MS Windows
briani 27239
Mister ofte forbindelsen til netværket
Fra : Therese

Dato : 21-11-08 20:42

Hej NG

Jeg har Vista og trådløst netværk, hvor der er flere computere tilsluttet.

Min pc mister ofte forbindelsen til netværket.
Den skriver pludselig, at der kun er oprettet begrænset forbindelse.
Det er oftest når den har været på stand-by, men det kan også ske mens jeg
sidder og arbejder på nettet.
Hvis jeg så afbryder forbindelsen til den begrænsede forbindelse kan den
ikke finde noget netværk. Det mærkelige er, at den slet ikke kan finde nogen
trådløse netværk, og der er tre i området.

Jeg kan kun genskabe kontakten, hvis jeg genstarter pc'en, hvilket ofte er
ret upraktisk, da jeg er midt i noget.

Jeg har afinstalleret den sidste service-pack uden virkning.

Er der en indstilling et sted, jeg kan ændre på?

Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe.

Therese
www.elverdalen.dk
Fjern slet i min mailadresse

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-08 22:04

"Therese"

> Jeg har Vista og trådløst netværk, hvor der er flere computere tilsluttet.
> Min pc mister ofte forbindelsen til netværket.

Velkommen i klubben :(
Jeg kan nogen gange få gang i netværket igen ved at "disable" det trådløse
netværk
Alterntivt har jeg slukket router etc og startet op igen

Resten af huset kører XP, der er ingen problemer

- Peter

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-11-08 11:24

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> trådløse netværk
> Alterntivt har jeg slukket router etc og startet op igen
>
> Resten af huset kører XP, der er ingen problemer

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være et Vista-problem. Snarere et
driver-problem.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-08 19:58

"Erik Olsen" skrev

> Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være et Vista-problem. Snarere et
> driver-problem.

Eller et problem et andet sted
Jeg har ikke noget i mod at netværket driller af og til, jeg kunne løse det
ved at skifte til andet netværksudstyr, da det trådløse virker de fleste
andre steder jeg har maskinen koblet op - jeg vil formode at der er noget
inkompatibilitet med AES etc
Jeg har noget imod at Vista nægter at lade mig lave en Windows VPN opkobling
pga jeg måske har været smidt af det trådløse på et tidspunkt når jeg
samtidig har fin adgang til internettet og min Cisco også fungerer - mon det
også er et problem med driveren til det trådløse netværkskort?

Btw jeg har selfølgelig de nyeste drivere insttalleret - ifølge Vista ...

- Peter

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-11-08 20:11

Peter Lykkegaard wrote:

> Btw jeg har selfølgelig de nyeste drivere insttalleret - ifølge Vista

Hvad med ifølge leverandøren af netværkskort etc.?

Jeg har haft lidt problemer med en HP netværksprinter som HP ifølge
deres downloadside har lavet en opdateret Vista-kompatibel driver til.
Den virker bare ikke helt som den skal på Vista (fejl når man vil gå ind
i egenskaber), men er ok i XP.

Det opfatter jeg ikke som et Vista-problem.

HP er til gengæld dumme som døre når man henvender sig om et sådant
problem, eller når deres hjemmeside ikke er opdateret (printermodellen
mangler i supportfunktionen).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-08 20:43

"Erik Olsen" skrev

> Hvad med ifølge leverandøren af netværkskort etc.?

Seneste version

> [...]
> egenskaber), men er ok i XP.
>
> Det opfatter jeg ikke som et Vista-problem.

Både og :)

Intel skriver at der kan være problemer mht hybernation i Vista og
powersettings på netkortet og samt problemer med LinkSys accesspoints, det
skal udforskes lidt nærmere
http://downloadmirror.intel.com/16980/eng/v_relnotes.htm

- Peter

Fra : Therese

Dato : 22-11-08 19:27

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> netværk
> Alterntivt har jeg slukket router etc og startet op igen
>
> Resten af huset kører XP, der er ingen problemer

Hej Peter

Det lyder som om, det kan være et driverspørgsmål, som Karsten også skriver
i det andet svar. Jeg havde nemlig heller ingen problemer, på den gamle med
XP.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 22:58

> [...]
> nogen
> trådløse netværk, og der er tre i området.

Det kommer lidt an på din pc og især netkortet i din pc. Hvis du var en af
dem som de første som fik pc med Vista, kan det være at du skal lede lidt
efter driveropdatering til dit netkort. Især hvis det er en Acer bærbar du
har. De havde problemer i starten....

/karsten

Fra : Therese

Dato : 22-11-08 19:25

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i meddelelsen

> [...]
> efter driveropdatering til dit netkort. Især hvis det er en Acer bærbar du

Hej Karsten

Tak for det gode råd. Det lyder helt klart som en mulighed. Min pc er et år
gammel (dog en Dell, men det skal nok passe, at det er en af de første med
Vista. Jeg var i hvert fald den første i min omgangskreds.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 10:18

> Tak for det gode råd. Det lyder helt klart som en mulighed. Min pc er et
> år gammel (dog en Dell, men det skal nok passe, at det er en af de første
> med Vista. Jeg var i hvert fald den første i min omgangskreds.

Jeg kender ikke til problemer med Dell, da jeg ikke har ydet service på
disse. Problemet hos Acer var de maskiner hvor der var et Atheros netkort
(NIC) indbygget. Acer fik vist aldrig dokumenteret/accepteret problemet med
Vista og dette NIC, men jeg fandt driveren hos Atheros og installerede dem i
pc og vupti så virkede Aceren på det trådløse.

/karsten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-11-08 02:35

Look what the cat dragged in - Therese:

<znip>

> Er der en indstilling et sted, jeg kan ændre på?
>
> Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe.

Jo da! Du kunne begynde med at sætte dig ind i hvordan et trådløs
netværk virker.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : KentBM

Dato : 22-11-08 17:50

Axel Hammerschmidt skrev:
> Look what the cat dragged in - Therese:
>
> <znip>

> Jo da! Du kunne begynde med at sætte dig ind i hvordan et trådløs
> netværk virker.
Din signatur "Well, opinions are like assholes. Everybody has one."
antyder, at du i det mindste selv er klar hvor dumt det svar var.
Tømmermænd måske

--

Kent

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-11-08 15:04

Look what the cat dragged in - KentBM:

> Din signatur "Well, opinions are like assholes. Everybody has one."
> antyder, at du i det mindste selv er klar hvor dumt det svar var.
> Tømmermænd måske

Næh. Bare irriteret over endnu en [deleted] med problemer, der ikke gider
komme med oplysninger.

Enhedshåndtering. Højreklik på Denne Computer, vælg Egenskaber,
fanebladet Hardware, klik på Enhedshåndtering. Klik på "+" ud for
Netværkskort. Noter (hele) navnet på det trådløse netkort.

Driver. Højreklik på ovennævnte "Netværkskort" og vælg Egenskaber. Vælg
fanebladet Driver. Klik evt på Driverdetaljer. Noter oplysningerne om den
installered driver.

Andre oplysninger:

Bruger du Windows (klient) til at styre forbindelsen, eller den (klient)
der kom med netkortet/computeren?

Bruger du kryptering, hvilken?

Hvordan er AP/router indstillet?

Osv, osv.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Hm

Dato : 22-11-08 17:52

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo da! Du kunne begynde med at sætte dig ind i hvordan et trådløs
> netværk virker.

hej Axel
Du plejer da altid at være hjælpsom, jeg ville da blive ked af hvis det var
mig der fik sådan et svar tilbage.

Hanne/ som heller ikke aner en pind om hvordan det virker