Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Gamle Tamron objektiver til nyt dig.kamera~
Fra : Wollesen

Dato : 21-11-08 15:56

Hej i gruppen.

For efterhånden mange år siden havde jeg et Yashica spejlreflekskamera,
hvortil jeg købte 2 Tamron objektiver hhv. 28-80 mm zoom og 80-210 mm
telezoom.
For at tilpasse objektiverne til mit kamera, skulle jeg købe
koblinger/convertere specielt til Yashica/Contax.

Kan disse objektiver bruges til et nyt digitalt spejlreflekskamera - f.eks.
Nikon - og er det bare et spørgsmål om, at købe nye "koblinger"?.

Mvh. Ole

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-08 17:26

Hej Ole

Wollesen wrote:
> [...]
>
> Kan disse objektiver bruges til et nyt digitalt spejlreflekskamera - f.eks.
> Nikon - og er det bare et spørgsmål om, at købe nye "koblinger"?.

Lyder som AtapAll-2 systemet... - Svjv. kan man ikke umiddelbart bruge
disse objektiver på digicams med fx. autofokus. - Jeg mener heller ikke,
AdapAll-2 kan overføre blænderværdier osv.. - Jeg har heller ikke set,
at Tamron har lavet andre typer adaptere, der kan koble de gamle - og
ret så gode - objektiver til hverken Canon eller Nikon, men de havde en
adapter, så man fx. kunne bruge dem på Yashica 200AF/230AF med manuel
fokusering.

Jeg har selv både en Contax 137MQD og en Yashica 230AF, men det er ikke
samme fatning, så jeg kan desværre ikke bruge de Contax og Tamron
objektiver på Yashica'en med manuel fokusering...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 19:50

"Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan disse objektiver bruges til et nyt digitalt spejlreflekskamera -
> f.eks. Nikon - og er det bare et spørgsmål om, at købe nye "koblinger"?.

Hej Ole!

med nikon D200, D300 og D2* kan det lade sig gøre. samt selvfølgelig deres
D2/D3 huse... men de er pebrede!!!
Er du ikke bange for at handle brugt, skulle du overveje et Nikon D200!
- Har selv et, og er meget tilfreds! Det fungerer fint med blændekobling
osv. med mine gamle manuelle Nikkor-objektiver...

mvh.
Tonni

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 19:51

> [...]
>
> Kan disse objektiver bruges til et nyt digitalt spejlreflekskamera -
> f.eks. Nikon - og er det bare et spørgsmål om, at købe nye "koblinger"?.

Hej igen!

Selvfølgeligt kræver det Adaptall til nikon...

mvh
Tonni

Fra : Wollesen

Dato : 23-11-08 17:59

"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> skrev i en meddelelse

> "Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen!
>
> Selvfølgeligt kræver det Adaptall til nikon...
>
> mvh
> Tonni

Tak for det - det vil jeg overveje.
Har du en fornemmelse af et fornuftigt prisleje for et brugt Nikon D200
eller lign.?

Mvh. Ole