MS Windows
briani 27239
Launchmanager friver på Acer Travelmate d
Fra : mogens

Dato : 27-11-08 10:07

Launchmanager, som styrer keyboardet, er gået i udu. På Acers hjemmeside
har jeg fundet driverne til min model, og fået dem ned på en USB-pen,
men kan ikke installere.

Jeg vælger at opdaterer driveren gennem enhedsstyring, og vælger en
bestemt placering (USB-pennen). Så får jeg beskeden "Vent medens guiden
søger" og derefter "Guiden opgrader hardware kan ikke fortsætte. Guiden
kunne ikke finde software der passer bedre til hardwaren end den der er
installeret nu"

Den er jo beskadiget som også markeret med et gult udråbstegn, men hva'
gør man så lige???

Fra : Mogens

Dato : 27-11-08 19:46

mogens wrote:
> [...]
> installeret nu"
>
> Den er jo beskadiget som også markeret med et gult udråbstegn, men hva'
Er der ingen som har et bud på hvordan dette problem løses?

Fra : Ole C

Dato : 27-11-08 22:28

mogens skrev blandt andet:

> Launchmanager, som styrer keyboardet

Åh, kun en meget begrænset del af det...

> er gået i udu. På Acers
> hjemmeside har jeg fundet driverne til min model, og fået dem ned på
> en USB-pen, men kan ikke installere.
>
> Jeg vælger at opdaterer driveren gennem enhedsstyring,

Mener du Enhedshåndtering? - selvom det nu undrer mig at Launchmanager
skulle optræde dér. Det gør den ikke på nogle af mine maskiner.
Den optræder til gengæld under "Tilføj og fjern programmer" på min XP - og
under "Programmer og funktioner" på min Vista.

> [...]
> hardwaren end den der er installeret nu"
>
> Den er jo beskadiget som også markeret med et gult udråbstegn, men

Mon ikke du simpelthen skal af-installere Launch Manager? - og så
gen-installere den.
Eventuelt af-installere vha. Revo Uninstaller, som kan rydde grundigt op
efter programmet.
http://www.revouninstaller.com/

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 28-11-08 09:23

Ole C wrote:

> [...]
> Den optræder til gengæld under "Tilføj og fjern programmer" på min XP -
> og under "Programmer og funktioner" på min Vista.
Den optræder faktisk i enhedshåndtering under tastaturer med et
udråbstegn, men som du korrekt skriver også under tilføj/fjern programmer.

> [...]
> gen-installere den.
> Eventuelt af-installere vha. Revo Uninstaller, som kan rydde grundigt op
Har i første omgang prøvet at af-/geninstallere og lave en oprydning i
registreringsdatabasen med ccleaner. Når den geninstalleres er det dog
desværre fortsat med udråbstegn i enhedshåndtering, så det fungerer
ikke. Et eksternt tastatur som jeg sætter i fremkommer under
enhedshåndtering/tastaturer som HID-tastaturenhed med udråbstegn.

Så åbenbart kan jeg ikke få lov at bruge tatstatur af nogen art. Lidt
underligt synes jeg.

Fra : Ole C

Dato : 28-11-08 10:32

Mogens skrev blandt andet:

> [...]

> enhedshåndtering/tastaturer som HID-tastaturenhed med udråbstegn.
>
> Så åbenbart kan jeg ikke få lov at bruge tatstatur af nogen art. Lidt

Det lyder som om der er "gået ged" i systemet.
Måske det kan hjælpe at kontrollere systemfilerne ved at åbne en
kommandoprompt som administrator og eksekvere kommandoen: "sfc /scannow"
(uden anførselstegnene).
(Beskrevet her af Microsoft for Vista:
http://support.microsoft.com/kb/929833 )

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 28-11-08 11:07

Ole C wrote:

> [...]
> Måske det kan hjælpe at kontrollere systemfilerne ved at åbne en
> kommandoprompt som administrator og eksekvere kommandoen: "sfc /scannow"

Ja, men problemet er jo simpelthen at jeg ikke kan gøre andet end klikke
med musen. Jeg kan godt installere programmer på den måde, men ikke
skrive noget som helst :(

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 28-11-08 11:29

"Mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men problemet er jo simpelthen at jeg ikke kan gøre andet end klikke
> med musen. Jeg kan godt installere programmer på den måde, men ikke skrive
> noget som helst :(

Har du forsøgt dig med en systemgendannelse (fra før geden kom)??

Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 28-11-08 11:45

Mogens skrev blandt andet:

> Ja, men problemet er jo simpelthen at jeg ikke kan gøre andet end
> klikke med musen. Jeg kan godt installere programmer på den måde, men
> ikke skrive noget som helst :(

OK - men så er problemet sandelig også mere omfattende end Launch Manager!
Prøv med en Systemgendannelse, som foreslået andetsteds - ellers må du i
gang med en reparation af systemet.
Du må vel have enten nogle recovery-skiver eller en "almindelig"
installations-skive med Windows?

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 28-11-08 11:58

Ole C wrote:

> [...]
> gang med en reparation af systemet.
> Du må vel have enten nogle recovery-skiver eller en "almindelig"

Jeg har prøvet med en sfc /scannow, godt nok ikke som administrator, men
fra min normale konto og ved hjælp af et softkeyboard. Så lykkedes det
at taste kommandoen ind! Den viste dog ingenting.

Vil prøve at vælge en systemrestore. Den havde jeg helt svedt ud var en
mulighed, men nok det mest oplagte i situationen!

Du får mange tak for hjælpen Ole :)

Fra : Ole C

Dato : 28-11-08 12:17

Mogens skrev blandt andet:

> Jeg har prøvet med en sfc /scannow, godt nok ikke som administrator,
> men fra min normale konto og ved hjælp af et softkeyboard. Så
> lykkedes det at taste kommandoen ind! Den viste dog ingenting.

Hvis du ser det Microsoft link jeg gav dig, vil du se, at der kan være filer
som ikke bliver repareret - og hvor du kan finde ud af hvilke filer.

> Vil prøve at vælge en systemrestore. Den havde jeg helt svedt ud var
> en mulighed, men nok det mest oplagte i situationen!
>
> Du får mange tak for hjælpen Ole :)

Selv tak - håber det lykkes for dig.

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 28-11-08 14:44

Ole C wrote:

> Hvis du ser det Microsoft link jeg gav dig, vil du se, at der kan være
> filer som ikke bliver repareret - og hvor du kan finde ud af hvilke filer.

> Selv tak - håber det lykkes for dig.

Problemet løst! Systemgendannelse gjorde udslaget. Jeg tænkte slet ikke
på den mulighed idet jeg intet har installeret på maskinen, og det er jo
normalt her det går galt. Men jeg er en glad mand igen :)

Fra : Ole C

Dato : 28-11-08 22:16

Mogens skrev blandt andet:

> Problemet løst! Systemgendannelse gjorde udslaget. Jeg tænkte slet
> ikke på den mulighed idet jeg intet har installeret på maskinen, og
> det er jo normalt her det går galt. Men jeg er en glad mand igen :)

Tillykke med det!
Nu har du så fået overskud til at sætte dig lidt bedre ind i citatteknik

--
vh
Ole C