Prøvetur i chiptunet Ford TDCi?
Fra : Kristian

Dato : 24-11-08 23:00

Hej allesammen.

Jeg er glad ejer af en Ford Galaxy (ny model) med en 2,0 TDCi´er, 140 hk.

Den kører godt men er lidt "dvask" i det. Jeg har tidligere kørt Passat 1,9
TDI med chip og den var godt nok frisk og med bedre dieseløkonomi til følge.

Jeg har stadig et lille års garanti på bilen, men overvejer en chipning fra
Landberg.dk, en Utune-løsning.

Jeg kunne vældig godt tænke mig at prøve en tur i en chippet TDCi´er... Er
der nogen af jer, som har en sådan i Københavns-området? Det skal helst være
den 140 hk´s.

Jeg vil selvfølgelig stille min egen til rådighed for en solid prøvetur,
hvis dette er ønskeligt.

Det er en Ghia, 7 sæder, læder, panaoramatag, Xenon, kurvelys,
el-parkeringsbremse, p-sensorer, stort navi mv.

Mvh.
Kristian

Fra : Søren C

Dato : 25-11-08 00:07

Hvorfra ved du at den bliver mere økonomisk?
Min erfaring er at boardcomputeren bliver alt for optimistisk ved
chiptuning
da beregningerne bliver forkerte. Og de begynder at vise man kører
længere på literen selv om
man ikke gør.

Landberg har pt et tilbud hvor du kan prøve en tuning i 14dage via
utune.
Det kunne måske være noget istedet??

Fra : Kristian

Dato : 25-11-08 20:23

Hej Søren.

Jeg skriver ingen steder at den bliver mere økonomisk.
Jeg skrev derimod at min Passat blev det. Som alle sikkert ved, så kan man
jo ikke få bedre økonomi, hvis man kører rundt med speederen nede hele
tiden, men da euforien havde lagt sig og jeg begyndte at køre "normalt" var
det tydeligt at jeg kørte længere på literen. Jeg kørte dagligt ca. 100 km,
hvoraf de 60 var 2x30 frem og tilbage til job. Jeg kørte ca
Nu kan det jo lade sig gøre at regne sig frem til et gennemsnitsforbrug på
anden vis end ved brug af boardcomp. og jeg har for vane at kontrollere mit
gennemsnit med antal kørte kilometer og det regnestykke viste også et bedre
resultat...

På baggrund af ovenstående vil jeg vurdere at jeg kan opnå bedre økonomi med
en tuning, eller optimering om man vil. Jeg ville nemlig gerne prøve
Landbergs øko-tuning og se hvordan den kørte med det...
Jeg er interesseret i moment til overhalinger og til at den altid vil kunne
klare en tur sydpå med 3 børn og 3 voksne + oppakning og tagboks...

Jeg kører pt ca. 16 km/l så i forvejen går den pænt. Jeg har lidt under 1/5
tank tilbage og har netop rundet 950 km. Det skal siges at jeg kører pænt og
pt. fra Espergærde til Valby og retur hver dag, med moderate
motorvejshastighed... ca. 50 km. hver vej.

Men som du skriver er er der Landbergs tilbud. Det koster vist bare 700 kr.
mener jeg...

Tak for dit input

Mvh.
Kristian

Fra : KASO

Dato : 26-11-08 08:39

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> motorvejshastighed... ca. 50 km. hver vej.
>
> Men som du skriver er er der Landbergs tilbud. Det koster vist bare 700

Du må meget gerne melde dine erfaringer tilbage - jeg pusler med samme tanke
(dog på en MB Viano 2.2CDI) - også med Utune.

Fra : Kristian

Dato : 27-11-08 22:02

Snuppet fra denne tråd
http://www.seatclub.dk/viewtopic.php?f=4&t=8086&st=0&sk=t&sd=a&start=30
Seat Forum:

Re: Første erfaringer med Landbergs Utune boks
af Kenny Larsen skrevet tirs 25. mar 2008 06:27

mine erfaringer er at den køre længere på literen ved pæn kørsel efter den
er blevet chippet, men køre du frisk og hurtigt, så drikker den mere end
før.

blandet kørsel (70% by, 30% landevej) -stille og rolig kørestil:
før chip: ca 12,5km/l
efter chip: ca 14km/l

Bykørsel og fuld gas:
før chip: 9,5km/l
efter chip: 8-8,5km/l

----

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Du må meget gerne melde dine erfaringer tilbage - jeg pusler med samme
> tanke
> (dog på en MB Viano 2.2CDI) - også med Utune.

begin 666 icon_post_target.gif
M1TE&.#EA"P`)`+,-`'=W=_____GY^<;&QO[^_N[N[N3DY//S\_W]_?3T]/7U
M]<?'Q^/CXP```````````"'^.CQ#3U!9/D-O<'ER:6=H=" R,# T(%1H92!P
M:'!"0B!'<F]U<"P@06QL(%)I9VAT<R!297-E<G9E9"X`(?D$`0``#0`L````
M``L`"0``!"FP-4"IO#-HBX$654<0"$(`G: *#'H!2G(<ABL!2:$/]F0,@P6O
&4PDU(@`[
`