Debat-etik
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-08 16:01

All great truths begin as blasphemies. G. Bernard Shaw 1856 - 1950
Bedagede og bevandrede folk kunde lyve uden modsigelse. Danske Ordsprog
De fleste diskussioner er så kedelige som at spille skak med mennesker, der
bare vil vinde. Palle Lauring
Det er absolut IKKE nødvendigt,ikke engang ønskeligt at tage parti for mig:
tværtimod, en dosis nysgerrighed, som overfor en fremmed plante, lidt
ironisk modstand, forekommer mig at være en uforligneligt mere INTELLIGENT
holdning at have til mig... Nietzsche
Det er let at dadle. Derfor forsøger så mange det. At rose med forstand er
vanskeligt, derfor gør så få det. Anselm Feuerbach
Det, som publikum ikke bryder sig om ved dig, skal du dyrke: det er det du
er. Jean Cocteau
En demokrat er en person, der lider af den fordom, at han vil høre sin
modstander Kaj Munk
En overbevisning, som man ikke giver sig til at diskutere, risikere ikke så
let at blive rokket. Romain Rolland
En vis skarpsindighed i ens tanke og skriveevne opnås ikke, uden man
diskuterer. André Gide1869-1950
Jeg er så stolt af, at fra mit 24de år af har jeg i alle mine talrige
polemiker ladet modstanderne beholde det sidste ord. Georg Brandes
1842-1927
Jeg gør oprør, altså er jeg til Camus
Man bliver ikke lykkelig ved at sejre i diskussioner. Tagore ,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941
We learn not for life, but for the debating-room. Seneca
Diskussion - er metode til at bestyrke andre i deres fejl. Ambrose Bierce