Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der kvalitetsforskel på en alm C41 frem~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 25-07-01 20:27

Jeg har altid regnet med at selve fremkaldelsen af en negativfilm var at samme
kvalitet uanset, hvor den blev foretaget. Men nu er jeg i tvivl.

Jeg tænker ikke på kopiering af papirbilleder.

Er 1-times fremkaldelsen i minilaboratoriet lige så god som den man får på et af
de 'professionelle' laboratorier?

Hvis der er forskel, hvor i ligger forskellen?

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : EGON STICH

Dato : 26-07-01 07:09

Flemming Thor Hansen <fth@nospam_post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:047ultka79ts2iodp0ii3sbbuhj259f3tg@4ax.com...
> [...]
> kvalitet uanset, hvor den blev foretaget. Men nu er jeg i tvivl.
>
> Er 1-times fremkaldelsen i minilaboratoriet lige så god som den man får på

Det skal du i hvert fald ikke regne med. At der ikke er kvalitetsforskel.
Årsagerne kan være mange.
Kemikaliekontrol.?
Daglig kontrol ved hjælp af standard prøvefilm.?
og så videre.
Der er mange variabler, der skal "holdes i ørene". Nok ikke alle labs er
lige omhyggelige på dette område.
Som på alle andre områder får man, hvad man betaler for.

MVH
Egon.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-07-01 09:09

"Flemming Thor Hansen" <fth@nospam_post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er 1-times fremkaldelsen i minilaboratoriet lige så god som den man får på
et af
> de 'professionelle' laboratorier?

Nej det er den ikke...

> Hvis der er forskel, hvor i ligger forskellen?

Omhyggeligheden og en til tider bedre kvalitet af kemi.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk