MS Windows
briani 27239
Geninstallere XP uden original disk?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 27-11-08 09:56

Jeg har en OEM-XP, som fulgte med min maskine i sin tid for ca. 4 år siden.
Den lå på en nu forlængst forsvunden partion og jeg har ingen original CD,
men under installationen første gang tog jeg den anbefalede sikkerhedskopi
(fylder 7 CD'er, så vidt jeg husker) og med den kan jeg genetablere
maskinen som den var da jeg købte den.

XP Home er løbende opdateret med servicepacks og disse opdateringer ligger
jo et eller andet sted på harddisken.

Hvordan brænder jeg en "original" CD. At installere fra sikkerhedskopien
bomber mig tilbage, så jeg skal igennem en lang og træls Windows-opdatering
og da min internetforbindelse kører elendigt og ustabilt, vil jeg gerne
undgå alt for meget online-arbejde.
--
/ Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 27-11-08 10:33

Mikkel Mikkelsen skrev blandt andet:

> [...]
>
> XP Home er løbende opdateret med servicepacks og disse opdateringer
> ligger jo et eller andet sted på harddisken.

Opdateringerne er flettet ind i styresystemet, hvor de har erstattet mange
oprindelige filer.

> Hvordan brænder jeg en "original" CD.

Det er ikke så ligetil. Jeg har ganske vist set en "opskrift" - men husker
ikke hvor.
Har du ikke i stedet mulighed for at låne en "normal" OEM installations-CD
fra en ven?
Det er helt lovligt, da du jo har en lovlig (OEM) Productkey. Men det skal
være nøjagtig samme XP-version.

> [...]
> træls Windows-opdatering og da min internetforbindelse kører elendigt
> og ustabilt, vil jeg gerne undgå alt for meget online-arbejde.

Men hvis du alligevel vælger den vej, så kan du måske få "nogen" til at
hente SP3 her og brænde den på en CD:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Den indeholder alle opdateringer, bortset fra de allernyeste.

--
vh
Ole C

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 27-11-08 12:47

On Thu, 27 Nov 2008 10:32:43 +0100, Ole C wrote:

> [...]
> fra en ven?
> Det er helt lovligt, da du jo har en lovlig (OEM) Productkey. Men det skal

Skal det absolut være en OEM?

> [...]
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
> Den indeholder alle opdateringer, bortset fra de allernyeste.

Det bliver nok den løsning jeg vælger. Hvis jeg restorer Windows og
genetablerer maskinen som oprindeligt præinstalleret, skal jeg så bare
eksekvere exe-filen med SP3, som jeg er i gang med at hente fra dit link?

Ingen harddiskformattering og partitionering? Drev C er nu een stor
partition, mod oprindeligt to, hvor den lille partion rummede Windows og
diverse til restoring.

Ufff, jeg glæder mig ikke. Der er eltid eet eller andet man glemmer at tage
backup af

Jeg har skiftet DVD-drev og monteret en ekstra harddisk siden jeg købte
maskinen. Kan det volde problemer? Sidste gang jeg geninstallerede (for et
par år siden), måtte jeg ringe til Mickey for at genaktivere.
--
/ Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 27-11-08 14:48

> Skal det absolut være en OEM?

Din computer er leveret med styresystem - altså en OEM-version.
Så den Productkey du har, dur kun til en OEM-CD.

> [...]
> genetablerer maskinen som oprindeligt præinstalleret, skal jeg så bare
> eksekvere exe-filen med SP3, som jeg er i gang med at hente fra dit

Ja.

> Ingen harddiskformattering og partitionering?

Hvis du agter at få en helt frisk installation, så skal først formattere -
og den hurtige formattering er OK.
Mht. til partionering, ville jeg afgjort dele disken. En partion på 10 -20
GB til Windows er rigeligt - og på resten kan du lægge data.
Afhængigt af diskens størrelse, kan det være en idé med flere partitioner.

> Ufff, jeg glæder mig ikke. Der er eltid eet eller andet man glemmer
> at tage backup af

Men det bliver man klog af
Overvej om ikke du skal anskaffe dig et ordentligt backup-program - evt.
program der laver et image af drevet (drevene).
Jeg bruger selv Acronis True Image, men der findes også nogle gratis
programmer, for eksempel DriveImage:
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

> [...]
> købte maskinen. Kan det volde problemer? Sidste gang jeg
> geninstallerede (for et par år siden), måtte jeg ringe til Mickey for

Så kender du jo rutinen i givet fald.....

--
vh
Ole C

Fra : Lyrik

Dato : 27-11-08 13:57

Den 27.11.2008 kl. 09:56 skrev Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid>:

> [...]
> Windows-opdatering
> og da min internetforbindelse kører elendigt og ustabilt, vil jeg gerne
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du burde jo faktisk have din egen "XP Home edition OEM med servicepakke
3?" Hvis det er den som er på dit system?
Men så skal du skynde dig for der er kun 20 stk tilbage i Danmark!:
http://www.eu-computer.dk/shop/microsoft-windows-xp-2532p.html

Der følger jo licens med så har du til en ekstra maskine med egen XP fra
bunden af, eller en at sælge. Ellers bruger du den jo bare med dit eget
OEM-nummer som en reinstallering.
Når du står i et dilemma med en 4 år gammel maskine så synes jeg det er
det bedste løsningsforslag.
Det koster dig 750,-pisk en gang for alle for fuldversionen af XP Home med
servicepakke 3.

--
MvH
Jens

Fra : PA

Dato : 27-11-08 19:47

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.uk93k4p8cof222@lyrik-pc...
> [...]

> Vrøvl ,,fås i flere netbutikker.

> Der følger jo licens med så har du til en ekstra maskine med egen XP fra

Er det et forslag til en ny DR dramaserie.

Skal han sælge en fire år gammel OEM der har været aktiveter???
uha til den stakkels køber!

Eller skal han instalere den nye OEM ,aktivere den .
evt. kopiere den, og derefter sælge den .
Uha -uha .

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-08 00:18

Den 27.11.2008 kl. 19:47 skrev PA <pa48@mail.dk>:

> [...]
> uha til den stakkels køber!
>
> Eller skal han instalere den nye OEM ,aktivere den .
> evt. kopiere den, og derefter sælge den .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Et er at man er en forbudtski dansker der overholder alle regler! Noget
andet er at man er en hyper-forbudtski dansker der ikke synes at lovene er
strenge nok og fantaserer om endnu strengere love. Sådan en er du!

Havde du levet under DDR så havde du ringet til STASI og fortalt at nu
havde du skam drømt om at kaste æg på et sovjetflag og selv om du kun
havde drømt det, så ville du lige høre om du egentlig ikke var skyldig og
burde deporteres til Gulag!

Manden har en OEM installation hvor "STASI-svinene" ikke har givet ham en
installdisk, selv om han har betalt sin Windows-OEM-installation. En
vilken somhelst OEM installdisk kan bruges.
Han køber en fuld OEM-version og installerer dem med sit oprindelige
OEM.nummer som er printet på hans bærbare PC.
Så laver han en kopi som han beholder til en senere install når systemet
går ned igen.

Han putter CD-en han lige har købt ned i boksen og dens nummer har aldrig
været brugt! Så sælger han boksen.

Men det overgår sikkert din forstand? Så jeg kunne spare mig for at skrive.
God Jul alligevel! Ønsk dig Karnows lovsamling i Julegave og hav en
fremtid som jurist!

--
MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-08 00:34

> [...]

> uha til den stakkels køber!
>
> Eller skal han instalere den nye OEM ,aktivere den .
> evt. kopiere den, og derefter sælge den .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Lad mig ryste din verden og din tro på Eula og regler!

Er du klar over at hvis du ringer til MS så kan du få et nyt
installationsnummer lige så tit det passer dig? Du kan endda få et nyt
installationsnummer til en piratkopi!
Sandt eksempel:

Pirat-Ole sidder med en Piratkopi og prøver at installere den. Så skal den
aktiveres og den siger at den er illegal. Det ved Pirat-Ole godt!
Så ringer han til en MS-telefon og taster sit nummer ind han har fået på
konsollen. Telefonstemmen siger at den ikke kan installeres, den har
overskredet det tilmålte antal af gange! Det ved Pirat-Ole godt! Men han
tænker:"Microsoft er så flinke mod unge mænd med tomme lommer!"
Nu siger telefonstemmen at hvis Pirat-Ole ikke er enig i Telefonstemmens
afgørelse, så kan han ringe til en servicemedarbejder!

Pirat-Ole er ikke enig, så han putter is i maven og venter på kontakt med
en person! Mærkeligt nok er det en person i et fremmed land der dukker
frem i røret. Pirat-Ole siger: "jeg kan ikke installere min Windows XP
Professionel! Den har været installeret for mange gange!"-Og Ole har ikke
løjet! Den har været installeret for mange gange!!))

Medarbejderen siger kun følgende:" Har du konsollen Åben? Ole
siger:"Ja!"-Så skriv følgende nummer jeg dikterer dig:"Og her kommer
nummeret!"

Pirat Ole siger tak til den flinke MS-mand! Det må have været den rige
Bill Gates tænker han-Flink Mand. Og nu er Oles XP-Prof fuldt lovlig!

Snip-snap-snude-historien er ude! Men den er sand! "Ole har selv fortalt
den!"

--
MvH
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-08 01:28

Lyrik skrev:

> Pirat Ole siger tak til den flinke MS-mand! Det må have været den rige
> Bill Gates tænker han-Flink Mand. Og nu er Oles XP-Prof fuldt lovlig!

Oles XP bliver ikke lovlig af den omgang, den bliver blot
aktiveret. Det er ikke helt det samme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : PA

Dato : 29-11-08 12:16

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.ulcrrllacof222@lyrik-pc...

> [...]
> Bill Gates tænker han-Flink Mand. Og nu er Oles XP-Prof fuldt lovlig!
>
> Snip-snap-snude-historien er ude! Men den er sand! "Ole har selv fortalt

Til Lyrik

Prøver du at fortælle at Danmmarks befolkning
kun skal købe en original windows ,lade den gå videre til
naboen og så videre, så fatige Bill G. får 0 kroner.
Hvis det er hvad denne gruppe bruges til er jeg bange for
at TDC lukker vores gruppe ned ,ligesom de lukkede
for alle binare grupper.

MVH Per

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-08 12:49

Den 29.11.2008 kl. 12:16 skrev PA <pa48@mail.dk>:

> [...]
> Hvis det er hvad denne gruppe bruges til er jeg bange for
> at TDC lukker vores gruppe ned ,ligesom de lukkede

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej det prøver jeg ikke at fortælle Per. Det er dig der fantaserer.
Jeg prøver bare at sige at nogen gange er man måske alt for hysterisk og
traumatiseret over om ens lovligt indkøbte Windows nu også kan få lov til
at blive geninstalleret for 10. gange. Jeg prøver at tage spændingen og
traumerne ud af det at være Windowsbruger.

Bill Gates er "asperger". Aspergere er sygeligt optaget af love og
regler.(Man kan godt se dem bøje reglerne nå det passer deres eget
selvoptagne højtidelige kram, men de kan blive hysterisk forargede hvis
andre bøjer reglerne!).Aspergerbørn kan kun trives hvis man slår en time
for time plan op på "køleskabet" så de nøjagtigt kan se hvad de skal i
lige netop den time! Time for time skal regler følges!
Det er jo den tankegang der afspejler sig i Windows, efter min vurdering:

Skal du installere noget så skal den kontrollere om din Windows er en
"ægte Windows". Det kontrollerer den også under installationen, ved at du
indtaster dit købenummer.
Derefter kontrollerer den igen ved at gå på nettet og aktivere den.
Så kontrollerer den igen når du downloader Windowstilbehør ved at sende
aktiv-x objekter ind i maskinen og kontrollere igen.

Det er "Aspergeren i maskinen"

"Aspergerens medarbejdere" er åbenbart ikke "Aspergere" hvad folk kan se
når de ringer ind til Microsoft for at få aktiveret deres Windows for 3.
gang. Så møder de almindelige generøse kristne mennesker som hellere vil
give dem noget end at tage noget fra dem, eller kontrollere dem!

Det smitter af på os andre og hele verden. Så får vi lyst til på den ene
side at "finde os i aspergeren" men på den anden side, ikke at være som
ham, eller blive som ham!
Vi behøver ikke at Følge "Bill Gates" i hans sygelige regelknepperi, vi
kan "Cut some slack" og bare følge hans medarbejdere.

det var det jeg mente!))

Iøvrigt har Cybercity som jeg bruger stadigvæk binære grupper. Men de er
næsten totalt døde. Folk har efterhånden masser af muligheder for at
skaffe sig et eller andet som de bare må have.
I mellemtiden er mange firmaer hoppet på piratvognen og lukrerer på at
sælge open sourceprogrammer som de ikke må sælge men som de sælger
allegevel og henter en stor profit inden de får en anmærkning fra Open
source-folkene:
Se FFMPEG folkenes "hall of shame" for eksempel:
http://ffmpeg.mplayerhq.hu/shame.html

--
MvH
Jens

Fra : PA

Dato : 29-11-08 13:13

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.uldprdpkcof222@lyrik-pc...

> [...]
> source-folkene:
> Se FFMPEG folkenes "hall of shame" for eksempel:

OK-OK
Jeg ved godt ---alt for godt ---hvor problematisk Microsoft kan være.

God Jul

MVH Per

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 29-11-08 13:25

Den 29.11.2008 kl. 13:12 skrev PA <pa48@mail.dk>:

> OK-OK
> Jeg ved godt ---alt for godt ---hvor problematisk Microsoft kan være.
>
> God Jul
>
> MVH Per
,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak Per og god Jul til dig og alle andre.

Da jeg var barn så jeg med ærefrygt på måske var det den første computer i
Danmark?-Det var elektronhjernen DASK! Den fyldte et helt hus og
hvidkitlede videnskabsmænd vimsede rundt om den. Det var som Starwars at
se på.
Skolelæreren talte om "DASK" og "BULL" disse gigantiske overjordiske
maskiner der kunne så meget at man blev helt svimmel.

Havde nogen fortalt mig at når jeg blev voksen, så ville mit armbåndsur
have mere regnekraft end DASK og BULL tilsammen, så ville jeg bare stå og
måbe. Havde de fortalt mig at jeg ville have flere "elektronhjerner"(var
det ikke et hyperstærkt dansk udtryk?) som hver især ville være
Milliarder! af gange større end DASK og at jeg ville bruge den til leg og
hobby, så var det umuligt at forstå!

*DASK var på 1 Kilobyte*

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!

Fra : Olesen

Dato : 29-11-08 15:39

Se mere om DASK her: http://akira.ruc.dk/~hbh/DASK/DASK1.html

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-08 20:21

Den 29.11.2008 kl. 15:39 skrev Olesen <no@mail.com>:

> Se mere om DASK her: http://akira.ruc.dk/~hbh/DASK/DASK1.html

Tak! Forbløffende!
Jeg ser at den kom helt op på 5 kilobyte!

--
MvH
Jens