Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS 300 vs. Canon IXUS v
Fra : Signal

Dato : 25-07-01 18:53

Hejsan Alle
Hvori ligger den store forskel på disse 2 kameraer?, jeg er endnu ikke ejer
af et digitalkamera, men har en af disse i overvejelse og der er ikke nogen
stor prisforskel, hvilken en af disse 2 skal jeg købe?

Signal

Fra : Erik Christensen

Dato : 25-07-01 20:20

"Signal" <kili@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> stor prisforskel, hvilken en af disse 2 skal jeg købe?

Ixus300
- Større 95 x 63 x 30 mm (3.7 x 2.5 x 1.2 in)
+ 3 x zoom
- 16cm macro

Ixus v
+ Mindre 87 x 57 x 26.9 mm (3.4 x 2.2 x 1.1 in)
- 2 x zoom
+ 10cm macro

Ixus første model
+ Mindre
- 2 x zoom
+ 10cm macro
+ billigere end Ixus v

Hvor længe tror du det er sjovt at tage små dumme film med et kamera?

Prøv selv en sammenligning på:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

Mvh
Erik

Fra : Signal

Dato : 26-07-01 00:32

Hej Igen

Tak til Erik fordi du gav dig tid til at besvare mit spørgsmål, er dit bud
at jeg er bedst tjent med et Canon ixus, uden v og uden 300?
Signal

Fra : Erik Christensen

Dato : 26-07-01 20:38

> Hej Igen
>
> Tak til Erik fordi du gav dig tid til at besvare mit spørgsmål, er dit bud
> at jeg er bedst tjent med et Canon ixus, uden v og uden 300?
> Signal

Den originale Canon Ixus er stadig det fornuftigste valg, v'eren og 300'eren
har
ingen fordele der er værd at give ekstra for - hvis du er villig til at
spændere flere
penge på et kamera er Canon G1 et bedre valg (men glem alt om at have den
med
i brystlommen).
Det geniale ved Ixus er at man altid kan have den med i lommen, derfor et
det det
kamera jeg skyder flest billeder med.

Mvh
Erik

Fra : J Skantse

Dato : 25-07-01 21:00

"Signal" <kili@sol.dk> wrote in message
> [...]
nogen
> stor prisforskel, hvilken en af disse 2 skal jeg købe?

IXUS v er den originale IXUS udvidet med video optage mulighed.
IXUS 300 er en forbedret udgave med 3x zoom og lidt ændret bruger-interface
(kan også optage video).

Se reviews her :
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus300/
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixusv/

Jeg ville jeg klart vælge IXUS 300 også selvom den er lidt dyrere.

mvh/Jørgen