MS Windows
briani 27239
mister ikoner i taskbar
Fra : Jens

Dato : 25-11-08 11:07

Måske en af jer kan give mig et hint til løsning på nedenstående

På det seneste mister jeg forskellige ikoner i min taskbar
f.eks. højttaler ikonet, batteriikonet eller Dell QuickSet ikonet.
Specielt batteriikonet er trælst at undvære...

Det hjælper at gen-aktivere dem, men de forsvinder igen efter en et par
genstarter.
Genaktiveres f.eks. under strømstyring

Jeg synes ikke, at have installeret noget nyt software andet end windows
updates
Der er ikke virus eller spyware på maskinen

Jeg kører XP
/Jens

Fra : emj

Dato : 25-11-08 11:29

Jens skrev:

>På det seneste mister jeg forskellige ikoner i min taskbar
>f.eks. højttaler ikonet, osv

Højreklik på proceslinjen og vælg egenskaber
Vælg fanebladet proceslinje og TILPAS nederst.

Hilsen emj

Fra : Jens

Dato : 25-11-08 13:03

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Højreklik på proceslinjen og vælg egenskaber
> Vælg fanebladet proceslinje og TILPAS nederst.
> Hilsen emj

Tak emj, tak for dit bud

Desværre virker det ikke, når jeg genstarter pc'en så mangler de igen...
Så googlede jeg en del og fandt noget info om at det måske skyldes UPnP
Jeg disablede derfor UPnP med dette tool
http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm

Nu virker det igen, alle ikonerne er tilbage...
Hrmm... jeg ved faktisk ikke om jeg skal bruge UPnP til noget.
Benytter en NAS, men jeg kan stadig godt komme i kontakt med den.
UPnP viser selvfølgelig ikke mine netværks ting (f.eks. router mv.)

Det virker da lidt mærkeligt at UPnP laver dette stunt.
Vh. Jens