musik/film industrien,
> personligt er det +7 år siden jeg sidst har købt en musik cd,

Hmm, jeg køber gerne en film og CD, fordi jeg gerne vil have en "original"
stående på hylden. Men der er jo mange ting man ikke kan skaffe, fordi
musikselskaberne og filmindustrien helst vil bestemme hvad jeg skal købe.
Senest kan jeg nævne filmen "Kampen om ilden" og nogle plader af Michela
Petri, som jeg selvom jeg havde besøgt 5 forretninger ikke kunne skaffe, og
så måtte jeg jo gå den "ulovlige" vej.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:15

> [...]
> "original" stående på hylden. Men der er jo mange ting man ikke kan
> skaffe, fordi musikselskaberne og filmindustrien helst vil bestemme

Korrekt, det musik jeg helst vil høre skal jeg til holland/tyskland
(primært) for at finde.

Ja det er dybt godnat.

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 22:50

N_B_DK wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Korrekt, det musik jeg helst vil høre skal jeg til holland/tyskland
> (primært) for at finde.

Den musik jeg primært er tilhænger af, findes slet ikke i deres databaser!

> Ja det er dybt godnat.

Og de er selv uden om det. Når de dikterer forretningerne til primært at
være centreret omkring seneste Britney Spears udgivelse, er de selv ude om,
at folk piratkopierer det gode musik. Det står ikke på deres hylder. Jeg
ville hjertens gerne købe den originale CD, men når musikbrachen og
fiml-branchen åbenbart ikke vil give mig lov til at købe de CD'er og DVD'er
jeg holder af, så ser jeg intet alternativt end piratkopiering. Hvis de gav
mig lov, hvis jeg kunne få lov til at købe de film jeg mener er værdige til
at stå på hylden, så købte jeg dem også.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 16:34

> Og de er selv uden om det. Når de dikterer forretningerne til primært at
> være centreret omkring seneste Britney Spears udgivelse, er de selv ude
> om, at folk piratkopierer det gode musik.

Okay, først og fremmest: Det er supermarkederne, der kun vil ha' en top ti i
deres butikker, ikke musikbranchen der bestemmer at det skal være sådan. Og
det foregår på samme måde med film, blade og andre produkter. Det er
supermarkederne, der har magten hvad angåe hvilket udvalg du skal have som
kunde i deres butikker.

>hvis jeg kunne få lov til at købe de film jeg mener er værdige til at stå
>på hylden, så købte jeg dem også.

Se ovenfor.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 13:44

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> supermarkederne, der har magten hvad angåe hvilket udvalg du skal have som

Det passer da slet ikke, hvad du her påstår.
Gjorde det det, ville der sandelig findes et fornuftigt udvalg i
specialbutikkerne.
Hvilket der IKKE gør.
Fordi alene det formodet mest profitable udgives.

det er jo en kendsgerning.
desværrre.

Egon

Fra : David Konrad

Dato : 04-12-08 19:50

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
>

> Okay, først og fremmest: Det er supermarkederne, der kun vil ha' en
> top ti i deres butikker, ikke musikbranchen der bestemmer at det skal

Fona, Merlin osv.

>Og det foregår på samme måde med film, blade og andre
> produkter. Det er supermarkederne, der har magten hvad angåe hvilket
> udvalg du skal have som kunde i deres butikker.

Og dette forkerte koncept kan Torrents og TPB så gøre op med. Hvis "man"
ikke vil sælge det, som folk efterspørger, og der findes ivrige potentielle
kunder, så opstår der naturligvis et sort marked. Det er det man ser, men
TPB. Det er ikke fordi det er gratis, men fordi det findes.

> Se ovenfor.

Det blev det ikke bedre af.

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 22:16

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Petri, som jeg selvom jeg havde besøgt 5 forretninger ikke kunne skaffe,
> og så måtte jeg jo gå den "ulovlige" vej.

Tilgengæld har de 212 eksemplarer af High School Musical 3

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 22:41

Kim2000 wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tilgengæld har de 212 eksemplarer af High School Musical 3

Lige netop! Fona, Merlin osv - selv de "alternative" DVD-pushere kommer ofte
til kort. Jeg finder meget godt i TP Musikmarked, men de har jo heller ikke
alt. Og så er det jeg siger til mig selv, skal jeg bare acceptere at de ikke
udbyder det, jeg gerne vil have, eller skal jeg bryde loven. Jeg ville 100%
hellere give penge for f.eks "kampen om ilden", og have den stående på min
hylde, end jeg har lyst til at bryde loven. Men de giver mig intet valg.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:48

>Jeg ville 100% hellere give penge for f.eks "kampen
> om ilden", og have den stående på min hylde, end jeg har lyst til at
> bryde loven. Men de giver mig intet valg.

Mendu kan være 100% sikker på de hellere vel trække dig i retten, end
gøre noget for at få filmen hjem så du faktisk kan købe den, de aner
ikke hvad kundeservice er, men ok på den måde de driver forretningen er
der jo snart ingen kunder tilbage.

Fra : Peter Heide

Dato : 27-11-08 01:26

> [...]
> have den stående på min hylde, end jeg har lyst til at bryde loven. Men de

Så er der jo også den gamle klassiker : prisen for en ny CD og DVD. Det er
mange år siden jeg har købt en fuldpris CD ( 149,50 ) Jeg syntes at prisen
er for høj . De gange hvor der er bortfaldt nogle afgifter har musikbranchen
været hurtigt til at skrue prisen op på de 150 kr. igen. Jeg vælger
selvfølgelig også den billigste pris for en ny-CD og det er ikke i Danmark.
Kun ikke drømme om det.

Musikbranchen snorksov under hele internettes udvikling og kom først op på
beatet ( sådan nogenlunde ) da de opdagede at nogen gnavede lidt af deres
astronomiske indtjening. De har levet FEDT i årevis , på elendige produkter
og re-re-re-releases. Har ikke en skid tilovers for den branches flæberi !

Fra : David Konrad

Dato : 27-11-08 01:47

Peter Heide wrote:

> [...]
> 150 kr. igen. Jeg vælger selvfølgelig også den billigste pris for en
> ny-CD og det er ikke i Danmark. Kun ikke drømme om det.

Jeg betaler gladeligt 199 kr for en ny DVD, og 149,50 for en ny CD. Det er
slet ikke det. Jeg kritiserer musikbranchen og filmbranchen for, at jeg ikke
kan få det, jeg gerne vil have. Hvis ikke jeg kan få lov til at købe "Kampen
om ilden" på DVD, eller få lov til at købe Michela Petri på CD, ja, så må
jeg jo gå andre veje.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-11-08 02:02

> om ilden" på DVD, eller få lov til at købe Michela Petri på CD, ja, så må
> jeg jo gå andre veje.

Tænk at gøre sig til kriminel for Petrea Metrik

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 27-11-08 02:10

Martin Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Tænk at gøre sig til kriminel for Petrea Metrik

http://www.youtube.com/watch?v=pFV-zW-dn9g

Den slags. Jeg leder med lys og lygte efter en original af en plade ved navn
"green leaves"

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-11-08 11:48

> [...]
> lov til at købe "Kampen om ilden" på DVD, eller få lov til at købe
> Michela Petri på CD, ja, så må jeg jo gå andre veje.

Jeg har fuldstændig samme holdning. Jeg irriteres dog over at når jeg køber
et produkt via nettet så er jeg nogen gange nød til at rippe det på grund af
den forbandede DRM-beskyttelse. Jeg skal altså forringe det produkt jeg
ærligt og redeligt har betalt for, for at kunne afspille det på min mobilos
som sagtens kan afspille WMA-filer men ikke kan opnå licensrettigheder. Ud
over det, så burde det være muligt ved køb over nettet at kunne downloade
ikke-komprimerede musikfiler når man betaler for det. Der er ikke meget grin
ved at brænde en CD med konverterede MP3-filer. Og ja, jeg ved godt at jeg
bare kunne rende ned til den lokale CD/DVD-pusher men når jeg nu gerne vil
bruge de nye platforme til at købe musik på så er det vel ikke et helt
urimeligt forlangende at det man køber så også er i en ordentlig kvalitet,
altså i ikke-komprimeret WMA eller WAV-format.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-11-08 16:19

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> astronomiske indtjening. De har levet FEDT i årevis , på elendige
> produkter og re-re-re-releases. Har ikke en skid tilovers for den branches

Helt enig. Pladeselskabernes rolle er så godt som udspillet. Det må de bare
enten leve med, eller også gøre sig så interessante, at de igen kan få en
forretning til at køre. Det er spillets regler. Nøj hvor det frydede mig da
Radiohead kom med deres, i øvrigt fremragende, In Rainbows, og lod folk
betale hvad de havde lyst til for den ... pladeselskaberne rasede og
Radiohead tjente flere penge på denne plade end de tidligere havde tjent på
nogen udgivelse - fryd!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Heide

Dato : 27-11-08 19:37

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Radiohead tjente flere penge på denne plade end de tidligere havde tjent

Ganske enig og In Rainbows ER en rigtig god skive !

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-11-08 02:19

> [...]
> stående på min hylde, end jeg har lyst til at bryde loven. Men de giver

Prøv f.eks.

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=104220663711988462

/Henning

Fra : David Konrad

Dato : 04-12-08 19:51

Henning Sørensen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Prøv f.eks.
>
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=104220663711988462

Tusind tak!!

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-08 12:46

> Tusind tak!!

Glimrende link, og så alligevel---
Søger man på en kunstner fås følgende:

København-butik:
Aalborg-butik:
Web-butik: Ikke på lager
Ikke på lager
Ikke på lager
Klik her for forventet leveringstid

Efter at have "klikket her" får man:

"1: Grossisten har udsolgt lige nu, men der er en ny sending på vej fra
fabrikken: Der går en ekstra uge eller to, så får vi også vores varer.

2: Første oplag blev revet væk, og nu venter vi på et nyt oplag.
Der er ventetid på fabrikken: Der kan gå nogle uger eller måneder.

3: Varen er ikke længere i produktion - måske findes nogle eksemplarer et
eller andet sted - måske kan varen ikke leveres mere."

Altså liiige præcis problemet.
Varen kan ikke leveres.
Hvad skulle da få mennesker til at undlade at finde en Torrent?

Vi skal have befriet kunsten fra kræmmerne.
Simpelthen--
Alene værker, der reelt er handel, bør være omfattet af ophavsret.

Egon

Fra : David Konrad

Dato : 05-12-08 15:49

Egon Stich wrote:

(...)
> [...]
>
> 3: Varen er ikke længere i produktion - måske findes nogle
> eksemplarer et eller andet sted - måske kan varen ikke leveres mere."

Nå - øv. Gemte blot linket. Men ja - præcis problematikken.

> Varen kan ikke leveres.
> Hvad skulle da få mennesker til at undlade at finde en Torrent?

Ja - jeg vil ikke forurene mine computere med den slags, men jeg bestiller
det via en bekendt, og får en fiks og færdig DVD, der kan køre i alle slags
afspillere. Skal bruge filmen i julen, ifg en gammel aftale. Men helst ville
jeg da have den stående på hylden, som købe-DVD.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-12-08 14:17

> [...]
> slags afspillere. Skal bruge filmen i julen, ifg en gammel aftale. Men
> helst ville jeg da have den stående på hylden, som købe-DVD.

Vi er enige.
For naturligvis vil man da helst eje tingene på ordentlig vis.

En fornuftig løsning på sagerne mangler vi dog desværre stadig.
Det hele er gået op i de nålestribedes grådighed efter profit.

Men man kan trøste sig med, at nævnte fører en kamp, der er tabt på forhånd.

Egon

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 16:32

> [...]
> Petri, som jeg selvom jeg havde besøgt 5 forretninger ikke kunne skaffe,
> og så måtte jeg jo gå den "ulovlige" vej.

Det er dem der ejer deres materiale, og kan gøre med det som de ønsker - du
har ingen ret til at kopiere en plade, bare fordi du ikke længere kan købe
den.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 13:49

> [...]
>

> Det er dem der ejer deres materiale, og kan gøre med det som de ønsker -
> du har ingen ret til at kopiere en plade, bare fordi du ikke længere kan

Vel har man da så.
Kopiering er en ældgammel foreteelse.
Lige fra munkene sad og håndskrev, over foto - kopimaskiner og brændere.
Kunst skal ikke være underlagt begærlige købmænds luner.
Så enkelt er det.

Men kultur og lignende indgår vidst ikke på købmandsskolernes repertoaire?

Egon

Fra : David Konrad

Dato : 04-12-08 19:52

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
>

> Det er dem der ejer deres materiale, og kan gøre med det som de
> ønsker - du har ingen ret til at kopiere en plade, bare fordi du ikke

Hvis det er tilfældet, så kan man jo heller ikke stable erstatningskrav på
benene, vedr. tab af salg.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-12-08 20:02

> Hvis det er tilfældet, så kan man jo heller ikke stable
> erstatningskrav på benene, vedr. tab af salg.

Det er bare musikbranchen i en nøddeskal.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 13:41

> [...]
> Petri, som jeg selvom jeg havde besøgt 5 forretninger ikke kunne skaffe,
> og så måtte jeg jo gå den "ulovlige" vej.

Det gælder jo hele vejen rundt i den betændte musikbranche.
Det er jo ikke alene cd-ere, der er problemet.
For grugerne, forstås.

Hvor megen musik ligger der ikke i selskabernes skuffer, som er opkøbt, og
ikke mere er til at opdrive, fordi profitten er for ringe?
Nidkært forfølges mennesker, der exempelvis lægger noder og texter på
nettet.
Under påberåbelse af "rettigheder"--
Man kunne forstå det, om "rettighedsindehaverne" gjorde materialet
tilgængeligt mod betaling.
men det gør de IKKE..!!
Faktisk skader de herved komponister og andre kunstnere, som, da deres musik
ikke spilles, går glip af Kodaafgifter.
Så hvem arbejder den såkaldte "antipiratgruppe" for?
Andre end dem selv personligt?
Typisk djøf-adfærd--

Det eneste, der interesserer dem, er at knalde folk, således at de herved
kan beskytte markedet for det lort de prakker unge mennesker på.

Deres argumentation holder ganske enkelt ikke.
Der må i civiliserede samfund kunne findes andre midler til at skabe
rimelige vilkår for både forbrugere og kunstnere.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 21:57

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det mest tåbelige er at en blokering er totalt nytteløs, da denne
> blokering er lettere at omgå, en at klø sig selv i røven...

Det eneste man opnår er at Fru Jensen, der ikke kunne drømme om at kopiere,
ikke kan få adgang til siden, mens alle der vil bare får det minimalt mere
besværligt.

Man kan til gengæld roligt være ganske bekymret for en dom, der åbner en
ladeport for censur.

Fra : @

Dato : 26-11-08 22:11

eller stave til proxy

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:21

"@" <124@invalid.net> wrote in message

> eller stave til proxy

Men det er hurtigere at benytte open DNS, og det virker hvergang.

Fra : Frank

Dato : 26-11-08 22:10

Hej

> [...]

> Hvad jeg ikke er ligeglad med er den stigende grad af korruption og
> overtrædelser af Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 der foregår i det

Hvad har grundlovens forbud mod at staten indfører censur og 2 private
firmaer/organisationers uoverensstemmelser med hinanden at gøre?

> [...]
> over vores love, og tilsyneladende også pålægge Tele2 og sandsynligvist
> også alle andre at overvåge og begrænse deres kunders beføjelser på

Hvorfor?

Hvilken overvågning taler du om?

Hvilken beføjelser har kunderne på nettet?
De har ikke ret til krænke andre copyrights.

> Det hører ingen steder hjemme at ISP'erne skal håndhæve love og regler, og
> de skal da slet ikke have indflydelse på, hvor vi må færdes på
> internettet!

En ISP skal da følge landets love.

> [...]
> ulovligt. Det er fuldt ud lovligt at distribuere og downloade torrents.
> Det ulovlige består i, at brugerne af siden downloader indholdet, som

Nu er TPB ikke placeret i Danmark så det har du ret i.

Og hvis de (fleste) af de torrents ikke pegede på copyrighted materiale
ville der nok ikke være et problem.

> Hvorfor i al verden skal TPB og alle andre straffes for det!? Fordi nogle
> brugere af en fuldt ud lovlig side "misbruger" mulighederne i den, skal
> alle vi andre da ikke fratages muligheden for at benytte den!

Tja, sådan er det nu engang. Når man hjælper med at krænke andres
rettigheder må man også forvente konsekvenser.

> Det er direkte sindssygt!

Ja. Lad dog være med at krænke andres rettigheder.

> Det eneste ulovlige der foregår er, IFPI's og domstolenes overtrædelser af
> Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 (specielt ang. ytringsfriheden) og
> ISP'ernes opgave at fratage os vores personlige frihed!

Har du læst grundloven?

Jeg gætter på at du henviser til §77:

"Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine
tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende
forholdsregler kan ingensinde på ny indføres. "

Læg mærke til 'offentliggøre'.

Der er ingen ret til at downloade copyrighted materiale.

> Det er sørgeligt at se Danmark og vores "retssikkerhed" gå i denne
> retning. Sørgeligt.

Det er sørgeligt at så få forstår grundloven og respekterer andre
rettigheder.

Mvh
Frank

Fra : N_B_DK

Dato : 26-11-08 22:29

"Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message

> Hvad har grundlovens forbud mod at staten indfører censur og 2 private
> firmaer/organisationers uoverensstemmelser med hinanden at gøre?

Firmaer bør heller ikke kunne indføre censur.

> Hvorfor?

Fordi at siden ikke indeholder noget som helst ulovligt.

> De har ikke ret til krænke andre copyrights.

Korrekt, men så lægger man sag an moddem der krænker
ophavsrettighederne, du betaler heller ikke for andres overtrædelser af
færselsloven vel ?

> En ISP skal da følge landets love.

Ja og det gør de også, at spærre en side der intet ulovligt foretager
sig skal der ikke lukkes for.

> Og hvis de (fleste) af de torrents ikke pegede på copyrighted
> materiale ville der nok ikke være et problem.

hvorfor så ikke også lukke for søge maskiner, dem kan man også sagtens
benytte til at finde ophavs beskyttet materiale.

> Tja, sådan er det nu engang. Når man hjælper med at krænke andres
> rettigheder må man også forvente konsekvenser.

sludder, men kan forstå at vej direktoratet fremover skal straffes hver
gang der er nogen der kører for stærkt i følge din logik.

> Ja. Lad dog være med at krænke andres rettigheder.

Jeg vil tro du er ca 77 og ikke helt har fattet hvad problemet består i.

> [...]
> sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre
> forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres. "

Ja og nu er det ike længere muligt at nebytte PB bay til at hente ting
der ikke er beskyttet af ophavsrettighederne.

> Det er sørgeligt at så få forstår grundloven og respekterer andre
> rettigheder.

Ja det vi her kan se er at borgernes rettigheder tilside.

Fra : Frank

Dato : 27-11-08 08:56

Hej

N_B_DK skrev:

> Firmaer bør heller ikke kunne indføre censur.

Det er ikke censur at beskytte egne rettigheder.

> Fordi at siden ikke indeholder noget som helst ulovligt.

Siden indeholder et stort antal links til copyrighted materiale.

> Korrekt, men så lægger man sag an moddem der krænker
> ophavsrettighederne, du betaler heller ikke for andres overtrædelser af
> færselsloven vel ?

Man har så valgt at anlægge sag med nogle der medvirker til at krænke
ophavsrettighederne. I dette tilfælde en ISP.

> Ja og det gør de også, at spærre en side der intet ulovligt foretager
> sig skal der ikke lukkes for.

Siden medvirker til t sprede copyrighted materiale.

> hvorfor så ikke også lukke for søge maskiner, dem kan man også sagtens
> benytte til at finde ophavs beskyttet materiale.

Det kunne man muligvis også. Det ville dog no være betydeligt
vanskeligere at få lukket adgangen til f.eks. Google da google
indeholder meget andet end links til copyrighted materiale.

> sludder, men kan forstå at vej direktoratet fremover skal straffes hver
> gang der er nogen der kører for stærkt i følge din logik.

Udlejere kan straffes hvis de f.eks. udlejer til prostitution. Er der
ikke noget lignede vedr. de såkaldte rygeklubber?

ISP'en bliver desuden ikke straffet, 'blot' pålagt at gør det
vanskeligere for kunderne at så bestemte sider. Noget de fleste ISP'ere
faktisk gør frivilligt ifm. spærring af adgangen til børneporno ect.

> Jeg vil tro du er ca 77 og ikke helt har fattet hvad problemet består i.

Født i '77 er nærmere sandheden.

Og jeg tror godt at jeg har forstået 'problemet': Der er nogle personer
der mener at de har ret til at stjæle andres arbejde. De tror at fordi
noget kan findes på internettet er det deres ret at kunne hente det. Og
de ser det som en personlig fornærmelse at rettighedshavere beskytter
deres rettigheder.

Musik, film, programmer, spil ect dukker ikke op af indetheden og i
tilfælde af programmer er der i mange tilfælde glimrende open source
alternativer. Og der har der stort set altid været.

> Ja og nu er det ike længere muligt at nebytte PB bay til at hente ting
> der ikke er beskyttet af ophavsrettighederne.

Nej, men der er mange andre muligheder for at offentligtgøre link til
egne ting der ikke er copyrighted.

The Pirate Bay, navnet alene burde få en klokke til at ringe hos de
fleste, er ikke den eneste mulighed for at give andre indblik i sine tanker.

> Ja det vi her kan se er at borgernes rettigheder tilside.

Det er ikke en ret at stjæle.

Mvh
Frank

Fra : N_B_DK

Dato : 27-11-08 09:43

"Frank" <frank@nosnap.dk> wrote in message

> Det er ikke censur at beskytte egne rettigheder.

Så du finder det også helt iorden hvis BT for retten til at nedlægge
forbud mod alle andre aviser ? (det er præcis det samme)

> Siden indeholder et stort antal links til copyrighted materiale.

Og links er ikke ulovlige!

> Man har så valgt at anlægge sag med nogle der medvirker til at krænke
> ophavsrettighederne. I dette tilfælde en ISP.

Bullshit, ISPén medvirker på ingen måde.

> Siden medvirker til t sprede copyrighted materiale.

ikke mere end google gør.

> Det kunne man muligvis også. Det ville dog no være betydeligt
> vanskeligere at få lukket adgangen til f.eks. Google da google
> indeholder meget andet end links til copyrighted materiale.

Nej det er præcis det samme, google er i mange tilfælde faktisk bedre
til at søge efter torrents end diverse hjemmesider er.

> [...]
> vanskeligere for kunderne at så bestemte sider. Noget de fleste
> ISP'ere faktisk gør frivilligt ifm. spærring af adgangen til

Nu er det heller ikke børneporno men ophavsbeskyttet materiale der er
tale om (det er børneporno så også, men det er ikke lige det der er
årsagen til der spærres for det), og det bp filter er direkte værdiløst.

> Født i '77 er nærmere sandheden.

Så er det ufatteligt du ikke forstår problemet.

> [...]
> at fordi
> noget kan findes på internettet er det deres ret at kunne hente det.

Nu ved jeg det, du er selv indefor musik/film industrien.

> Og de ser det som en personlig fornærmelse at rettighedshavere
> beskytter
> deres rettigheder.

Nej vi ser det som overgreb at musik/film industrien vil spærre for ikke
> [...]

> tilfælde af programmer er der i mange tilfælde glimrende open source
> alternativer. Og der har der stort set altid været.

Men de er nu ikke længere mulige at hente via pb (som har mange
opensource torrents liggende).

> Nej, men der er mange andre muligheder for at offentligtgøre link til
> egne ting der ikke er copyrighted.

ja, og det er 100 gange hurtigere at hente via torrents end via en
hjemmeside.

> The Pirate Bay, navnet alene burde få en klokke til at ringe hos de
> fleste, er ikke den eneste mulighed for at give andre indblik i sine
> tanker.

navnet er hamrende ligegyldigt, de har stadig intet ulovligt liggende.

> Det er ikke en ret at stjæle.

Men det er åbenbart en ret at spærre for ikke ophavsbeskyttet materiale.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 16:53

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Nej vi ser det som overgreb at musik/film industrien vil spærre for ikke
> ophavsbeskyttet materiale.

Ingen problem - så skal torrent sites'ene jo bare indføre nogle regler for
deres brugere, hvis det er deres sande intention at distribuere information
og open source ting og sager, så skal de jo bare bruge hjernen lidt og
indføre en regel om at der ikke må uploades copyrightet materiale? Hvor
svært kan det være?

Meget svært, for det ER jo ikke deres sande intention, det er bare en
undskyldning for at kunne rage til sig og pisse på andres rettigheder.
"Information should be free" er fint nok - men underholdning er ikke
information.

> Men det er åbenbart en ret at spærre for ikke ophavsbeskyttet materiale.

Igen, det er ikke vores problem at der ligger open source materiale på
sitet - når de insisterer på at facilitere downloads af ting, de ikke ejer,
så må hammeren falde. Indfør regler om kun at uploade tilladt materiale, og
problemet er væk og de her sites' "sande intention" kommer til fulde. Indtil
det sker, er de ikke en skid andet end en rotterede af forkælede tyveknægte.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-11-08 10:34

On Thu, 27 Nov 2008 08:56:20 +0100, Frank <frank@nosnap.dk> wrote:

>Det er ikke censur at beskytte egne rettigheder.

Nej, men det har ikke noget med sagen at gøre...

ISP'en krænker IKKE nogens rettigheder...

>Siden indeholder et stort antal links til copyrighted materiale.

Det gør Google da også...

>Man har så valgt at anlægge sag med nogle der medvirker til at krænke
>ophavsrettighederne. I dette tilfælde en ISP.

Med samme (manglende) logik, så medvirker olieselskaberne jo også til
brud på færdselsloven...

Og hvad med de firmaer der producerer tomme CD/DVD'er...???

>Siden medvirker til t sprede copyrighted materiale.

Hvis man bruger samme "logik" så medvirker Microsoft jo også til
det...

>Det kunne man muligvis også. Det ville dog no være betydeligt
>vanskeligere at få lukket adgangen til f.eks. Google da google
>indeholder meget andet end links til copyrighted materiale.

Det gør Piratebay da også, så hvad er forskellen...???

> [...]
>
>ISP'en bliver desuden ikke straffet, 'blot' pålagt at gør det
>vanskeligere for kunderne at så bestemte sider.

Sludder... ISP'en bliver pålagt nogle udgifter for noget, som de INTET
har med at gøre...

>Noget de fleste ISP'ere
>faktisk gør frivilligt ifm. spærring af adgangen til børneporno ect.

Nu kender jeg ikke lige til det område, men er det ikke sådan at der
kun kommer en advarsel op...???

Jeg mindes også noget om nogle sexual-diskussions-fora kom i klemme,
fordi de diskuterede det grimme ved børneporno...

>Født i '77 er nærmere sandheden.
>
>Og jeg tror godt at jeg har forstået 'problemet': Der er nogle personer
>der mener at de har ret til at stjæle andres arbejde.

Så LOG da hvad folk downloader, og knald dem der laver noget
ulovligt...

>De tror at fordi
>noget kan findes på internettet er det deres ret at kunne hente det. Og
>de ser det som en personlig fornærmelse at rettighedshavere beskytter
>deres rettigheder.

Du tåger rundt i irrelevant sludder...

Det er da heller ikke DVD-producentens problem hvis jeg ulovligt
kopierer en film...

>Musik, film, programmer, spil ect dukker ikke op af indetheden og i
>tilfælde af programmer er der i mange tilfælde glimrende open source
>alternativer. Og der har der stort set altid været.

Jo, det er så let som at klø sig selv i nakken...

> [...]
>
>The Pirate Bay, navnet alene burde få en klokke til at ringe hos de
>fleste, er ikke den eneste mulighed for at give andre indblik i sine tanker.

Navnet er da totalt irrelevant...

>Det er ikke en ret at stjæle.

Gaaaaaaaab.... Man kan da bare knalde dem der stjæler og lade
lovlydige folk i fred for censur og andre grimme ting...

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 16:27

> [...]

> Hvad jeg ikke er ligeglad med er den stigende grad af korruption og
> overtrædelser af Danmarks Riges Grundlov af 5. juni 1953 der foregår i det

Det er ikke en ret at stjæle andres ejendom.

> [...]
> over vores love, og tilsyneladende også pålægge Tele2 og sandsynligvist
> også alle andre at overvåge og begrænse deres kunders beføjelser på

Det er uacceptabelt at offentlige organisationer skal have magt over min
ejendom.

> Det hører ingen steder hjemme at ISP'erne skal håndhæve love og regler, og
> de skal da slet ikke have indflydelse på, hvor vi må færdes på
> internettet!

Ulovlig aktivitet bør der lukkes af for - og det har de fleste ISP'er gjort
i laaaang tid.

> [...]
> ulovligt. Det er fuldt ud lovligt at distribuere og downloade torrents.
> Det ulovlige består i, at brugerne af siden downloader indholdet, som

Og derfor faciliterer TPB tyveri.

> [...]
> brugere af en fuldt ud lovlig side "misbruger" mulighederne i den, skal
> alle vi andre da ikke fratages muligheden for at benytte den!

Hvis TPB's ærinde var at lave en lovlig side, så ville de nok have oprettet
regler imod distribution af pirat-materiale.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-11-08 18:53

On Thu, 27 Nov 2008 16:26:49 +0100, "Hans Christian Vang"
<hcvang@vangcreative.dk> wrote:

>Ulovlig aktivitet bør der lukkes af for -

Det er da at vende det hele på hovedet...

Man skal da ikke acceptere at der lukkes af for lovligt materiale,
bare fordi nogen laver ulovligheder... Man skal i stedet for fange dem
der laver ulovligheder og lade de lovlydige være i fred...

>og det har de fleste ISP'er gjort
>i laaaang tid.

Svjv. er diverse "spærre-anordninger" meget lette at omgå...

>Og derfor faciliterer TPB tyveri.

Det gør kobens-fabrikanter så også...

>Hvis TPB's ærinde var at lave en lovlig side,

HER er du helt galt på den... TPB laver IKKE noget ulovligt...
Hvis det var tilfældet kunne man jo bare hive dem i retten og dømme
dem...

>så ville de nok have oprettet
>regler imod distribution af pirat-materiale.

De er da ikke ansvarlige for at ANDRE laver ulovligheder...

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 19:24

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er da at vende det hele på hovedet...

LOL

> Svjv. er diverse "spærre-anordninger" meget lette at omgå...

Det er for så vidt ligegyldigt. Du bliver bare endnu nemmere at få dømt,
hvis du bevidst omgår en spærring (som du ved er sat op for at du ikke skal
kunne hente underholdning) for at hente "The Band's" sidste nye plade "The
Album", eller hvad fa'en du vil HA' men ikke BETALE for.

> Det gør kobens-fabrikanter så også...

De sælger nok ikke deres koben med en instruktionsmanual om hvorledes man
kan bryde ind i folks hjem, og et kort over boliger hvor familien er på
ferie, vel? TPB eksisterer udelukkende for at facilitere distribution af
underholdning og applikationer, så man kan stjæle dem uden probs. Et koben,
en skruetrækker, en hammer, etc. etc. er ikke skabt for at gøre tyveri
muligt, vel?

> HER er du helt galt på den... TPB laver IKKE noget ulovligt...
> Hvis det var tilfældet kunne man jo bare hive dem i retten og dømme
> dem...

Nej, hvis deres virkelige ærinde var at distribuere information, såsom
Wikipedia gør det, så ville de ikke tillade at der næsten udelukkende er
film, spil, tv, musik og andet ophavsretsligt beskyttet materiale. Lige ud
af landevejen for mig at se. De argumenter om fri information giver ingen
mening, når de gør som de gør. Ingen.

> De er da ikke ansvarlige for at ANDRE laver ulovligheder...

Næsten al aktivitet på Pirate Bay drejer sig om at downloade spil, musik,
film og TV, etc. Hvis den side vitterligt eksisterede for at folk skulle
kunne dele information med hinanden, så ville der være lukket for film og
den slags - ligesom der er mange torrent sites, der lukker af for porno
indhold. Men den side eksisterer ikke for at man skal kunne dele information
med hinanden, den eksisterer for at folk kan stjæle alle de film de vil se.
Ejerne er kommunister.

Hvad der er allermest morsomt ved det her er, at mange af dem der vil ha'
deres underholdning gratis, og tramper i gulvet når de ikke kan få lov, selv
bliver pissesure når noget DE har lavet bliver stjålet. Har set yderst
morsomme eksempler på dette igennem årene - ang. billeder, digte og
video'er. Komisk.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-11-08 21:03

On Thu, 27 Nov 2008 19:24:04 +0100, "Hans Christian Vang"

> [...]
>kunne hente underholdning) for at hente "The Band's" sidste nye plade "The

Hvorfor skulle det blive nemmere...???

>, eller hvad fa'en du vil HA' men ikke BETALE for.

Så knald dog dem der laver ulovligheder...

>De sælger nok ikke deres koben med en instruktionsmanual om hvorledes man
>kan bryde ind i folks hjem, og et kort over boliger hvor familien er på
>ferie, vel?

TPB giver da heller ikke instruktioner i at lave ulovligheder...

>TPB eksisterer udelukkende for at facilitere distribution af
>underholdning og applikationer, så man kan stjæle dem uden probs.

Sikke noget vrøvl... Hvis det var tilfældet, så er det da bare at hive
dem i retten og dømme dem (man ved jo udmærket godt hvem det er)...

>Et koben,
>en skruetrækker, en hammer, etc. etc. er ikke skabt for at gøre tyveri
>muligt, vel?

Det er torrent da heller ikke...

>Nej, hvis deres virkelige ærinde var at distribuere information, såsom
>Wikipedia gør det,

Men det er det IKKE...

> [...]
>af landevejen for mig at se. De argumenter om fri information giver ingen

Det ændrer da ikke på at TPB IKKE laver noget ulovligt...

>Næsten al aktivitet på Pirate Bay drejer sig om at downloade spil, musik,
>film og TV, etc.

Så knald dog dem der uploader/downloader ulovligt materiale...

> [...]
>med hinanden, den eksisterer for at folk kan stjæle alle de film de vil se.

Så knald dog dem der uploader/downloader ulovligt materiale...

ROTFLMAO.... Nu er din sølvpapirshat da gået i stykker...

> [...]
>bliver pissesure når noget DE har lavet bliver stjålet. Har set yderst
>morsomme eksempler på dette igennem årene - ang. billeder, digte og

Det er da sikkert korrekt, men det har bare INTET med sagen at gøre...

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-11-08 23:11

> Hvorfor skulle det blive nemmere...???

Kan du ikke se det? Seriøst?
Hvis man godt ved at det er ulovligt det, man laver (og nu taler jeg om at
downloade noget du ikke ejer eller har fået lov til at downloade - ikke
amatøbands' musik, der er lagt op af dem selv), og man gør det alligevel så
er forbrydelsen bevidst. Trods alt værre end at være et barn, der ikke ved
at det er ulovligt, neh?

> Så knald dog dem der laver ulovligheder...

Hvorfor bruge skatteborgernes penge på det, når det er meget lettere og
bedre at afskære dem fra indholdet? At der så er en minimal mængde lovligt
materiale på TPB kan ikke være vores problem - som jeg har sagt før, så
burde ejerne af siden lukke af for copyrightet indhold, hvis de virkelig
mener det de siger om fri information, men det gør de ikke fordi de fører
deres nasser-ideologi igennem det site og dets forum. TPB er det værste
eksempel - helt kommunistisk og anti-copyright.

> TPB giver da heller ikke instruktioner i at lave ulovligheder...

Hvorfor tager du mig så bogstaveligt? TPB faciliterer netop tyveri og brud
på folks rettigheder, når de ikke lukker for adgangen til disse emner.
De har lavet et site, fordi de og deres venner vil have tingene gratis. De
er kommunister. Det er ikke så længe siden, at de sad på svensk TV og
blærede sig med hvor mange tyverier de har været konduit for, og hvordan
alle der betalte for at gå i biografen var nogle idioter - og hvordan de
havde det med film og musikbranchen som helhed var særdeles underholdende og
komisk at høre på. Som om det er filmselskaberne, der bestemmer hvad der
skal være tilgængeligt på hylderne i butikkerne. Som om det er os, der helt
og holdent bestemmer pris og kvalitet af produktet.

> Sikke noget vrøvl... Hvis det var tilfældet, så er det da bare at hive
> dem i retten og dømme dem (man ved jo udmærket godt hvem det er)...

Igen, hvorfor bruge skatteborgernes penge på at hive hver enkelt i retten,
når det er meget mere effektivt at fjerne facilitatoren? Uden facilitator -
ingen tyveri. I al fald ikke i den grad, som jeg hader: hvor det er piraten
en livsstil aldrig at betale for hans underholdning, men han stadig mener at
han har en eller anden gudgiven ret til at få det.

I øvrigt er det langt fra de fleste filmselskaber og musikudgivere, der har
ressourcer til at sagsøge hver enkelte nasserøv. Der findes masser af små
firmaer og enkeltmandsfirmaer, der arbejder hårdt på at lave et produkt og
få det ud på markedet - disse udgiver pisses der også på, for HELE
filmbranchen og HELE musikbranchen er jo fuld af grådige svin, der bare vil
spise os af med det samme lort igen og igen. I ved jo ingenting om,
hvorledes det her felt fungerer? Hvordan man får sit lort på hylderne?

> Det er torrent da heller ikke...

Det er TPB til gengæld - som jeg skrev ovenfor, så er det ikke SÅ længe
siden, at jeg så dem på svensk TV - et eller andet med piratpartiet - hvor
de smurte ret tykt på, at det var sidens formål og at det var for at få folk
til at lade være med at købe deres underholdning. Pure and simple.
Kommunister.

> Men det er det IKKE...

Nej, det ved jeg, som du har kunnet læse tidligere i dette indlæg, kun alt
for godt.

> Det ændrer da ikke på at TPB IKKE laver noget ulovligt...

Noget må der jo være om det, når de spærrer for adgangen herhjemme - ikke
ifølge svensk lovgivning, men herhjemme =)

> ROTFLMAO.... Nu er din sølvpapirshat da gået i stykker...

Se ovenstående. Og din personlige tilsvining om mit mentale helbred
(sølvpapirshat? geez) kan du stikke skråt op.

> Det er da sikkert korrekt, men det har bare INTET med sagen at gøre...

Det synes jeg nok at det har. Hvis ikke holdningen eksisterede, ville
problemet slet ikke være her. Det har ikke noget med den specifikke sag at
gøre, men det er underordnet i debatten.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-11-08 23:52

On Thu, 27 Nov 2008 23:10:39 +0100, "Hans Christian Vang"

>Hvorfor bruge skatteborgernes penge på det, når det er meget lettere og
>bedre at afskære dem fra indholdet?

Du er da helt ude i hampen...

Man kan da ikke indføre censur, bare fordi det er "nemmere"....

>At der så er en minimal mængde lovligt
>materiale på TPB kan ikke være vores problem

Du mener altså ikke at censur er et problem...

> [...]
>deres nasser-ideologi igennem det site og dets forum. TPB er det værste
>eksempel - helt kommunistisk og anti-copyright.

Du er godt nok langt ude...

>Hvorfor tager du mig så bogstaveligt?

Fordi det du siger/skriver er tåbeligt...

>TPB faciliterer netop tyveri og brud
>på folks rettigheder, når de ikke lukker for adgangen til disse emner.

Det gør byggemarkeder da også når de sælger koben til potientielle
indbrudstyve...

Den der leverer et produkt, kan da ikke gøres ansvarlige for at
køberen/brugeren af produktet laver ulovligheder med produktet...

>De har lavet et site, fordi de og deres venner vil have tingene gratis.

Det aner du da ikke en hujende fis om...

>De
>er kommunister.

Det ved du heller ikke noget om...

> [...]
>havde det med film og musikbranchen som helhed var særdeles underholdende og

Det tvivler jeg kraftigt på, da de så sikkert var blevet
retsforfulgt...

Mon ikke det snarere har været nogle "brugere" du har set...

>Som om det er filmselskaberne, der bestemmer hvad der
>skal være tilgængeligt på hylderne i butikkerne. Som om det er os, der helt
>og holdent bestemmer pris og kvalitet af produktet.

Hvad har det med sagen at gøre....???

>Igen, hvorfor bruge skatteborgernes penge på at hive hver enkelt i retten,
>når det er meget mere effektivt at fjerne facilitatoren?

Du er sgu længere ude end Kim Larsen...

Det du siger er jo: Hvorfor spilde domstolenes tid, når vi alligevel
"ved" at de er skyldige...

Den holdning er ekstrem Udemokratisk...

> [...]
>en livsstil aldrig at betale for hans underholdning, men han stadig mener at
>han har en eller anden gudgiven ret til at få det.

Hvad du kan lide eller hader, er TOTALT ligegyldigt...

>I øvrigt er det langt fra de fleste filmselskaber og musikudgivere, der har
>ressourcer til at sagsøge hver enkelte nasserøv.

Hvad kommer det sagen ved...???

> [...]
>spise os af med det samme lort igen og igen. I ved jo ingenting om,
>hvorledes det her felt fungerer? Hvordan man får sit lort på hylderne?

Pas på dit blodtryk...

>Det er TPB til gengæld

Nej... Da ikke mere end Microsoft...

> [...]
>de smurte ret tykt på, at det var sidens formål og at det var for at få folk
>til at lade være med at købe deres underholdning. Pure and simple.

LOL... Du har "set et eller andet" på svensk TV... ))

>Nej, det ved jeg, som du har kunnet læse tidligere i dette indlæg, kun alt
>for godt.

Du forstod det ikke...

Kan du downloade et gratis program (f.eks. Linux) på Wikipedia...???

>Noget må der jo være om det, når de spærrer for adgangen herhjemme - ikke
>ifølge svensk lovgivning, men herhjemme =)

Du er ALT for autoritetstro (OG naiv)...

ISP'en at dømt til at spærre adgangen, fordi man på TPB kan finde
"links" til copyright-materiale...

HVIS det virkelig er grunden, så burde der vel også spærres for Google
og alle de andre søgemaskiner, for der kan man jo også finde "links"
til copyright-materiale...

>Se ovenstående. Og din personlige tilsvining om mit mentale helbred
>(sølvpapirshat? geez) kan du stikke skråt op.

Hvorfor... Dine konspirationsteorier om kommunister tyder da klart på
en hæklefejl i kysen...

>Det synes jeg nok at det har. Hvis ikke holdningen eksisterede, ville
>problemet slet ikke være her.

Og hvis der ikke fandtes kriminalitet, så behøvede vi ikke politiet...

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 28-11-08 00:49

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Masser af personlige angreb - det er du dygtig til, Thomsen. Og de fleste
andre i denne gruppe i øvrigt.

Har man intet argument sviner man bare sin moddebattør til - så ser man så
klog ud.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-11-08 08:10

On Fri, 28 Nov 2008 00:49:01 +0100, "Hans Christian Vang"
> [...]

>andre i denne gruppe i øvrigt.
>
>Har man intet argument sviner man bare sin moddebattør til - så ser man så

Intet argument...??? Du mener jo at man ikke skal "spilde domstolens
tid", hvis man "ved" at nogen er skyldige, samt at det ikke betyder
noget at det går ud over nogle uskyldige, bare man får ram på "nok"
skyldige...

Og når du ikke kan argumentere mod min kritik mod denne udemokratiske
holdning, så går du i "Wilstrup-mode"...

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-08 00:28

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote in message

> Hvorfor bruge skatteborgernes penge på det,

Det kan der heller aldrig blive tale om, ophavsretten afgøres ved civile
søgsmål.

> når det er meget lettere
> og bedre at afskære dem fra indholdet? At der så er en minimal mængde
> lovligt materiale på TPB kan ikke være vores problem -

Nå nej.

> [...]
> de ikke fordi de fører deres nasser-ideologi igennem det site og dets
> forum. TPB er det værste eksempel - helt kommunistisk og

100% sikkert er det at du selv tilhører denne gruppe idioter i
musik/film industrien.

> Igen, hvorfor bruge skatteborgernes penge på at hive hver enkelt i
> retten, når det er meget mere effektivt at fjerne facilitatoren?

Ved du ikke bedre, eller lyver du bevidst ?

> Uden facilitator - ingen tyveri. I al fald ikke i den grad, som jeg
> hader:

Fint så lad os afskaffe butikker, så sker der ingen butiks tyverier
længere.

> [...]
> grådige svin, der bare vil spise os af med det samme lort igen og
> igen. I ved jo ingenting om, hvorledes det her felt fungerer? Hvordan

Godt nu ved vi med garanti du piver over ingen vil købe dit lort, og du
er sikker på det skyldes at det er fordi folk kopierer det.

Og stop dit ævl med det er noget så dyrt at markedsføre og distribuere,
i stedet for at se internettet som en hindring, så se det dog for pokker
som en hjælp, der er SÅ mange eksempler på at det kan lade sig gøre uden
de store selskabers indblanding, men næ nej, det kan jo slet ikke lade
sig gøre i din lille verden.

> Noget må der jo være om det, når de spærrer for adgangen herhjemme -
> ikke ifølge svensk lovgivning, men herhjemme =)

Ja ja lad os nu se, sagen er langt fra slut endnu, og lur mig om sagen
ikke ender med at ISPérne IKKE skal spærre pga private organisationers
ønsker.

> Det synes jeg nok at det har. Hvis ikke holdningen eksisterede, ville
> problemet slet ikke være her. Det har ikke noget med den specifikke
> sag at gøre, men det er underordnet i debatten.

Musik og film industrien har alle dage været nogle tudefjæs, først var
det med kasette bånd, senere videobånd, dvd optagere, og nu internettet,
indser i aldrig nogensinde at uden disse ting ville jeres salg være
endnu lavere ?

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 28-11-08 01:09

> "Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote in message
>

> 100% sikkert er det at du selv tilhører denne gruppe idioter i musik/film
> industrien.

Ja, jeg vil ikke arbejde gratis. Men det vil du jo åbenbart, og så skal du
også ha lov til det - jeg vil bare gerne betale huslejen og sørge for min
familie, og så gider jeg i øvrigt ikke at sidde i et supermarked for at gøre
det.

> Ved du ikke bedre, eller lyver du bevidst ?

Jeg ved ikke bedre og lyver bevidst.

> Fint så lad os afskaffe butikker, så sker der ingen butiks tyverier
> længere.

For min skyld gerne, jeg har ingen brug af dem alligevel. Jeres
sammenligninger er virkelig én-dimensionelle...

> Godt nu ved vi med garanti du piver over ingen vil købe dit lort, og du er
> sikker på det skyldes at det er fordi folk kopierer det.

Du ved intet med garanti, når det drejer sig om min person. Dét er det
eneste du ved med garanti. Mine varer henvender sig til et smalt, hengivent
publikum. Jeg kan bare ikke se hvorfor fanden man skulle lave film gratis,
så nasserøve kan sidde og hygge sig? Jeg vil i hvert fald ikke bruge en øre
på det, hvis ikke jeg kan tjene en skilling igen.

> [...]
> en hjælp, der er SÅ mange eksempler på at det kan lade sig gøre uden de
> store selskabers indblanding, men næ nej, det kan jo slet ikke lade sig

Det ér dyrt at markedsføre og distribuere (Jeg ved ikke hvor du har din idé
om det modsatte fra?) men det er skam ikke os, der scorer kassen på varen,
når den står på hylden i Bilka. Det gør kæden, så lad være med at svine OS
til, fordi I skal betale en hund for en film. I eget tilfælde får jeg kun
omkring 12 kroner inkl. moms, for en film til den pris for tiden, og jeg er
så skidetræt af idioter der kalder sådan nogle som mig for grådige svin.

> [...]
> med kasette bånd, senere videobånd, dvd optagere, og nu internettet,
> indser i aldrig nogensinde at uden disse ting ville jeres salg være endnu

Klart folk brokker sig, når de får stjålet deres ting. Hvordan kan man
forvente andet? Skal man åbne døren og række armene ud og sige "velkommen -
tag hva' du vil ha'" istedet?

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-08 01:51

> Jeg kan bare ikke se hvorfor fanden man skulle
> lave film gratis, så nasserøve kan sidde og hygge sig? Jeg vil i
> hvert fald ikke bruge en øre på det, hvis ikke jeg kan tjene en
> skilling igen.

Så lad for helvede da være dit tudefjæs, er 100% sikker på at var det
værd at se, ville folk købe det.

> Det ér dyrt at markedsføre og distribuere (Jeg ved ikke hvor du har
> din idé om det modsatte fra?) men det er skam ikke os, der scorer
> kassen på varen, når den står på hylden i Bilka.

Nemlig det gør dit film/plade selskab, at du er for dum til selv at stå
for den del, siger jo mere om dig end om de muligheder du ikke evner at
udnytte.

> [...]
> en film til den pris for tiden, og jeg er så skidetræt af idioter der
> kalder sådan nogle som mig for grådige svin.

Nej jeg kalder dig idiot, du er tilfreds med 12 kr, hvis du nu selv stod
for det hele,. kunne du tjene betydligt mere, og stadig sælge for en
lavere pris end dine produkter sælges for nu.

> Klart folk brokker sig, når de får stjålet deres ting.

AT kopiere er ikke at stjæle, det er brud på ophavsrettigheden, der er
stor forskel, men selvfølgelig vil du hellere kalde det stjæle, det er
og bliver det dog aldrig.

> Hvordan kan man
> forvente andet? Skal man åbne døren og række armene ud og sige
> "velkommen - tag hva' du vil ha'" istedet?

Man kune starte med at føre en sober og reel debat, men næ nej, for film
og musik industrien gælder det om at hive så meget som muligt til sig,
hvornår har et selskab (af de større) sidst valgt at give noget væk ?
(eller som f.eks radiohead, som lod folk selv bestemme hvad de ville
give for deres album), og kender godt årsagen, det ville nemlig vise at
jeres klynkeri igennem årtier er fis i en hornlygte.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 14:41

> [...]
> også ha lov til det - jeg vil bare gerne betale huslejen og sørge for min
> familie, og så gider jeg i øvrigt ikke at sidde i et supermarked for at

Forståeligt.
men hvem gider det?
Og hvor mange må dog gøre netop dette?

> [...]
> film gratis, så nasserøve kan sidde og hygge sig? Jeg vil i hvert fald
> ikke bruge en øre på det, hvis ikke jeg kan tjene en skilling igen.

men knap så forståeligt, at du tilsyneladende er villig til at overlade det
privatkapitalistiske system ret til hånd og halsret over borgeres færden og
ageren?
Ovenikøbet udfra laveste fællesnævner--
"De stjæler sikkert alle sammen"---

> [...]
> jeg kun omkring 12 kroner inkl. moms, for en film til den pris for tiden,
> og jeg er så skidetræt af idioter der kalder sådan nogle som mig for

Problemet er, at du af åbenlyst egoistiske årsager er villig til at gøre
hvad som helst for et par kroners skyld.
Herunder at blokerer for uanede mængder af kulturs tilgængelighed.
Det er jo ikke kun musik, der rammes af de grådige kapitalisters
dødssprællen.
Efterhånden som bibliotekerne får udryddet flere og flere bøger, hvad så?
Skulle vi da ikke kopierer de tilbageværende exemplarer, UANSET hvilket
grådige svin, der måtte liugge inde med tilkøbte "rettigheder"?
Var det Fahrenheit et eller andet, bogen hed, der beskrev netop sådant?
Som minimum bør man da forlange, at "rettighedsindehavere" forpligtes til
tilgængelighed.
Også gerne mod betaling.
Uacceptabelt er derimod nedlåsningen af værker.

Af egoistiske årsager, samt manglende evne til alternativ tænkning, agerer
du åbenlyst kulturfjendsk.
Ikke godt--

> Klart folk brokker sig, når de får stjålet deres ting. Hvordan kan man
> forvente andet? Skal man åbne døren og række armene ud og sige
> "velkommen - tag hva' du vil ha'" istedet?

Taler du her for kunsten, eller for pengepungen?
Jeg gætter på det sidste.
For konsekvenserne af dine opfattelser, har du tydeligvis ikke overvejet.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 14:28

> [...]
> med kasette bånd, senere videobånd, dvd optagere, og nu internettet,
> indser i aldrig nogensinde at uden disse ting ville jeres salg være endnu

det reelle problem er jo det enkle, at den branche, der udtrykkeligt
forsøger at profiterer på nyere teknologi, er ved at miste deres
existensberettigelse netop på grund af samme.
De fører fortvivlet en kamp fra allersidste skyttegrav.

De bør tage tænkehatten på, og indstille sig på nye tider.
Gerne før de, med velvillig hjælp fra vinkelskrivere, har gjort ubodelig
skade på menneskers frihedsrettigheder.

Vi har alene med desperate kapitalister at gøre.
En slags maskinstormere--

Som bør indse, at deres gesjæft er på vej ned.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-08 00:36

> Det er for så vidt ligegyldigt. Du bliver bare endnu nemmere at få
> dømt, hvis du bevidst omgår en spærring

Nu er det ikke forbrugerne, men ISPén der er pålagt at spærre for visse
sider, og det er fuldt ud lovligt at benytte de DNS servere man vil, men
hvorfor ikke bare sige det som det er, du ser helst at musik /film
industrien bestemmer over hvad folk må se/høre på internettet, så kan i
sidde og hygge jer med jeres censur lort, sjovt som du kalder PB for
kommunister, når det ævl du selv lukker ud, ses i især i kommunistiske
lande.

Fra : Peter Heide

Dato : 28-11-08 00:57

> [...]
> sidde og hygge jer med jeres censur lort, sjovt som du kalder PB for
> kommunister, når det ævl du selv lukker ud, ses i især i kommunistiske

Er der nogen hastighedsbegræsninger på feks OpenDNS ?

Jeg kan se du har skrevet om den service i en anden gruppe. Jeg prøvede en
udenby´s router for sportens skyld og hastigheden gik kraftig ned på min
forbindelse. Vidste intet om DNS servere før du skrev om det..

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-08 01:53

> Er der nogen hastighedsbegræsninger på feks OpenDNS ?

Nope, den kører perfekt.

> [...]
> prøvede en udenby´s router for sportens skyld og hastigheden gik
> kraftig ned på min forbindelse. Vidste intet om DNS servere før du

de hedder 208.67.220.220 og sekundær 208.67.222.222

Fra : Peter Heide

Dato : 30-11-08 02:55

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Nope, den kører perfekt.

> de hedder 208.67.220.220 og sekundær 208.67.222.222

mange tak for hjælpen

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 27-11-08 16:55

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> cut and pasted fra www.piratgruppen.dk :
>
> Skrevet af JTToft for et par timer siden og jeg er helt enig i hans indlæg
> :

Det er da fint at Danmark følger lande som fx. Kina og Saudi Arabien når
det drejer om vores frihed. NOT!!!

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 13:30

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ISP'ernes opgave at fratage os vores personlige frihed!
>
> Det er sørgeligt at se Danmark og vores "retssikkerhed" gå i denne

der er efterhånden en hel industri af djøffere, der lever fedt af at generer
anstændige mennesker under påberåbelse af at bekæmpe "pirateri"--
Og som vanligt ligger danske myndigheder med røven i vejret overfor
pengemagten.

Egon