|
| Peugeot Fra : Tau |
Dato : 27-11-08 15:08 |
|
Hej er det bare mig, der kan se, at flertallet af de enøjede biler er
allesammen peugeot. Jeg kører selv peugeot 206, og derfor lægger jeg måske
mere mærke til modellen. Hvad med i andre, hvilken biler ser i der er
enøjede?
Poul Jacobsen
| |
Ebbe Kristensen (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 27-11-08 15:18 |
|
Tau wrote:
> Hej er det bare mig, der kan se, at flertallet af de enøjede biler er
> allesammen peugeot. Jeg kører selv peugeot 206, og derfor lægger jeg måske
> mere mærke til modellen. Hvad med i andre, hvilken biler ser i der er
> enøjede?
Njaeh, jeg synes nu ikke det udelukkende er Peugeot (eller Citroën for
den sags skyld). Men der er med stor sandynlighed en overvægt af disse
fabrikater da de jo kører med en vis overspænding på ledningsnettet i
forhold til hvad standardpærer er designet til at klare.
Der er jo osse andre forhold, der gør sig gældende såsom hvor nemt det
er at komme til at skifte en pære der er gået samt ikke mindst om
føreren kender tricket med at tjekke lygterne når man holder bagved en
anden bil ved et lyskryds.
Ebbe, der selv kører Citroën - med longlifepærer i lygterne
| |
Stefan Jacobsen (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 27-11-08 15:27 |
|
> Hej er det bare mig, der kan se, at flertallet af de enøjede biler er
> allesammen peugeot. Jeg kører selv peugeot 206, og derfor lægger jeg måske
> mere mærke til modellen. Hvad med i andre, hvilken biler ser i der er
> enøjede?
>
Måske kører der også flest af dem på vejene, aner det ikke men de er jo
rimeligt populære!
Stef
| |
Leonard (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-11-08 08:45 |
|
> Njaeh, jeg synes nu ikke det udelukkende er Peugeot (eller Citroën for
> den sags skyld). Men der er med stor sandynlighed en overvægt af disse
> fabrikater da de jo kører med en vis overspænding på ledningsnettet i
> forhold til hvad standardpærer er designet til at klare.
Altså dårligt design af bilens elsystem.
> Der er jo osse andre forhold, der gør sig gældende såsom hvor nemt det
> er at komme til at skifte en pære der er gået samt ikke mindst om
Igen dårligt design af bilen, men som ikke er ret meget anderledes på
mange andre bilmærker.
> føreren kender tricket med at tjekke lygterne når man holder bagved en
> anden bil ved et lyskryds.
Skal der tricks til for at overholde de basale regler om, at det altid
er førerens ansvar at lys, horn, styretøj og bremser virker og er
lovlige?
Det er en af de første ting, der undervises i til teori og prøvestof.
| |
Ebbe Kristensen (02-12-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 02-12-08 13:55 |
|
Leonard wrote:
> Altså dårligt design af bilens elsystem.
Tjaeh, det kan man godt argumentere for. Og der er sikkert bilmærker,
hvor generator etc. er dimensioneret så kraftig at den kan holde
spændingen selvom alskens elektronik er koblet på.
Men den slags koster penge, som skal lægges på prisen. Så det er nok
derfor Peugout (og Citroën) har valgt den produktionsomkostningsmæssigt
billigere løsning at hæve spændingen og så lade kunden om resten.
> Igen dårligt design af bilen, men som ikke er ret meget anderledes på
> mange andre bilmærker.
Let adgang til pæreskift er helt sikkert noget der indgår i vores næste
valg af bil
> Skal der tricks til for at overholde de basale regler om, at det altid
> er førerens ansvar at lys, horn, styretøj og bremser virker og er
> lovlige?
> Det er en af de første ting, der undervises i til teori og prøvestof.
Korrekt - men hvor tit bliver det gjort? Jeg anviser her en måde hvorpå
man (flere gange) dagligt kan tjekke om forlygterne virker. Iøvrigt
lærte jeg tricket af en gammel taxachauffør
Ebbe
| |
Niels Jacobsen (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Niels Jacobsen |
Dato : 27-11-08 17:54 |
|
Tau wrote:
> Hej er det bare mig, der kan se, at flertallet af de enøjede biler er
> allesammen peugeot. Jeg kører selv peugeot 206, og derfor lægger jeg
> måske mere mærke til modellen. Hvad med i andre, hvilken biler ser i
> der er enøjede?
Min egen Peugeot 206 var enøjet her til morgen, men er nu blevet forsynet
med 2 stk. Osram Nightbreaker.
Da jeg kørte Fiat Punto årg.2000 synes jeg der var mange af den type Punto
incl. min egen der ofte var enøjede.
M.v.h
Niels
| |
Hans Mouridsen (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 27-11-08 21:09 |
|
Hej
On 27/11/08 17.53, in article
492ed0e4$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Niels Jacobsen"
<niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:
> Min egen Peugeot 206 var enøjet her til morgen, men er nu blevet forsynet
> med 2 stk. Osram Nightbreaker.
Tror du er heldig, hvis det holder mere 10.000 km
Har selv prøvet dem i min 207, og de holdte ca. 7000 km. Min nabo som er
reservedelsmand, siger at de ikke duer i H7, og slet ikke i en Fransk bil ;)
Mvh
Hans
| |
Henrik Stidsen (27-11-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-11-08 18:24 |
|
"Tau" <craner@craner.dk> wrote in
news:492ea9db$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Hej er det bare mig, der kan se, at flertallet af de enøjede biler er
> allesammen peugeot. Jeg kører selv peugeot 206, og derfor lægger jeg
> måske mere mærke til modellen. Hvad med i andre, hvilken biler ser i
> der er enøjede?
Peugeot er vist stadig DK's mest solgte bil og har været det i en del år
efterhånden. At de så samtidig har tendens til at brænde pærerne af
hurtigere end andre gør jo at de bliver klart overrepræsenteret blandt de
enøjede.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
evh (27-11-2008)
| Kommentar Fra : evh |
Dato : 27-11-08 19:31 |
|
Min mekaniker sagde at der findes pærer som kan tåle højere spænding, så
satte han sådan en i, jeg har ellers ikke haft problemer, men har set at
det iøvrigt gælder de fleste bilmærker at være "enøjede"
Mvh Peugeot 307
| |
N/A (02-12-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-08 13:55 |
|
| |
|
|