Forargelse v. bankchefs løn&pension
Fra : Bo Warming

Dato : 21-11-08 05:29

Forargelse v. bankchefs løn&pension
Forargelsen over bankchefers løn&pension er enorm, og havde jeg hang til
misundelse, ville jeg måske være enig med EB-læserbrev om, at Nordeachef
skal fængsles for at tjene så meget.!
Finanskrise-lappeløsninger har vist at skattepenge bruges når der er fadæser
og cheferne løber ikke personlig risiko, som aktionærer gør.
Da staten er indvævet i banker, kunne man kræve at alle bankers vinduer og
websider havde lister over de tyve højstlønnede ansattes formodede livsløn,
så man kan boycotte, hvis de gyldne håndtryk("golden parachutes") er
urimeligt ødsle.
Men hvem gider skifte bank for det?
Svenskere kan få alt at vide om alles løn. Why not?
Man skal stå ved sandheden.
Det er folkeoplysning og ærlighed varer længst.
Misundelse gavner ikke nogett