MS Windows
briani 27239
Windows xp pro søg og gendan virker ikke
Fra : Lars A

Dato : 29-11-08 19:48

Hej.
Jeg er rendt ind i store problemer. Når jeg starter søg kommer der et vindue
hvor søgefeltet mangler, men hunden er der.
Når jeg vil prøve at gendanne til et tidligere tidspunkt bliver der kun
startet et hvidt vindue op.
Som det sidste jeg har konstateret virker IE7 heller ikke for godt mere.
Er der ikke noget med at der findes en kommando (scan et eller andet) for at
reparere systemfiler.
Og hvad kan jeg ellers gøre for at få rette fejlene.
Mvh Lars

Fra : John T.

Dato : 29-11-08 20:59

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at reparere systemfiler.
> Og hvad kan jeg ellers gøre for at få rette fejlene.

Læg XP skiven i, skriv i kørboksen: SFC /scannow (mellemrum mellem C og /
Nu tjekkes systemfilerne.
Stopper den undervejs, så trykker du på: Forsøg igen og så bliver
filen rettet og sådan fortsætter du !
Pøj,pøj
John

Fra : Lars A

Dato : 29-11-08 21:10

"John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu tjekkes systemfilerne.
> Stopper den undervejs, så trykker du på: Forsøg igen og så bliver
Jeg takker mange gange, det vil jeg prøve.
Mvh Lars

Fra : John T.

Dato : 29-11-08 22:46

> Jeg takker mange gange, det vil jeg prøve.
> Mvh Lars

Formoder vi får resultatet !!
John

Fra : Lars A

Dato : 30-11-08 19:37

> Formoder vi får resultatet !!
> John
Jeg må desværre melde at det ikke hjalp noget. Den sidste udvej er jo nok at
installerer om.
Mit gæt på fejlen er måske at jeg installerede Kaspersky nyeste version, som
jeg senere fandt ud af har problemer med en fil der hedder klip.sys. Jeg har
fjernet den nye kaspersky igen, dog uden resultat.
Mvh Lars

Fra : John T.

Dato : 30-11-08 22:36

> [...]
> som jeg senere fandt ud af har problemer med en fil der hedder klip.sys.
> Jeg har fjernet den nye kaspersky igen, dog uden resultat.

Så prøv følgende:
Skriv REGEDIT i kørboksen, oppe i venstre hjørne,
REDIGER, tryk SØG, skriv Kaspersky og slet så ALT
hvad den stopper for, tryk F3 for at fortsætte søgningen.
Genstart !
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 30-11-08 22:45

> [...]
> REDIGER, tryk SØG, skriv Kaspersky og slet så ALT
> hvad den stopper for, tryk F3 for at fortsætte søgningen.

Glemte lige:
Tryk START/SØG og skriv Kaspersky og slet
også alt her,
men først skal kontrolpanel/mappeindstillinger/Vis
og her sætte den til at vise skjulte filer, ellers
nytter det ikke noget,
og så skal systemgendannelse slås FRA !!
Vi tar´den i den rigtige rækkefølge:
Systemgendannelse fra.
Start og søg
til sidst REGEDIT
John

Fra : John T.

Dato : 30-11-08 22:50

> Vi tar´den i den rigtige rækkefølge:
> Systemgendannelse fra.
> Start og søg
> til sidst REGEDIT
> John

Her var jeg ikke vågen !!
Du har jo ikke START/SØG
så den springer vi over i første omgang, så begynd med
VIS skjulte filer og så systemgendannelse FRA
og så REGEDIT
John

Fra : J

Dato : 01-12-08 00:35

> [...]
> Du har jo ikke START/SØG
> så den springer vi over i første omgang, så begynd med
> VIS skjulte filer og så systemgendannelse FRA

Kommer der flere forkerte oplysninger?

Fra : John T.

Dato : 01-12-08 12:00

> Kommer der flere forkerte oplysninger?

Hvorfor blander du dig ??
John

Fra : Lars A

Dato : 01-12-08 14:54

> Hvorfor blander du dig ??
> John
Hej John.
Jeg har fjernet alt i reg databasen der vedrøre Kaspersky, men det hjælper
stadig ikke, så det det
bliver en ominstallation.
Mvh Lars

Fra : John T.

Dato : 01-12-08 20:46

> Jeg har fjernet alt i reg databasen der vedrøre Kaspersky, men det hjælper
> stadig ikke, så det det
> bliver en ominstallation.
> Mvh Lars

Hvad med:
Ducuments and settings\dit navn\Applicaton Data\:*.*
Ligger der noget der ?
John

Fra : Lars A

Dato : 03-12-08 13:33

> Hvad med:
> Ducuments and settings\dit navn\Applicaton Data\:*.*
> Ligger der noget der ?
> John

Hej
Der er ikke noget med Kaspersky i denne mappe. Der var også kommet flere
fejl, så nu har jeg installeret om.
Tak for alle de gode inputs.
Mvh Lars

Fra : John T.

Dato : 03-12-08 21:35

> Hej
> Der er ikke noget med Kaspersky i denne mappe. Der var også kommet flere
> fejl, så nu har jeg installeret om.
> Tak for alle de gode inputs.
> Mvh Lars

OK!!!