Find en islandsk bil til mig!
Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 22-11-08 09:58

Hej

Jeg står foran at skulle flytte til Island, og skal ha mig et køretøj
på vulkan-øen.

Jeg skal bo i Reykjavik, og mit kørselsbehov er ikek ret stort. Det er
noget med først og fremmest bykørsel et par gange om dagen - og så
måske en tur på landet er par gange om måneden. Der skal være plads
til 4 mennesker i bilen, og helst 4 døre. Føret er glat næsten
halvdelen af året, men det er dog stadig bykørsel - ikke offroad i 4
meter sne. ;) Jeg har en Golf IV 2.0 fra 2000 nu med 115heste, og det
er en fin mængde kræfter til mit behov.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil finde noget meget billigt
til at begynde med, eller jeg skal fyre lidt mere af med det samme...
Jeg er åben for begge dele.

Der er mange herinde der nyder at sidde og grave i bildatabaser og ved
en masse, så jeg tænkte det kunne være der var nogen der ville more
sig lidt med det, og vi kunne få en god snak om mulighederne.

Sitet: http://bilasolur.is/

1 dansk kroner svarer til ca. 24 islandske, jeppi betyder
firhjulstrækker, folksbil er en alm personbil, leita er søg og... Jeg
tror tingene giver ret meget sig selv (jeg forstår heller ikke meget
islandsk endnu).

Jeg har selv kigget i først og fremmest to retninger:
- Nyere Golf'er (2005+) mellem 1-1,5mio ISK (op til 65.000 DKK ca)
- Ældre firhjulstrækkere, f.eks. Honda CR-V fra 97-99 prissat omkring
400.000 - 700.000

Jeg er bestemt også åben overfor andre forslag og kommentarer.

- Klaus

Fra : casicadk@hotmail.com

Dato : 22-11-08 10:10

....Eller hvad med Toyota RAV4?

F.eks. http://bilasolur.is/CarDetails.aspx?bid=76&cid=990052&sid=41535

RAV4 2.0 fra 2003 med 4WD, 150 heste, 93.000 på klokken til ca.
42.000DKK

Toyota er jo det mest holdbare mærke, så vidt jeg er orienteret.

Fra : Peter

Dato : 23-11-08 20:59

<casicadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej

Hvis man har problemer med sproget kan man vælg dansk øverst til højre,

http://bilasolur.is/CarDetails.aspx?bid=3&cid=114406&sid=51380&schid=2b602512-0f28-41aa-b3a8-1a6fb181008a&schpage=1

Mvh Peter