ok indrømmet..jeg er en teknik abe
Fra : carsten

Dato : 23-11-08 13:44

Min kones bil ville ikke starte til morgen.....(peugeot 106 fra 1994) der
var en anelse strøm på den ..så den prøvede.
Nu er der SLET ingen knapper der hverken lyser m.m...... kan det virkelig
være batteriet der er dødt totalt natten over?

på forhånd tak
Carsten

Fra : Knut

Dato : 23-11-08 13:46

Ja sagtens - en 8-10 timer hvor der 'malkes' strøm uden at nyt tilføres vil
oftest give startproblemer!

Knut

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-11-08 16:00

> [...]
> Nu er der SLET ingen knapper der hverken lyser m.m...... kan det virkelig
> være batteriet der er dødt totalt natten over?

En teknik abe sætter voltmeteret på og tjekker.

MVh Niels

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-11-08 16:12

On Sun, 23 Nov 2008 13:43:47 +0100, "carsten"
> [...]

>Nu er der SLET ingen knapper der hverken lyser m.m...... kan det virkelig
>være batteriet der er dødt totalt natten over?

Det kan faktisk godt ske, at batteriet falder totalt sammen lige
pludselig. En bekendt havde kørt 50 km til vores adresse i går - men
der var ikke strøm til at starte da han skulle herfra 15 min. senere.
På med kabler og den startede med det samme - men den lange tur blev
med et ekstra stop for at købe en ny akkumulator )

Fra : carsten

Dato : 24-11-08 17:09

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> På med kabler og den startede med det samme - men den lange tur blev
> med et ekstra stop for at købe en ny akkumulator )

Det var batteriet....så den startede sjovt nok op med et nyt batteri

Mvh Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-08 17:14

carsten skriver:

> Det var batteriet....så den startede sjovt nok op med et nyt batteri

Hvor længe tror du så der går inden i får brug for et nyt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : carsten

Dato : 24-11-08 18:01

> carsten skriver:

> Hvor længe tror du så der går inden i får brug for et nyt ?
>

> Klaus

Ikke forstået ?

Mvh carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-08 18:20

carsten skriver:

> Ikke forstået ?

At døden har en årsag.

Det kunne jo tænkes at der er en fejl ved bilen, så batteriet aflades
langsomt, eller slet ikke oplades.

Fra : carsten

Dato : 24-11-08 18:25

> carsten skriver:

> At døden har en årsag.
>
> Det kunne jo tænkes at der er en fejl ved bilen, så batteriet aflades
> langsomt, eller slet ikke oplades.
>

> Klaus

nåååå..... så må jeg få klippekort på batterier ved T Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-08 18:30

carsten skriver:

> nåååå..... så må jeg få klippekort på batterier ved T Hansen

Smut ned til Harald-Skrald og køb et billigt multimeter.

Mål spænding på batteriet uden noget koblet til, med bilen "koblet til"
og med bilen i "forhøjet tomgang".