MS Windows
briani 27239
Vista: søge efter fil-størrelse?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-11-08 21:47

I windows XP kunne man søge efter filnavn, dato eller filer af min.
størrelse, hvilket var smart, hvis man ville finde store filer, der
skulle ud af harddisken, fx hele cd'er eller dvd'er.

Hvordan laver man sådan en søgning i Vista?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-11-08 22:16

Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

> [...]
>skulle ud af harddisken, fx hele cd'er eller dvd'er.
>
>Hvordan laver man sådan en søgning i Vista?

Start/ søg/ filer eller mapper/ Avanceret søgning
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-11-08 23:54

On Wed, 26 Nov 2008 22:15:50 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

>Start/ søg/ filer eller mapper/ Avanceret søgning

Der er ikke nogen Søg-funktion i start-menuen - kun den sædvanlige
vista-søgning, hvor man skriver filnavnet

Kirsten

Fra : Edmund

Dato : 27-11-08 02:13

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen
> On Wed, 26 Nov 2008 22:15:50 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
> Der er ikke nogen Søg-funktion i start-menuen - kun den sædvanlige
> vista-søgning, hvor man skriver filnavnet

Lav en søgning der, eller fra søge vinduet i stifinder, så kommer der er
advanceret søgnings mulighed, under søgeresultaterne

Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-11-08 04:08

WIN + F.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lyhn

Dato : 27-11-08 05:04

Jens Peter Karlsen wrote:
> WIN + F.

Og F3 kan også bruges.

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-08 13:12

Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

>Der er ikke nogen Søg-funktion i start-menuen - kun den sædvanlige
>vista-søgning, hvor man skriver filnavnet

Nåehhh... Den søgning kan du nemt få frem ved at højreklikke på
startknappen og vælge egenskaber og så markere den klassiske version i
fanebladet "Menuen start"
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-11-08 15:45

On Thu, 27 Nov 2008 13:11:34 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nåehhh... Den søgning kan du nemt få frem ved at højreklikke på
>startknappen og vælge egenskaber og så markere den klassiske version i

Tak allesammen!

Så fik jeg endelig fat i den avancerede søgning. Men jeg kan godt
forstå, at den ikke lige umiddelbart er tilgængelig, for enten er
almindelige brugere som jeg nogle klummerhoveder, eller også er
søgefunktionen ikke så god som tidligere. Jeg søgte efter filer større
end 500000 KB (500 MB), og jeg ved helt bestemt, at der er sådan
nogle, men Vista påstod, at der ikke var nogen. Jeg søgte så lidt mere
beskedent efter filer større end 100 MB, og dem var der åbenbart
heller ikke nogen af. Og det passer i hvert fald ikke! Så det var
ikke meget værd.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-08 17:56

Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

klip
> [...]
>beskedent efter filer større end 100 MB, og dem var der åbenbart
>heller ikke nogen af. Og det passer i hvert fald ikke! Så det var

Her fungerer det nu ganske godt.
Har du husket at markere "alle steder" i den box der hedder Placering?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-11-08 18:58

On Thu, 27 Nov 2008 17:56:08 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

Hvilket sprog er det???

>Her fungerer det nu ganske godt.
>Har du husket at markere "alle steder" i den box der hedder Placering?

Ja, det gjorde jeg. Jeg søgte på indekserede, alle, og en enkelt
harddisk (hver for sig), uden resultat.

Jeg prøver igen senere, om jeg kan fange fidusen. For det plejer at
være en ganske smart måde at finde store filer fx cd'er eller dvd'er,
der skulle brændes og derefter slettes, og ikke blev det.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-11-08 20:12

Isang tao pinangalanan, Kirsten Bjorneboe nagsulat:

>Hvilket sprog er det???

Tagalog. Der står :"En person ved navn xxxxxxx skrev"

>Ja, det gjorde jeg. Jeg søgte på indekserede, alle, og en enkelt
>harddisk (hver for sig), uden resultat.

Underligt.. tag en kop kaffe og prøv senere... det burde virke.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-11-08 23:23

On Thu, 27 Nov 2008 18:57:34 +0100, Kirsten Bjorneboe
> [...]
>være en ganske smart måde at finde store filer fx cd'er eller dvd'er,
>der skulle brændes og derefter slettes, og ikke blev det.

Det allersmarteste er at bruge det gratis program
'WinDirStat'
http://www.download.com/WinDirStat/3000-2248_4-10614593.html

"Shows where all your disk space has gone
and helps you clean it up."

Erik Helmer Nielsen

Fra : Søren

Dato : 27-11-08 21:54

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle ud af harddisken, fx hele cd'er eller dvd'er.
>
> Hvordan laver man sådan en søgning i Vista?

Det nemme svar er vel: Hent Totalcommander??

-Søren

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-11-08 23:21

On Thu, 27 Nov 2008 21:53:40 +0100, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det nemme svar er vel: Hent Totalcommander??
>
>-Søren

Tak! Den har jeg allerede installeret, men det strejfede mig ikke, at
den kunne bruges. Den kan den selvfølgelig

Venlig hilsen
Kirsten