/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15483
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Motorproblemer med VW golf 1.8 årgang 89.
Fra :
Søren C
Dato :
23-11-08 02:25
Hej
Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
f.eks kobler ud går den i stå.
Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
måle på sådan en?
Andre forslag?
TDN (
23-11-2008
)
Kommentar
Fra :
TDN
Dato :
23-11-08 10:39
"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
news:7d3cad9c-a685-4790-ad28-29b90e6bbf71@t2g2000yqm.googlegroups.com...
Hej
Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
f.eks kobler ud går den i stå.
Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
måle på sådan en?
Andre forslag?
Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
blev et krav dernede).
Mvh
Thomas
Ejvind Kruse (
23-11-2008
)
Kommentar
Fra :
Ejvind Kruse
Dato :
23-11-08 10:48
Søren C wrote:
> Hej
>
> Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
> begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
> f.eks kobler ud går den i stå.
> Jeg har fået at vide det kan være Lambdasonden. Men kan man egentlig
> måle på sådan en?
> Andre forslag?
Jeg ville kigge de tynde vakuumslanger efter, ikke bare
sådan kigge, men kigge rigtigt godt efter, ja jeg ville skifte
hele skidtet, det er 102 % sikkert det er en af dem der er
revnet eller faldet af.
--
Ejvind
Søren C (
23-11-2008
)
Kommentar
Fra :
Søren C
Dato :
23-11-08 03:13
>
> Lambdasonder er vel kun på biler med katalysator, en 89'er Golf er vel med
> karburator med mindre det er en tyskimporteret (kan ikke huske hvornår det
> blev et krav dernede).
>
Hej
Det er en bil som er importeret nogle år tilbage iflg oplysninger hos
VW.
Og jeg er ret sikker på det var katalysatoren jeg skiftede pakning ved
for 6måneder siden.
Må lige tjekke de vakumslanger
alexbo (
23-11-2008
)
Kommentar
Fra :
alexbo
Dato :
23-11-08 12:13
"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev
>Vi har en nummer 2 bil som driller lidt. Når den bliver driftvarm
>begynder den at gå dårligt i tomgang. Nogle gange når man kører og
>f.eks kobler ud går den i stå.
Start bilen tag fat i luftfilteret vip det frem og tilbage,
hvis det ændrer motorgangen er den gummiklods karburatoren sidder på revnet.
mvh
Alex Christensen
Søren C (
04-12-2008
)
Kommentar
Fra :
Søren C
Dato :
04-12-08 13:14
Problem løst! Det viste sig at være en temperatur føler som var
knækket. Det var ved et rent tilfælde jeg opdagede det. Det viser sig
at pga den var knækket
tror motorstyringen at der er -40gr selv når bilen er varm.
Nu kører den som den skal igen.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177554
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408852
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.