Dubai står overfor et vanskelig dilemma og~
Fra : H. Jensen

Dato : 25-11-08 16:28

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1089434.ece

Dubai må nu vælge om de vil være turistmål eller lukke landet af.

Landets domstole måtte tilsidst bøje sig for en overlegen kultur. Alt andet
havde været utænkeligt. For at give dem så meget at de ikke helt skulle se
ud som om at de taber ansigt får de dog lov til at udstede en bøde.

Mere generelt vil jeg dog sige:

Jeg ville kunne forstå den oprindelige dom, hvis de levede og markedsførte
deres "ferieparadis" efter deres normer, men faktum er at det gør de ikke.

De sælger åbentlyst spiritus i spandevis på hotellerne og går man jvf.
artikler i Sun ud af hotellernes sidegang, så er der importerede piger /
drenge som vil servicere de villige og berusede turister. Den trafik foregår
med myndighedernes accept.

Dommen måtte derfor i første omgang ses som et påtale om at de har nydt
betalingsgoder gratis. Hvis de havde brugt en mand / kvinde af dem som var
stillet til rådighed for turisterne, så havde der ikke været nogen sag.

Hele sagen lugter af at man gerne vil maksimere profit.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1414337.ece

Dubai står overfor et vanskeligt valg de kun selv kan tage:

1) Vil de have turister, som opfører sig efter vores normer som beskrevet i
artiklen og acceptere at disse turister opfører sig anderledes ganske som vi
accepterer at fremmede her opfører sig anderledes og kan lide lidt ild i
gaderne og stenkast, når tingene går dem imod.

2) Vil de lukke landet af og leve i overstemmelse med deres kultur ganske
som vi overvejer at lukke vores land af for at beskytte vores kultur.

Det er deres valg som vi må acceptere fuld ud uanset udfaldet.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : /Peter

Dato : 25-11-08 17:36

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som vi overvejer at lukke vores land af for at beskytte vores kultur.
>
> Det er deres valg som vi må acceptere fuld ud uanset udfaldet.

Det er vores valg om vi ovehovedet gider besøge et så tilbagestående
land.