MS Windows
briani 27239
Vista hardware lock ?
Fra : Claus

Dato : 26-11-08 01:21

Hej alle

Jeg overvejer at skifte fra XP til Vista.
Hvis jeg nu vil installere Vista på min computer, og så bygger
computeren om efter et halvt år. Feks skifter bundkort og grafikkort.
Vil jeg så stadig kunne benytte samme Vista til den ombyggede computer
?

Mvh Claus

Fra : Ole C

Dato : 26-11-08 01:37

Claus skrev blandt andet:

> [...]
> computeren om efter et halvt år. Feks skifter bundkort og grafikkort.
> Vil jeg så stadig kunne benytte samme Vista til den ombyggede computer

Med en "fuld" version af Vista er det OK, med en OEM-version vil du muligvis
få problemer.
Jeg har dog læst indlæg fra folk, som siger at det løser sig med en
telefonopringning til Microsoft.

Men hvorfor egentlig skifte til Vista - fungerer XP ikke tilfredsstillende?
Microsoft lover jo opdateringer til XP mange år endnu.

--
vh
Ole C

Fra : Wilden

Dato : 26-11-08 13:02

Claus har bragt dette til verden:
> [...]
> computeren om efter et halvt år. Feks skifter bundkort og grafikkort.
> Vil jeg så stadig kunne benytte samme Vista til den ombyggede computer

Med Vista slipper man (næsten) for de irreterende
microsoft-ting i brugerfladen som har fulgt med
hele vejen op fra 3.11 over win98, som dog er
blevet bedre med Xp MEN...

Det kan IKKE anbefales at installere Vista
på gammel hardware. Du får sandsynligvis
mange problemer da den maskine du har, er
designet til XP.

Du vil opleve det som mange har været ude for, nemlig
at det hele kører for langsomt og du vil som mange
andre klage over dette og sige til alle at Vista er
noget skrammel! Men det er Vista ikke, det er hardwaren
til gengæld.

Køb en ny.

Ang. bundkort, så kan man vist som Ole skriver
ringe til MS.

hilsen en overordenlig glad vista-bruger

Fra : Ole C

Dato : 26-11-08 14:10

Wilden skrev blandt andet:

> Med Vista slipper man (næsten) for de irreterende
> microsoft-ting i brugerfladen som har fulgt med
> hele vejen op fra 3.11 over win98, som dog er
> blevet bedre med Xp MEN...

Hvad tænker du mere specifikt på?

--
vh
Ole C

Fra : Claus

Dato : 26-11-08 15:57

On Wed, 26 Nov 2008 13:02:22 +0100, Wilden <wildenn@gmail.com> wrote:

>Det kan IKKE anbefales at installere Vista
>på gammel hardware.

Jeg har en 2.66 GHz core 2 duo med 2 GB ram, og sata harddiske. Så det
burde da kunne køre.

Nogen som ved hvad en "akademisk" version af vista er.
Ser ud til at være den billigste på edbpriser

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-11-08 16:43

"Claus" <cezam67@FJERNMIGhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en 2.66 GHz core 2 duo med 2 GB ram, og sata harddiske. Så det
> burde da kunne køre.
>
> Nogen som ved hvad en "akademisk" version af vista er.
> Ser ud til at være den billigste på edbpriser

Du er elev med studiekort eller underviser
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Lyrik

Dato : 26-11-08 17:06

Den 26.11.2008 kl. 15:56 skrev Claus <cezam67@fjernmighotmail.com>:

> Jeg har en 2.66 GHz core 2 duo med 2 GB ram, og sata harddiske. Så det
> burde da kunne køre.
>
> Nogen som ved hvad en "akademisk" version af vista er.
> Ser ud til at være den billigste på edbpriser
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den er to ting:
En pakke på hylden som manden gerne vil sælge uden at spørge om noget. Han
vil bare af med den!
Eller:
En pakke som han kun vil sælge hvis du sender dokumenter om at du er
"Albert Einstein" som studerer ved "Københavns universitet"

En af de to ting er det.

Og du er også to ting:
Enten er du en amerikaner der siger fuck dem! Jeg køber den jeg kan få
billigst!
Eller:
En dansker der siger mon ØUlaen giver mig lov til at bruge denne pakke?
Hvad siger de på nettet?
En af de to er du måske? Eller en hel tredie.

Pakkerne er magen til alle andre Windowspakker bortset fra en mærkat der
bagefter er klistret på pakken med "Studieversion" eller lignende.

--
MvH
Jens

Fra : Snuden

Dato : 26-11-08 19:37

Jeg synes vista er en gang opreklameret lort!! Har det selv på min maskine
(købt i aldi) og XP var meget mere stabilt!! Ofte fryser
browseren...programmer svarer ikke....pludselig genstarter den osv. Jeg er
IKKE glad for vista!!

Snuden

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-11-08 20:04

Snuden skrev:

>Har det selv på min maskine (købt i aldi) og XP var meget mere stabilt!!
>Ofte fryser browseren...programmer svarer ikke....pludselig genstarter den
>osv. Jeg er IKKE glad for vista!

Så installer dog xp på den.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning

Dato : 26-11-08 20:36

>(købt i aldi) og XP var meget mere stabilt!! Ofte fryser
>browseren...programmer svarer ikke....pludselig genstarter den osv. Jeg er

Det lyder mere som en hardware-fejl?

Fra : Wilden

Dato : 26-11-08 20:44

Snuden formulerede onsdag:
> [...]
> (købt i aldi) og XP var meget mere stabilt!! Ofte fryser
> browseren...programmer svarer ikke....pludselig genstarter den osv. Jeg er

Det har ikke noget med Vista at gøre - klag der
hvor du har købt din hardware istedet for at
udbrede den slags vrøvl.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 27-11-08 05:08

On Wed, 26 Nov 2008 19:37:17 +0100, Snuden <Snuden1975@gmail.com> wrote:

> [...]
> maskine (købt i aldi) og XP var meget mere stabilt!! Ofte fryser
> browseren...programmer svarer ikke....pludselig genstarter den osv. Jeg

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg giver dig til dels ret. Jeg er selv nødt til at køre "TuneUp
Utilities" næsten daglig for at forhindre de værste fejl. Jeg kan se der
er nogle i tråden der bare tørrer den af på hardwaren, men det holder ikke
i min opfattelse. Det er stadigvæk registreringsdatabasen der genererer
fejl via programmer som bliver registreret forkert.

Men den er i alle versioner af Windows. Hvorfor fejlene syner mere i Vista
skyder jeg på er fordi den har meget mere fedt registreret i -basen. Jo
mere der er registreret, jo flere fejl.
XP laver også fejl samme sted.

"Tuneup utilities"...:
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

...renser fejlene ud. Prøv en gratis 30 dagesversion, den er faktisk
nødvendig for at holde Vista kørende. Og læg også mærke til at alt det
crap der starter op også kan filtreres i samme program.

Ofte hænger IE fordi maskinen ikke er færdig med at starte alt det crap op
som bare må starte og drysse pop opper med "interessante nyheder"-Man er
på vej på nettet inden den er færdig med at "tørre røv" og så hænger det
hele.
Begræns også antallet af ikoner på skrivebordet, de skal farves med
"Win-farveladesættet" ved hver opstart.

Her forhindres de værste systemnedbrud. Ved at fjerne alt hvad fjernes
kan i opstart. Pas dog på Windows opstartsfunktioner.
Der starter også en masse
"jeg-vil-lige-se-om-der-er-opdateringer-programmer-op" det kan man faktisk
gøre manuelt hvis man er utilfreds med en gammel "Adobe Reader" og vil
have den nyeste, som udkommer 1 gang om ugen eller så!

"TuneUp Util." har iøvrigt en funktion der hedder "registry defrag" som
defragmenterer registreringsdatabasen efter samme model som
defragmentering af harddisken.
Det gør -basen mindre og toptunet.

--
Hilsen