Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kompakt kamera
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-11-08 21:03

hej ng,

Jeg kigger nyt kamera. Jeg har bevidst fravalgt spejlrefleks og dem lige
under, primært pga. størrelsen, da jeg hellere vil have et kamera vi får
taget med end at de få billeder der bliver taget er superduper perfekte.

Jeg kommer aldrig til at gå tur kun for at fotografere.
Jeg er altså villig til at 'betale prisen' i form at 'dårlig'
billedkvalitet.

Jeg har samtidigt opdaget at man efterhånden kan få rimelig pæne
opløsninger med video og da mine argumenter omkring et videokamera er
nogenlunde de samme (skal være nemt at ha med førend det bliver brugt)
kan jeg kun se positive ting ved at kombinere dem for mig.

Jeg har kigget på Sonys T500 og et par forskellige fra Panasonic.
Specielt deres DMC-TZ5 ser spændende ud. Leica objektiv, 10x optisk zoom
mm.

Er der nogen der har kendskab til den og Panasonics Lumix kameraer?

Når jeg søger på kameraet er der flere forskellige 'efternavne' fx hedder
den DMC-TZ5E på Panasonic.dk, mens der på edbpriser findes en TZ5A, TZ5E-
A, TZ5E-K, TZ5EF-K, TZ5EF-TA ... der er 17! forskellige. Nogen der har
erfaringer med hvad alle disse efternavne betyder? Farver kunne være
noget, men hvad er så resten?

--
vh, Erik BH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-08 22:19

"Erik B. Hansen" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har kendskab til den og Panasonics Lumix kameraer?

Bare et lille tip:

Gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb er beregnet til den slags spørgsmål

Jan

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 26-11-08 08:26

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:492c6be0$0$90264$14726298
@news.sunsite.dk:

hej Jan,

> Bare et lille tip:
> Gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb er beregnet til den slags spørgsmål

den kendte jeg ikke. Sunsite fører den ikke, men jeg kan se at google
groups har den. Jeg prøver der så.

Tak for info.

--
vh, Erik BH

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-11-08 08:55

Hej Erik

Øh - jeg bruger Sunsite - og abonnerer da på dk.fritid.foto.indkøb ?!?

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 26-11-08 12:56

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> wrote in news:492d00e8$0$90269
$14726298@news.sunsite.dk:

Hej Jesper,

> Øh - jeg bruger Sunsite - og abonnerer da på dk.fritid.foto.indkøb ?!?

Hm.. ja, jeg har lige opdateret min liste og den er med nu. Tak for det.

Jeg troede min newsreader (Xnews) selv opdaterede den.. åbenbart ikke.

--
vh, Erik

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-11-08 08:56

Åh - rettelse - der er dk.fritid.foto.indkOEb