Det Internationale Atomenergiagentur går i~
Fra : Joakim

Dato : 20-11-08 16:40

Mere end et år efter et israelsk flyangreb ordnede paragrafferne selv tror
FN's blinde og tandløse atomare vagthund nu endelig på, at der muligvis har
været et ulovligt atomanlæg i Syrien.

http://www.jv.dk/artikel/552184

IAEA: Bombemål i Syrien lignede atomanlæg

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-08 16:51

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> været et ulovligt atomanlæg i Syrien.
>
> http://www.jv.dk/artikel/552184
>
> IAEA: Bombemål i Syrien lignede atomanlæg

Syrien kan jo bare gentage Saddam Huserins dumhed at nægte inspektion

Man skal stå ved sandheden og lade sig overvåge.

Eller opfindes skjultte masseødelæggelsesvåben og så lligger man som man har
redt. USA og Israel ejer verden.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 23:44

Joakim wrote:

> [...]
> muligvis har været et ulovligt atomanlæg i Syrien.
>
> http://www.jv.dk/artikel/552184
>
> IAEA: Bombemål i Syrien lignede atomanlæg

Muligvis? Ja, de har gravet tusinder at tons sand væk, og begravet det
resterende af fabrikken i cement, - der er vist ikke noget muligvis muligt.

Fra : David Konrad

Dato : 21-11-08 01:49

Knud Larsen wrote:

> Muligvis? Ja, de har gravet tusinder at tons sand væk, og begravet det
> resterende af fabrikken i cement, - der er vist ikke noget muligvis
> muligt.

Der var også lige den lange udredning i Orientering, om hvorvidt det var
beriget, kemisk osv osv. Det er godt nok en underlig historie. Men jeg skal
da love for at anlægget er "væk" fra før til efter billederne

Fra : Joakim

Dato : 21-11-08 08:16

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Muligvis? Ja, de har gravet tusinder at tons sand væk, og begravet det
> resterende af fabrikken i cement, - der er vist ikke noget muligvis
> muligt.

Mojn

Ordet muligvis var sarkastisk ment. Det er tydeligt for enhver at IAEA har
sovet i timen i forhold til Syrien, selv IAEA er klar over det, og derfor
tager IAEA naturligvis sine egne forbehold.

Bombemål i Syrien "lignede" atomanlæg osv.

Vi ser også en lignende tendens i forhold til Iran, hvor verdenssamfundet
som bekendt har spillet totalt fallit. I går kunne man f.eks. læse i nytimes
at Iran har beriget 630 kg uran, svarende til et styk a-bombe af
Nagasaki-styrke, men bare rolig får vi at vide, eksperterne er nemlig usikre
på, hvorvidt Iran er i stand til at bygge et a-våben.

http://www.nytimes.com/2008/11/20/world/middleeast/20nuke.html?_r=1&partner=rss&emc=rss&pagewanted=all

Iran Said to Have Nuclear Fuel for One Weapon

Several experts said that was enough for a bomb, but they cautioned that the
milestone was mostly symbolic, because Iran would have to take additional
steps. Not only would it have to breach its international agreements and
kick out the inspectors, but it would also have to further purify the fuel
and put it into a warhead design - a technical advance that Western experts
are unsure Iran has yet achieved.

"They clearly have enough material for a bomb," said Richard L. Garwin, a
top nuclear physicist who helped invent the hydrogen bomb and has advised
Washington for decades. "They know how to do the enrichment. Whether they
know how to design a bomb, well, that's another matter."

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 12:49

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Nagasaki-styrke, men bare rolig får vi at vide, eksperterne er nemlig usikre
> på, hvorvidt Iran er i stand til at bygge et a-våben.

Det bliver nok Obamas første, store internationale opgave, og Mogens
Lykketoft, der opfatter ham som en krypto-socialdemokrat, vil nok blive
overrasket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk