Citatguf om selvhad og ulykkesfugle
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-08 16:32

ULYKKESFUGLE

"Jøder ejer et moralsk geni, så de kan foragte sig selv mere end de foragter
andre. Nietzsche

Den værste fjende du kan møde vil altid være dig selv - du ligger på lur
efter dig selv i huler og skove.Nietzsche (Zarathustra "om den skabendes
vej")

Had er altid selvhad. Man hader sin afmagt. Walter Hilsbecher

Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid. Rollo May
Sidp Depression is rage spread thin. Paul Tillich

"Den dårligt-parrede er den mest hævngerrige. De får alle til at lide for
den ulykke, at de ikke længere er single. Nietzsche
sha Fortvivlelse er den største af vore fejltagelser. Luc de Vauvenargues,
Luc De Clapiers De (1717-1745)
sha Man må lære at elske sig selv - sådan er min lære - med en hel og sund
kærlighed: så at man holder ud at være med sig selv og ikke strejfer
omkring. Nietzsche

Vi tager parti imod os selv og straffer os selv Nietzsche
shd We have no choice but to be guilty.. God is unthinkable if we are
innocent. Archibald Mac Leish
She Religion bygger ofte på spot over en del af ens egen natur, og man føler
vellyst ved at gøre vold på sig selv, gennem overdrevne fordringer og
bagefter forgude dette tyrranisk krævende "noget" i sin sjæl - man tilbeder
en del af sig selv og diaboliserer resten - Nietzsche
sHe Wotan(Odin) synger "Uendelig led er jeg ved ikke at finde andet end mig
selv i alt, hvad jeg forårsager.... Alt hvad jeg elsker, må jeg forlade, dem
jeg bejler til, myrder jeg, bedrager svigefuldt enhver, som stoler på
mig....ødelægger hvad jeg har bygget...Mit arbejde opgiver jeg. Jeg ønsker
kun et - døden(Valkyrien 2 akt 2 scene).Wagner

Hvad er slet? At få andre til at føle skam. Hvad er gavnligt ? At befri
andre for skamfølelse. Nietzsche

Hjertet har sine grunde, som forstanden ikke kender til. Blaise Pascal
(1623-64) Uly

Jeg ved at man sætter lykken på spil, ved at søge at opnå den igennem det,
som skulle være virkningerne af lykken Andre Gide 1859-1951

Det som bør være resultatet af veludført arbejde, gør vi som fest, og
bedrager os til at tro, at lykken kan opnåes ved sådant snyderi.Goethe