Mishandlede datter efter krigstraumer...
Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-11-08 21:15

Kilde EB.

http://ekstrabladet.dk/112/article1089289.ece

Vores lovgivning er sat forkert sammen, hvis han kan slippe med en betinget
fængselsstraf.
Manden burde have fået en behandlingsdom.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-08 23:34

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vores lovgivning er sat forkert sammen, hvis han kan slippe med en
> betinget fængselsstraf.
> Manden burde have fået en behandlingsdom.

Fortæl om relevante eksempler på gavnlig psykiatri

"Medicinsk behandling i psykiatrien er ikke rettet mod årsager, men mod
symptomer. Det betyder , at der ikke findes lægemidler, der kan helbrede
skitzofreni, depression eller angst. Lægemidlerne må aldrig blive en
erstatning for psykosociale tiltag. Medikamenter kan hjælpe patienten til at
indse betydningen af disse tiltag." J Engelstad Snoek og K Engedal
"PSYKIATRI-LÆREBOG" Oslo, 2001
sid
Doctors have in all periods of time made fort unes by killing their
patients with their cures. The difference in psychiatry is, that it is the
death of the soul. R.D. Laing
Si< Hvor var Buddha eller Muhammed eller Shakespeare dog lykkelige, at der
ikke var nogle gode slægtninge og læger, som helbredte dem for deres
ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde taget ormepulver for sine
nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og drukket mælk, så ville der ikke
være blevet mere tilbage af dette enestående menneske end efter hans hund.
Tjekov

Vi ser tendens til ny hjernemytologi, hvor mange tror, at de forskellige
sindslidelser er
lokaliseret til bestemte dele i hjernen"(309-13).Mogens Mellergaard. (i
Einar Kringlen "Psykiatrisk Samtidshistorie",2001

Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at erkende vores
egne forældres. Lawrence J. Peter

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-11-08 23:56

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Fortæl om relevante eksempler på gavnlig psykiatri

Det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har ikke forstand på dette. Der er der
ganske givet nogle, som ved mere om end du og jeg.

<snip, en masse sludder>

Jeg forholder mig til juraen - ikke brainstorm og andet ælv.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-08 01:48

> Det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har ikke forstand på dette. Der er
> der ganske givet nogle, som ved mere om end du og jeg.

DER ER INTET AT VIDE NOGET OM

Al helbredelse der sker, skyldes at ting helbreder SIG SELV med tiden

> <snip, en masse sludder>
>
> Jeg forholder mig til juraen - ikke brainstorm og andet ælv.

Jura er usaglig og bemærkninger til love er godtkøbssnak

Brainstorm beviser ALDRIG noget men er ofte det nyttigste der kan siges om
disse svære emner>