valg af bil til trailer
Fra : fagus

Dato : 23-11-08 15:34

skal bruge en billig bil på gule plader der må trække en trailer på 1500 kg
og på alm.kørekort.
Den skal være fra før 1998 og helst på benzin
Nogle forslag og kan det i det heletaget lade sig gøre
V.H.

Fra : oz3bto

Dato : 24-11-08 01:34

"fagus" <fagus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kg og på alm.kørekort.
> Den skal være fra før 1998 og helst på benzin
> Nogle forslag og kan det i det heletaget lade sig gøre

Tænker Volvo.. Noget 242 mindes jeg må trække over 1500kg

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-11-08 02:20

"fagus" <fagus@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kg og på alm.kørekort.
> Den skal være fra før 1998 og helst på benzin
> Nogle forslag og kan det i det heletaget lade sig gøre

Det kan komme til at knibe, da de fleste lidt større gulplade biler har en
totalvægt på 2025 kg eller mere og 2025 + 1500 kg = 3525 kg = BE
Men kan du klare dig med eks. 1475 kg trailer kan eks. en Toyota sportsvan
(på hvide plader hedder den Picnic) fra 1997 og frem bruges, men så skal du
nedveje trækvægten på bilen til 1475 kg (gratis uden syn) eller nedveje
trailer (trailer skal synes)

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD