Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dette turde jeg ikke bruge: Bottle Cap Tri~
Fra : BRSF-DK

Dato : 19-11-08 16:25

God sen eftermiddag

Denne løsning "Bottle Cap Tripod" mener nu nærmest det er en monopod
turde jeg aldrig bruge til andet end højest et letvægtscompaktkamera, selv
hvis flasken er fyldt

Prøv at se eksempler her:

http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Valg_af_stoette_for_kamera_og_fotograf

eller her:

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-link.htm#Stativer

Ja, undskyld, men jeg kan ikke lade være at men måske tager jeg fejl

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : rt

Dato : 19-11-08 22:52

"BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> wrote in

> http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Valg_af_stoette_for_kam
> era_og_fotograf

OT: Bjarne, du har mange gode ting på dit site, som kunne være
interessant læsning, hvis man kunne overskue siden. Hver gang jeg har
klikket mig ind på den, er den blevet lukket igen lige med det samme.
Et godt råd til dig er at få den omstruktureret/-designet. Den er
uoverskuelig, absolut ikke brugervenlig og meget grim. Afskyeligt
farvevalg, alt for lange tekstlinjer, understregede ord/sætninger,
som ikke er links osv osv. Nogle er måske ligeglade, men der er mange
der ikke gider/kan sådan en side.

Dette er ikke ment som 'bare en sviner'. Med så mange nyttige
oplysninger, er det synd at siden imo ikke kan bruges. Et andet
farvevalg, ensartethed i fonttyper, en simpel menu med
kategori-/emneinddeling vil være simple metoder til en let
omstrukturering. Blot et forslag - tag det ikke ilde op.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Kim

Dato : 19-11-08 23:16

"rt" <trusellruneFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> farvevalg, alt for lange tekstlinjer, understregede ord/sætninger,
> som ikke er links osv osv. Nogle er måske ligeglade, men der er mange

Jeg kan kun tilslutte mig rt....
Masser af fine ting på din side.
Synd den ikke er bedre designet og organiseret...
Og så en mulighed for at slå kino-orglet FRA !!

vh, Kim

Fra : BRSF-DK

Dato : 20-11-08 08:15

Tak for jeres mening og ros af indhold
men
jeg formår ikke bedre, jeg er en gammel amatør og specielt amatør på
hjemmesideproduktion og formår desværre ikke bedre og har ikke midler til at
købe mig til professionel hjælp til produktionen.

Jeg vil dog se hvad jeg selv kan finde ud af
Må alle i professionelle få en god dag uden musikken "Klara"

Fra : rt

Dato : 20-11-08 08:29

> Tak for jeres mening og ros af indhold

Selv tak.

> [...]
> amatør på hjemmesideproduktion og formår desværre ikke bedre og
> har ikke midler til at købe mig til professionel hjælp til

Det er heller ikke nødvendigt. Start med at vælge nogle neutrale
farver. Find derefter ud af, hvordan du vil gruppere dit sites
indhold. Og se så om du kan lave en simpel menu af en eller anden
slags, med ganske almindelige hyperlinks. Design det på papir
først, det giver bedre overblik. Det behøver ikke være
topprofessionelt og ligne en million.

> Jeg vil dog se hvad jeg selv kan finde ud af
> Må alle i professionelle få en god dag uden musikken "Klara"

Det har intet at gøre med at være professionel eller amatør. Kun
et spørgsmål om anvendelighed. Bevares smag er smag, og afspejler
dit site din smag, ja så er det bare sådan. Så er det synd for
mig, at jeg går glip af dit indhold, som jeg ellers godt kunne
have lyst til at læse. Også god dag til dig.

Hehe, jeg havde slet ikke opdaget at der var musik.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : BRSF-DK

Dato : 20-11-08 09:13

> [...]
> have lyst til at læse. Også god dag til dig.
>
> Hehe, jeg havde slet ikke opdaget at der var musik.

Godmorgen igen

tak for din mening, men som skrevet tidligere, jeg ved egentlig ikke, hvor
jeg skal begynde eller slutte for siden blev oprindeligt lavet som "MIN egen
huskeliste" og når man har skrevet noget til sig selv ved man jo (hvis
man kan huske det) hvor det står og mig selv er den jo så overskuelig
))))

Det med at siden lukker ned ved åbning har jeg aldrig hørt om før.

Vedrørende musikken "Klara" er der mange delte meninger, men jeg kan kun
anbefale dem, som ikke vil høre den blot at slukke for den. På alle de
computere, jeg kender, er der en mulighed enten ved et enkelt tast eller en
tastekombination at slukke.

Lige nu overvejer jeg fremtiden for siden, eller rettere om jeg også
fremover skal henvise til den i denne og andre grupper på news, eller blot
være medlæser i grupperne og høste jeres erfaringer og gemme dem i "MIN
huskeliste" til glæde for mig selv. Alle er jo velkomne til at kontakte mig
og spørge, om jeg har noget om ?????, og kan jeg hjælpe, vil jeg gøre det.

Endnu en gang tak for indlæg, men jeg føler, det er blevet meget OT for
denne gruppe med denne "snak", så her stopper jeg med snakken om layout af
hjemmesider, dog til sidst lige et link:

http://fotohobby.dk/filer/amateur.htm

Få en god dag

Fra : rt

Dato : 20-11-08 12:12

> [...]
> skrevet noget til sig selv ved man jo (hvis man kan huske det)
> hvor det står og mig selv er den jo så overskuelig

Det er jo også fint nok til eget brug.

> Det med at siden lukker ned ved åbning har jeg aldrig hørt om
> før.

Jeg mente blot, at _jeg_ lukker den ned :)

> [...]
> den. På alle de computere, jeg kender, er der en mulighed enten
> ved et enkelt tast eller en tastekombination at slukke.

Ikke et problem for mig, da min maskine som regel er på 'mute'.

> [...]
> selv. Alle er jo velkomne til at kontakte mig og spørge, om jeg
> har noget om ?????, og kan jeg hjælpe, vil jeg gøre det.

Jeg synes da klart du skal henvise til din side. Du har tydeligvis en
erfaring og en viden, som vi andre unge novicer kan drage nytte af.
Det eneste jeg har påpeget er, at med et redesign, ville den gavne
langt mere.

> Endnu en gang tak for indlæg, men jeg føler, det er blevet meget
> OT for denne gruppe med denne "snak", så her stopper jeg med
> snakken om layout af hjemmesider, dog til sidst lige et link:

Ja, lad os slutte her - jeg blev dog nødt til lige at svare dette
indlæg. Min kommentar er bestemt ikke ment som et "stop med at
henvise til din side", men som et hint til at få folk som mig med,
folk der ikke kan overskue sådan et udseende. That's it.

> http://fotohobby.dk/filer/amateur.htm

Jeg er udmærket klar over, at man ikke kan være god til det hele. Og
det er netop folk som dig, der kan lærer fra sig og dermed hjælpe
andre. Mit indlæg var ment som en hjælp. Og det er naturligvis helt
op til dig, om du vil gøre noget eller ej, men lad være med at stoppe
din hjælp i disse grupper :)

> Få en god dag

Ja, lige over.

Ps. Baggrundsfarven kan, hvis det har interesse, nemt ændres :) I
body-taggen (<body>) har du en attribut, der ser således ud:

bgcolor="#FFC0CB"

Farvekoden i anførselstegnene kan ændres til den ønskelige farve.

http://www.skolekom.dk/~helmuth.jensen/farver.htm (fundet via
google) kan du se de forskellige farver. Din er PINK.

Slut for mig i denne omgang.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : BRSF-DK

Dato : 20-11-08 15:38

> [...]
>
> På http://www.skolekom.dk/~helmuth.jensen/farver.htm (fundet via
> google) kan du se de forskellige farver. Din er PINK.

Hej Rune

Blot tak for dette indlæg, som gjorde jeg nok forsætter med at skrive, hvis
jeg mener der er noget på www.fotohobby.dk som andre kan have glæde af.
Jeg har sendt dig en mail fra min primære mailkonto

Bjarne R. S. Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - HUSK at læse www.news.fotohobby.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-11-08 12:17

BRSF-DK wrote:

> hjemmesideproduktion og formår desværre ikke bedre og har ikke midler til at
> købe mig til professionel hjælp til produktionen.

Du kunne måske alliere dig med en glad hjemmeside-amatør. Man kan ikke
være god til alt og siden du er god til foto, så må der være end eller
anden der kan noget med hjemmesider.

Et sted har du noget tekst om at dit Nikon-udstyr er registreret ved
Nikon og så har du et link til årsagen. Klikker man på det link kommer
der bare ikke nogen årsag, men derimod en laaaang liste med alt muligt.

Det er også læseuvenligt med centrering, da øjnene skal flakse for at
finde starten af linien.

I skolen lærte jeg at centrering bruges til overskriften og at
brødteksten er venstrejusteret - men det er mange år siden. Jeg tvivler
dog på at du har lært noget andet da du gik i skole

Der står meget godt på dit site - det er bare svært at finde. Det er synd.

Jesper Poulsen

Fra : BRSF-DK

Dato : 21-11-08 12:57

Hej Jesper

tak for din mening så er det bare at finde en sådan glad
hjemmesideside-amatør, men de findes desværre ikke her ude i klitrækken, og
jeg er ikke meget mobil

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-11-08 15:26

BRSF-DK wrote:

> tak for din mening så er det bare at finde en sådan glad
> hjemmesideside-amatør, men de findes desværre ikke her ude i klitrækken, og
> jeg er ikke meget mobil

De findes på internettet. Prøv at søge efter én i en relevant
nyhedsgruppe

I dk.teknik.elektronik er det muligt at finde folk der kan svinge en
loddekolbe mod en passende godtgørelse (en sixpack øl eller lign.);
samme princip må også kunne bruges i andre grupper.

Jesper Poulsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-08 13:49

On 2008-11-19 16:24:39 +0100, "BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> said:

> [...]
>
> Denne løsning "Bottle Cap Tripod" mener nu nærmest det er en monopod
> turde jeg aldrig bruge til andet end højest et letvægtscompaktkamera, selv

Hej Bjarne

Jeg er for lang tid siden nået dertil, hvor jeg har valgt at ignorere
alle dine indlæg, for de indeholder allesammen et oplæg, og så et link
til din hjemmeside, som er en alen lang smørebrødsseddel med centreret
tekst og et uoverskueligt rod af links.

Men jeg kunne ikke undgå at bemærke, at der er andre, som i denne tråd
har valgt at kommentere din hjemmeside, og derfor vælger jeg
undtagelsesvis at blande mig og besvare dit indlæg.

Og jeg vil sige, at jeg egenlig er ligeglad med, hvodan du designer din
hjemmeside, men jeg synes du bør ændre adfærd, så du fremover linker
direkte til de ting/emner, som du ønsker at starte en debat omkring,
der er ingen logisk grund til, at vi skal gå en omvej over din
hjemmeside, for at finde frem til det som du henviser til.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark