MS Windows
briani 27239
VLC Media Player
Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-11-08 03:42

Jeg har i et stykke tid brugt denne glimrende gratis media player,
som æder alt råt uden brug af ekstra codecs etc.
Og så følger der en 10-bånds equalizer med samt et hav af indstillinger.

Filer af typen .flv vil jeg dog gerne stadig kunne åbne i Real Player, hvorfor
jeg så har ændret det under mappeindstillinger - filtyper.

Det går også fint - men VLCs ikon ses stadig, når filerne vises i stifinder
(i stedet for store ikoner med billedvisning) - på trods af, at det nu er
Real Player, som åber filmene.

Hvordan laver jeg om på det ?

Kim

Fra : Steen BJ

Dato : 19-11-08 08:31

Kim Schroeder <prip@iname.com> wrote:

> [...]
> (i stedet for store ikoner med billedvisning) - på trods af, at det nu er

Er ikke windows-ekspert, men er det ikke noget med at højreklikke på det
ikon, for den filtype du vil ændre, og så vælge "åbn altid med"
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-11-08 08:47

Kim Schroeder skrev:
> [...]
> (i stedet for store ikoner med billedvisning) - på trods af, at det nu er

Har set fænomenet med andre programmer og tror desværre ikke der er så
meget at gøre ved det. Der er formentlig tale om programmer som ikke
følger M$' standard under Windows. En reinstallation af Real Player kan
muligvis generobre ikonet for flv-filerne.

--
Niels

Fra : Ole C

Dato : 19-11-08 09:56

Kim Schroeder skrev blandt andet:

> Det går også fint - men VLCs ikon ses stadig, når filerne vises i
> stifinder (i stedet for store ikoner med billedvisning) - på trods
> af, at det nu er Real Player, som åber filmene.
>
> Hvordan laver jeg om på det ?

Formentlig med TweakUI:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
- eller ved hjælp af TweakVI:
http://www.totalidea.com
- afhængigt af dit styresystem.

--
vh
Ole C

Fra : PA

Dato : 19-11-08 10:04

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stifinder
> (i stedet for store ikoner med billedvisning) - på trods af, at det nu er

Prøv med følgende:

Stifinder-fuktioner-mappeinstillinger-
filtyper-avanceret-skift ikon.

Hilsen Per