Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
deling af fotos med kunder
Fra : Peter Holm

Dato : 20-11-08 14:51

hejsa

hvad findes der af muligheder på nettet for at dele fotos med sine kunder,
og santdig har den feature, at kunderne også kan uploade billeder til basen.
Noget webbaseret - ikke FTP.

Mvh
Peter

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-11-08 19:21

Peter Holm wrote:
> [...]
> og santdig har den feature, at kunderne også kan uploade billeder til basen.

Hej

Mange PHP baserede web gallerier kan det du søger, dvs. albums med
brugernavn og kodeord. Men de er begrænsede af opsætningen af PHP på
web-serveren - specielt maksimalt tilladt hukommelsesforbrug. Det
betyder, at man ikke altid kan få lov at uploade et billede i fuld
størrelse.

Problemet kan løses ved at ændre i PHP konfigurationen, hvilket jeg ikke
har mulighed for på det webhotel jeg benytter. Men har man egen
web-server er det ikke noget problem.

Der er i hvert fald min erfaring med MG2 og Singapore, som begge er PHP
baserede, og behøver ikke en underliggende database.

Jeg bruger nu kun Singapore (http://www.sgal.org), da jeg synes bedst om
den.

/Mogens

Fra : Peter Holm

Dato : 21-11-08 09:29

> Problemet kan løses ved at ændre i PHP konfigurationen, hvilket jeg
> ikke har mulighed for på det webhotel jeg benytter. Men har man egen
> web-server er det ikke noget problem.

Det jeg er ude efter, er en løsning som er hosted. Altså ikke noget som skal
foregå på eget webhotel, da jeg ikke har et domæne.

Mvh
Peter

Fra : Erik D

Dato : 22-11-08 14:15

På flickr.com får man, når man opretter en account, en emailadresse
hvormed man kan sende billeder direkte ind i "the stream" uden at være
logget in.
Den vil typisk hedde noget alá walked56peacefully@photos.flickr.com.
Hvis du så opgiver den til dine medsammensvorne, kan de blot sende
billederne pr. mail.
De billeder som uploades vha. email får default privacy.
Inden du sætter det i værk, logger du derfor på selv, og definerer
hvad default privacy er.
Der er ikke så mange ben i det og skulle du få brug for det, så spørg
mig på erikdaugaard(a)gmail.com

Mvh. Erik D
http://www.flickr.com/photos/erikdaugaard/sets/

Fra : Peter Holm

Dato : 23-11-08 14:12

Erik D wrote:
> [...]
> hvad default privacy er.
> Der er ikke så mange ben i det og skulle du få brug for det, så spørg

og man KAN uploade store filer (15-50mb) ?

Mvh
Peter

Fra : Erik D

Dato : 23-11-08 08:28

With a free account, you can upload photos up to 10MB in size. If you
have a Pro account, you can upload photos up to 20MB. Video sizes are
limited to 150MB. For more on video files and types supported, please
visit the Video FAQ

Flickr officially supports JPEGs, non-animated GIFs, and PNGs. You can
also upload TIFFs and some other file types, but they will
automatically be converted to and stored in JPEG format.

As you publish photos, they're compressed and resized by Flickr (if
necessary) in the following sizes:

* 75x75 pixels
* 100 pixels (on the longest side)
* 240 pixels
* 500 pixels
* Large (which will be 1024 pixels if it exceeds that length)
* The original size (if you have a pro account)

To access all of these sizes for a photo, click the "All Sizes" link
below on the individual photo page or the "See different sizes" link
below the Additional Information heading.

If you have a pro account, we also store your high-resolution
originals, which you (and your friends with Pro accounts) can download
at anytime. All Pro account holders can access public photos and
download the high-resolution (original) size, unless you limit access
to the downloadable image.

Fra : Peter Holm

Dato : 23-11-08 20:46

You can
> also upload TIFFs and some other file types, but they will
> automatically be converted to and stored in JPEG format.

tak for info. desværre gør ovenstående, at løsningen ikke kan bruges.

Mvh
Peter

Fra : Erik D

Dato : 24-11-08 13:49