Ny bil (igen)
Fra : Jebir

Dato : 24-11-08 10:38

Som skrevet i en tidligere post i gruppen, søger jeg efter en "ny" vogn i
omegnen af de 60000.

Jeg kører 80 km. om dagen ifm. arbejde, og herudover to til tre gange om
måneden
længere ture (dagsture på 300 km ca).

Jeg blev sidst anbefalet en Toyota Corolla, og har kigget en del på den - og
den tiltaler mig...

Men der er kommet et par andre på banen, som jeg er blevet rådet til at
kigge lidt nærmere på inden jeg beslutter mig endeligt, og vil derfor høre,
om nogen i gruppen har nogen erfaringer - gode som dårlige - med følgende;

- Seat Cordoba 1.4 16V Stella, 2001
- Renault Megane 1,4 16V Expression, 2001

På forhånd tak,

Mikkel Skou

Fra : RP

Dato : 24-11-08 04:18

> - Seat Cordoba 1.4 16V Stella, 2001
> - Renault Megane 1,4 16V Expression, 2001

I det prisleje burde du kunne finde en Ford Focus også... Jeg købte en
stationscar 1.8 diesel km 150000 for 68.000 for nyligt (bil nr 2).

Herudover har jeg haft en Renault 19 årg 1994, Renault Megane årg
2002, til slut en Laguna II årg 2005 (nuværende bil) og jeg må
indrømme at jeg ikke er pisseimponeret over de biler, hverken på
driftssikkerhed eller rep priser.

Fra : Knut

Dato : 24-11-08 17:38

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

2002, til slut en Laguna II årg 2005 (nuværende bil) og jeg må
indrømme at jeg ikke er pisseimponeret over de biler, hverken på

Skidt med priserne - bare de ikke går i stykker!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-08 18:21

Knut skriver:

> Skidt med priserne - bare de ikke går i stykker!

Den forstod jeg ikke. Manden har 60.000 at gøre med, mener du at han
skal købe noget til 200.000 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 24-11-08 18:27

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> følgende;
>
> - Seat Cordoba 1.4 16V Stella, 2001
> - Renault Megane 1,4 16V Expression, 2001

Jeg vil vælge Toyota, det kan godt være den er lidt kedelig men den holder.

Her er lidt brugttest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9965C9E0-8E7D-419F-A0B0-EB686C63FBE6/0/brugtbiltest.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/5336A54A-7F0A-4285-8114-7BA88E406BE6/0/7075.pdf

Seat:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/40919E09-C00F-498C-8E85-503CF4A32E4F/0/058060.pdf

Renault:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/759BFED3-8D58-4CBF-8C84-E1BA4C04D187/0/7478.pdf

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 24-11-08 19:26

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil vælge Toyota, det kan godt være den er lidt kedelig men den
> [...]

Spøjs test. Gad vide, om de nogensinde har set bilen?
De anbefaler 5-dørs varianten over 3-dørs hatchback gr. den lille
prisforskel. Problemet er bare, at der aldrig har eksisteret en 3-dørs
hachback af MéganeI - den fandtes som 5-dørs hatchback, sedan, st.car,
2-dørs Coupé, Cabriolet og som MPV (Scénic).

Jeg har haft såvel Coupé som Scénic i 1.6 16V - og de kørte godt,
komfortabelt (OK - Coupéen var ikke helt så komfortabel - men den var også
sænket ) - og (næsten) uden problemer (alm. slidtage). El-ruder var
dog et problem på Coupéen. 1.4 er lidt sløvere og dårligere udstyret end 1.6
16V. Sikkerhedsmæssigt klart den bedste af de nævnte.

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-11-08 19:26

Jebir skrev:
> [...]
> måneden
> længere ture (dagsture på 300 km ca).
>
> Jeg blev sidst anbefalet en Toyota Corolla, og har kigget en del på den

Så hold endelig fast i den!

> [...]
> kigge lidt nærmere på inden jeg beslutter mig endeligt, og vil derfor
> høre, om nogen i gruppen har nogen erfaringer - gode som dårlige - med

Også en dejlig bil. Dog er der et par potentielle fælder:
Ved 1,4 16V skal du sikre sig at der er monteret varmelegeme på
krumtapudluftningen! Der er smuttet en hel del af de maskiner på den
konto! Ligeledes skal man være opmærksom på gearkasserne i de første
årgange '01 formentlig inkluderet.

/Kent Glerup

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-11-08 20:14

Kent Glerup skrev:

> [...]
> krumtapudluftningen! Der er smuttet en hel del af de maskiner på den
> konto! Ligeledes skal man være opmærksom på gearkasserne i de første

Er det ikke kun 1,6L 75 hk modellen som har problemer med gearkassen?

Jesper

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-11-08 20:21

Jesper Juul skrev:

> Er det ikke kun 1,6L 75 hk modellen som har problemer med gearkassen?

1,4 16V af første årgange har problemer, kan ikke huske om det var
lejerne det var galt med. Omkring '02-'03 var der tilsyneladende styr på
det.
1,6 8V i Ibiza og Polo HB kan også lide af slidte gearkasser.
1,6 8V i Cordoba og Polo Classic (anden motor/gearkasse end Ibiza/Polo
HB) havde problemer med boltene som holder koblingen. De kunne knække
uden varsel, gerne omkring de 100.000 km.

Ovenstående er frit fra hukommelsen... :)

/Kent Glerup

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-11-08 10:11

Kent Glerup skrev:

> [...]
> uden varsel, gerne omkring de 100.000 km.
>
> Ovenstående er frit fra hukommelsen... :)

Ok, jeg kunne nemlig kun huske de havde probleme med 1,6 L 8V modellen.

Jesper