Har PostDanmark ikke hørt om sækkevognen?
Fra : Jesper

Dato : 21-11-08 16:58

PostDanmark vil nu ikke længere distribuere pakker på over 20 kg pga
Arbejdsmiljøloven. Man kan spørge om PostDanmark ikke har hørt om
sækkevognen, også kendt som den svenske ølslæbervogn.

http://www.comon.dk/news/fladskaerms-tv.forbudt.hos.post.danmark_38657.h
tml

Fladskærms-tv forbudt hos Post Danmark

Post Danmark siger stop for hjemmelevering af fladskærme og andre pakker
over 20 kilo. It-forhandlere raser.

Af Peter Mulvany, crn
fredag 21. november 2008, 16:07

Nye Post Danmark-regler sætter fra nytår stop for onlineforhandlere, der
vil sende pakker over 20 kilo.

Fremover skal privatkunder, der vil købe en fladskærm eller andre varer,
der vejer mere, selv sørge for at hente sin pakke på en pakkecentral.

De nye regler skaber problemer for forhandler, der bruger Post Danmark
til de tunge varer.

Hos Computersalg vurderer administrerende direktør Kim Rand, at mange af
de farvelaserprintere og langt de fleste fladskærme over 27", som han
sender af sted, vejer mere end 20 kilo inklusive emballage.

Han overvejer nu at bruge andre pakkeselskaber end Post Danmark til at
sende varerne.

»Det er skidt for kunderne. Hele ideen med at bestille sine varer på
nettet forsvinder, når man skal køre langt for at hente sin pakke,«
siger Kim Rand.

Hidtil har Post Danmark set gennem fingre med lovkrav, og bragt de tunge
pakker ud. Men efter en regn af røde smileys fra Arbejdstilsynet, nægter
Post Danmark fra 1. januar at levere de tunge pakker til private
adresser. I stedet vil pakkerne blive sendt direkte til et af
udleveringsstederne.

»Der er kommet mere opmærksomhed på arbejdsmiljøloven. Specielt på
transportområdet, er der fokus på tunge løft, så vi var i en situation,
hvor vi enten skulle afslå tunge pakker helt, eller dirigere dem til
udleveringssteder,« siger Post Danmarks salgs- og marketingchef for
pakkeområdet, Kurt Madsen.

Post Danmark håndterer hvert år 280.000 pakker over 20 kilo. Langt de
fleste pakker bliver sendt til erhvervskunder, der stadig vil få leveret
til deres adresse, og Kurt Madsen vurderer, at højst hver tiende pakke
har en privat kunde som modtager. Her vil man ikke tilbyde at levere til
kantstenen.

»Det kan ikke lade sig gøre i praksis at aftale et leveringstidspunkt
med modtageren,« siger Kurt Madsen.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-11-08 01:30

Jesper skrev:
> PostDanmark vil nu ikke længere distribuere pakker på over 20 kg pga
> Arbejdsmiljøloven. Man kan spørge om PostDanmark ikke har hørt om
> sækkevognen, også kendt som den svenske ølslæbervogn.

Hvad er problemet?
Der er masser andre der kan løse opgaven.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-08 04:21

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Hvad er problemet?
> Der er masser andre der kan løse opgaven.

Hvis du bor i storby så kan globaliseringg betyde at om årtier klares
forsendelserne af et kinesisk firma og langt bedre og billigere end af
PostDanmark

Bor du i Skelbbæk er der postmonopol som er overført til den lokale brugs og
lang vej til konkurrenter

Fra : Egon Stich

Dato : 23-11-08 11:11

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet?
> Der er masser andre der kan løse opgaven.

Du ved ikke, hvad problemet er?

Ser du:
Man kan sagtens sende tunge pakker med både post dk og pakketranserne.
Og betale i omegnen af 3000,- kr for forsendelsen.
Når man er privatperson.

Her man derimod et momsnr, koster nøjagtig samme ydelde mellem tre og fire
hundrede kroner--

Underligt, at folk finder sig i sådant.

Og for virkelig at understrege danskeres stupiditet:

En pakke fra Rødvig til Bremen med et privat pakketrans: 340 kr.
(forudsatte momsnummer, ellers lidt over 3000,- kr.)
Retur fra Bremen til Rødvig, samme pakke, samme firma:
Hold fast: 85 kr..!!

Her er der da tale om Mestergrise, der er til at tage og føle på.

Privat bedrer og billigere?

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-11-08 23:05

Egon Stich skrev:

> Du ved ikke, hvad problemet er?

Der er ikke noget problem.
Der et firma, der ikke længere vil tilbyde en bestemt ydelse og der er
et utal af andre firmaer der gerne vil.

Fra : Egon Stich

Dato : 24-11-08 10:28

> Der er ikke noget problem.
> Der et firma, der ikke længere vil tilbyde en bestemt ydelse og der er et
> utal af andre firmaer der gerne vil.

Det tror da fanden, at der findes firmaer, der yderst villigt sælger den
samme vare til to forskellige proiser.
Een til det dumme stemmekvæg, en anden til udbyttere.

Heeelt rimeligt----

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-11-08 23:27

Egon Stich skrev:

> Det tror da fanden, at der findes firmaer, der yderst villigt sælger den
> samme vare til to forskellige proiser.
> Een til det dumme stemmekvæg, en anden til udbyttere.
>
> Heeelt rimeligt----

Ja, helt rimeligt. Og det er i øvrigt ikke den samme vare der sælges til
private og firmaer.

Fra : Egon Stich

Dato : 25-11-08 15:09

> Ja, helt rimeligt. Og det er i øvrigt ikke den samme vare der sælges til
> private og firmaer.

Hvori består forskellen?
Bortset fra en overpris på 2700,- for nøjagtig samme ydelse?

Det lader sgu da til, at jeg har ret, når jeg påstår at mange danskere er
småt begavede?

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-11-08 23:03

Egon Stich skrev:

> Hvori består forskellen?

Hvorfor undersøger du det ikke?
Kom med dine to eksmepler og lad os se på hvad ydelserne er.

> Bortset fra en overpris på 2700,- for nøjagtig samme ydelse?
>
> Det lader sgu da til, at jeg har ret, når jeg påstår at mange danskere
> er småt begavede?

Du er dansker, ikke?
I bekræftende fald har du ret.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-11-08 13:25

> Hvorfor undersøger du det ikke?
> Kom med dine to eksmepler og lad os se på hvad ydelserne er.

Er du hoppet ind midt i tråden?
Og har ikke læst netop sådant exempel?
Eller kunne du ikke forstå, hvad der blev beskrevet?

> Du er dansker, ikke?
> I bekræftende fald har du ret.

Der tager du ca 50% fejl--
Men set i forhold til dine påstande, som alene bygger på dumhed/uvidenhed,
har jeg tydeligvis ret.

Danskere, der tror, på trods af gentagne exempler på det modsatte, at
privatisering medfører "bedre og billigere", er ganske enkelt så dumme, at
det tangerer idioti.

Mit exempel med en prisforskel på 2700,-, er mur og nagelfast..!!

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-11-08 15:46

Egon Stich skrev:

> Er du hoppet ind midt i tråden?
> Og har ikke læst netop sådant exempel?
> Eller kunne du ikke forstå, hvad der blev beskrevet?

Du beskrev ikke noget, du slyngede bare udokumenterede tal ud.

> Der tager du ca 50% fejl--
> Men set i forhold til dine påstande, som alene bygger på
> dumhed/uvidenhed, har jeg tydeligvis ret.

Beklager at jeg troede du var dansker.

> [...]
> at det tangerer idioti.
>
> Mit exempel med en prisforskel på 2700,-, er mur og nagelfast..!!

Så dokumenter det.

Fra : Egon Stich

Dato : 02-12-08 12:00

> Du beskrev ikke noget, du slyngede bare udokumenterede tal ud.

> Beklager at jeg troede du var dansker.

> Så dokumenter det.

Nemt.
Så selv du må kunne forstå det.
Men det kræver en anelse arbejde af dig selv.
Det er jo nødvendigt, når du ikke tror på, hvad jeg siger.

ser du:
Nu forestiller du dig, at du har en genstand på, skal vi sige een
kubikmeter, der vejer 35 kg.
Tag telefonen, eller gå ned i brugsen, ved den skranke de kalder
"posthuset", og spørg på prisen for forsendelsen.
Skriv denne ned.
Ring dernæst til deres "erhvervsafdeling".
Få prisen her.
Træk det sidste tal fra det første.

Gentag derefter proceduren hos et vilkårligt pakketransfirma.
Spørg om pris som privatpersom.
Når du har fået denne, kommer du i tanker om, at du da forresten er
erhvervsdrivende med momsnummer osv.
Få den nye pris.

Gentag regnestykket.

Udover den uhyrlige prisforskel mellem privatpersonen og erhvervspersonen,
for nøjagtig samme ydelse, vil du opdage, at priserne faktisk er temmelig
eens.
Altså:
Den højt besungne "konkurrence" er ikke existerende.

Skal vi slå extra søm i, forsøg da at indhente priser i Tyskland.
Altså fra Tyskland til Danmark.
Da vil du opdage, at danskere betaler væsentlig mere for samme ydelse, end
tyskere.

Besvar derefter spørgsmålet:
Er danskere specielt dumnme i forhold til andre europæere?

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-12-08 00:07

Egon Stich skrev:

> Nemt.
> Så selv du må kunne forstå det.
> Men det kræver en anelse arbejde af dig selv.
> Det er jo nødvendigt, når du ikke tror på, hvad jeg siger.

Du kan jo bare dokumentere det du siger. Du påstår jo det er nemt. Mig
bekendt har Post Danmark og andre tilsvarende firmaer deres priser let
tilgængelige på nettet.

> [...]
> Tag telefonen, eller gå ned i brugsen, ved den skranke de kalder
> "posthuset", og spørg på prisen for forsendelsen.

Ja, det er 0 kr for max vægt for en pakke med privat afsender, er 20kg.
Hvis du tager en pakke på 20kg, så er prisen for en privatperson 140kr
og for et firma med erhvervsaftale 117kr. Ikke nogen ret voldsom
prisforskel, eller?

Du er vist.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-12-08 13:58

> [...]
> for et firma med erhvervsaftale 117kr. Ikke nogen ret voldsom prisforskel,

Ok.
Så har du opdaget, at du er på tynd is.
For nu begynder du at konstruerer exempler, der formodes at kunne
"modbevise" min påstand.
Det er sgu lavt--
Man ganske godt illustrativt angående min påstand om en del danskeres
intilligens--

> Du er vist.

jeg er da i det mindste ikke så sum, at jeg hopper på din fordrejning af
exemplet.
Og tvivler faktisk på, at andre gør.

Hvorfor tog du ikke skridtet fuldt ud, og anvendte et almindeligt brev som
"exempel"?
Så dum er du tilsyneladende ikke?

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-12-08 23:12

Egon Stich skrev:

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Ok.
> Så har du opdaget, at du er på tynd is.

Jeg har opdaget at du ikke kan dokumentere din påstand og at du derfor
sikkert lyver. Længere er den ikke.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-08 11:47

> Jeg har opdaget at du ikke kan dokumentere din påstand og at du derfor
> sikkert lyver. Længere er den ikke.

Ser man det---

I virkeligheden forholder det sig jo således, at du selv forsøger at klare
frisag ved at gøre andre til løgner.
Ikke sandt?

Dit "argumant" bygger på en forfalskning af det oprindelige grundlag.
Nemlig en pakke der overskrider post danmarks 20 kg grænse.

Du vælger som "bevis" for min påståede løgnagtighed at inddrage småpakker.
Du kunne ligeså godt have valgt at anvende et almindeligt postkort i din
"argumentation".

Summa sumarum:
Du indfører bevidst fordrejede faktorer i sagen.
Hvorfor du anklager mig for at være løgner.

Men naturligvis foreligger den mulighed, at du ganske enkelt ikke har
forstået sagens kerne?
Og tror ganske ærligt på, at du har opført dig klogt og anstændigt?

I så fald er det jo ganske tydeligt, at du tilhører den absolut mest småt
begavede del af befolkningen.

Ser du:
Meget kan man sige om mig.
Men jeg jeg farer IKKE med løgn...!!

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-12-08 22:38

Egon Stich skrev:

> Ser man det---

Ja. Dokumenter din påstand eller væn dig til at blive opfattet som en
løgner.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-08 12:37

> Ja. Dokumenter din påstand eller væn dig til at blive opfattet som en
> løgner.

Tyv tror jo, hver mand stjæler---

Dokumenter venligst:
1: Du er ikke tyv.
2: Du er ikke løgner.
3: Du er ikke dum.

Ovenstående er næppe mere tåbeligt, end din skrålen på "dokumentation", som
du har fået.
I form af anvisning på, hvor du kan finde bekræftigelse på min oprindelige
påstand.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-12-08 22:45

Egon Stich skrev:

> Tyv tror jo, hver mand stjæler---

Sikke mange kræfter du bruger på at undgå at dokumentere din påstand.
Hvorfor mon?

Fra : Egon Stich

Dato : 06-12-08 14:10

> Sikke mange kræfter du bruger på at undgå at dokumentere din påstand.
> Hvorfor mon?

Har jeg forsøgt, forgæves, at forklarer dig.

EOD

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-12-08 21:43

Egon Stich skrev:

> Har jeg forsøgt, forgæves, at forklarer dig.

Det er skam lykkedes dig at forklare at du intet kan dokumentere. En
anden gang du har tænkt dig at lyve, så find lige noget der ikke er så
nemt at oppdage.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-11-08 10:36

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> PostDanmark vil nu ikke længere distribuere pakker på over 20 kg pga
> Arbejdsmiljøloven. Man kan spørge om PostDanmark ikke har hørt om
> sækkevognen, også kendt som den svenske ølslæbervogn.

PostDK er nogle narrøve. Jo før andre overtager deres opgaver, jo bedre.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-11-08 12:19

Kim Frederiksen wrote:
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
>>

> PostDK er nogle narrøve. Jo før andre overtager deres opgaver, jo
> bedre.
Faktisk har andre (eller vil få) præcis det samme problem som PostDanmark.
Nemlig at lovgivningen forbyfer medarbejdere at løfte noget, der er tungere
end 20 kg.

Jan

Fra : Jesper

Dato : 22-11-08 14:18

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Nemlig at lovgivningen forbyfer medarbejdere at løfte noget, der er tungere

Man faktum er, at de er i stand til det og gør det.

Fra : Egon Stich

Dato : 23-11-08 11:12

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
>>

> PostDK er nogle narrøve. Jo før andre overtager deres opgaver, jo bedre.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Du er ikke for klog.
Jævnfør andet skriv i tråden.

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 22-11-08 10:44

Jesper wrote:
> PostDanmark vil nu ikke længere distribuere pakker på over 20 kg pga
> Arbejdsmiljøloven. Man kan spørge om PostDanmark ikke har hørt om
> sækkevognen, også kendt som den svenske ølslæbervogn.

Nogen steder vil en sækkevogn kunne afhjælpe,
men nok flere steder hvor den ikke kunne.
F.eks. i etagebyggeri.
Dertil kommer at nogle steder, f.eks. her hvor jeg bor,
bringer posten alt ud med bil og hende postbuddet kan næppe løfte
sådan en tung pakke.
Men hun har en fræk mås, så det er okay :P

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-11-08 20:37

On Sat, 22 Nov 2008 10:43:33 +0100, Michael Weber wrote:

> Nogen steder vil en sækkevogn kunne afhjælpe,
> men nok flere steder hvor den ikke kunne.
> F.eks. i etagebyggeri.

Der findes sækkevogne der kan "kravle" på trapper, de har tre små hjul i
hver side.(Jeg ejer et par "pensionist-bæreposer" der har den funktion)

--
MVH
Bruno