Forhåbentlig "ny" bil - men hvad?
Fra : Jebir

Dato : 20-11-08 22:02

Hej alle sammen!

Jeps, så oprandt dagen... dagen, hvor den gamle Astra ('93) oversteg
indkøbsprisen i reparationspris - og desuden dumpede synet med et brag...

Da der efterhånden er postet ALT for mange penge i den gamle vogn, samt at
de ting der nu skal rettes efter synet hurtigt kunne løbe op, har jeg
besluttet at undersøge muligheden for at købe mig en anden vogn.

Jeg håber at have i omegnen af 50-60.000 at gøre godt med, men hvad skal jeg
kigge efter? Er ikke specielt bilkyndig, men har brug for en stabil vogn som
bare kører

Kører 80 km. om dagen ifm. arbejde, og herudover to til tre gange om måneden
længere ture (dagsture på 300 km ca).

Jeg vil høre om nogen har erfaringer med Hyundai Accent 1.5 (5-dørs-udgaven)
da denne umiddelbart tiltaler mig - uden at jeg kender noget videre til
den... Fordele, ulemper mv.
Ellers en bil i samme størrelsesorden/type som Accenten - også (meget?)
gerne diesel!

Jeg forventer at købe hos en forhandler - det er første gang jeg gøre dette,
hvad skal jeg være opmærksom på at få styr på?

På forhånd tak,
- Mikkel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-08 22:45

Jebir skriver:

> Ellers en bil i samme størrelsesorden/type som Accenten - også (meget?)
> gerne diesel!

Dine krav skriger på en Corolla...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper Juul

Dato : 21-11-08 08:04

Jebir skrev:
> [...]
> (5-dørs-udgaven) da denne umiddelbart tiltaler mig - uden at jeg kender
> noget videre til den... Fordele, ulemper mv.

Rust, rust og rust. Men den er ret så driftsikker

> Ellers en bil i samme størrelsesorden/type som Accenten - også (meget?)
> gerne diesel!

Jeg ville helt sikker se efter en Nissan Almera eller en Toyota Corolla,
og så finde en uden rust, så har du driftsikker bil i temmelig mange år.

Jesper