Dobbelte sitationstegn / gåseøjne (")
Fra : Jens Pedersen

Dato : 25-07-01 21:51

Hej NG

Hvordan er det muligt at erstatte sitationstegn i en streng med to af samme
eller at erstatte tegnet med dets char(nr)?

if(strstr($streng,'"') {
erstat
}

--
Mvh. Jens Pedersen
ICQ: 124672321

Fra : Henrik Hansen

Dato : 25-07-01 22:46

"Jens Pedersen" <jensq@lavasoft.dk> wrote:

> Hej NG
>
> Hvordan er det muligt at erstatte sitationstegn i en streng med to af samme
> eller at erstatte tegnet med dets char(nr)?

et eller flere situations tegn? nedenfor er der en løsning hvis det er
et enkelt.

noget alla:
$str = "hej\"";
$str1 = str_replace("\"", "\"\"", $str);
echo $str1;

for den anden ting, her er et hack, hvis jeg forstår dig ret:

$str = "hej \" med dig";
$pos = strpos($str, "\"");
$str1 = str_replace("\"", $pos, $str);
echo $str1;

--
Henrik Hansen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-07-01 23:01

"Jens Pedersen" <jensq@lavasoft.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvordan er det muligt at erstatte sitationstegn i en streng med to af
samme
> eller at erstatte tegnet med dets char(nr)?

http://dk.php.net/manual/en/function.str-replace.php

Men var det måske den her du ledte efter:

http://dk.php.net/manual/en/function.addslashes.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Jens Pedersen

Dato : 25-07-01 23:25

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse news:JkH77.243

> http://dk.php.net/manual/en/function.str-replace.php
>
> Men var det måske den her du ledte efter:
>
> http://dk.php.net/manual/en/function.addslashes.php

Præcist ;)
Tak!

--
mvh.
Jens Pedersen

Fra : Anders Johannsen

Dato : 26-07-01 11:51

> Hej NG
>
> Hvordan er det muligt at erstatte sitationstegn i en streng med to af samme
> eller at erstatte tegnet med dets char(nr)?

Dvs. du har:

Manden svarede køligt: "Det gider jeg sgu' ikke"

og ønsker

Manden svarede køligt: ""Det gider jeg sgu'' ikke""

Antaget at første sætning befinder sig i $var vil anden sætning befinde sig i
$res

$res = preg_replace("/([\"'])/", "$1$1", $var);

(utestet)

/A

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne