Hjort: Slå hårdt ned på islamister
Fra : David Konrad

Dato : 18-11-08 14:01

Ja, det siger han :

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1517498.ece

Men det er jo netop heller ikke det modsatte, som Birthe Rønn foreslår! Jeg
synes der er gode takter i Rønn (og hendes embedsmænds) forslag.

Der foreslåes

* afdæmpet sprogbrug over for ekstremister

Ja, hvorfor ikke? Det kan umuligt være værre, end hysterisk hadretorik

* et dialogforum med muslimer med ekstremistiske synspunkter

Det kan jeg ikke rigtig se pointen i. Ekstremister er jo netop ekstremister,
fordi de er klippefast overbevist. Det svarer til at gå i diolog med Mogens
Camre, eller Keld Albrechtsen.

* muslimske studiegrupper i fængslerne for at bruge Koranen til at få
muslimer ud af stofmisbrug og kriminalitet

Det er da glimrende. Koranen kan helt sikkert bruges til noget fornuftigt, i
den sammenhæng. Ligesom vi har set med Hizb-ut-Tahrir. Det er helt sikkert
ikke medlemmer af HuT der brænder biler af i gaderne, skyder konkurrenter
ned eller ringer efter brandvæsenet, kun for at gå i krig med dem.

Det er ikke godt altsammen, men intentionen er imho klar og gennemtænkt - og
realistisk. Det handler altså ikke om, IKKE at "slå hårdt ned på
islamister".

Fra : Zeki

Dato : 18-11-08 14:31

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> muslimer ud af stofmisbrug og kriminalitet
>
> Det er da glimrende. Koranen kan helt sikkert bruges til noget fornuftigt,

Helt enig. Jeg kender til eksempler på småkriminelle
guldkæde-BMW-wolla-min-fætter-bøller som blev de rene dydsmønstre efter de
begyndte at tage deres forældres tro seriøst.

> Det er ikke godt altsammen, men intentionen er imho klar og gennemtænkt -
> og realistisk. Det handler altså ikke om, IKKE at "slå hårdt ned på
> islamister".

Og hvordan skulle de/vi også gøre det? Vi lever i et demokrati hvor der selv
er plads til at nazister fra Greve har ret til demonstrere og gå rundt og
sprede hagekors-propaganda. Sådan er det. Det øjeblik vi indfører holdnings-
eller tankepoliti, er det øjeblik vi mister demokratiet.

Fra : David Konrad

Dato : 19-11-08 07:12

Zeki wrote:
> [...]
> guldkæde-BMW-wolla-min-fætter-bøller som blev de rene dydsmønstre
> efter de begyndte at tage deres forældres tro seriøst.

"Deres forældres tro" - der anes en jammerviolin i det fjerne.

Deres forældre er jo netop, meget typisk, ikke særlig religiøse - hvorimod 2
og 3 G'ere påtager sig en absurd forvrænget version af religion, som en del
af deres identitet. Det er opfattelsen eller fortolkningen der kan ændres
til det positive, når nu de alligevel opfatter sig selv som religiøse - det
handler ikke om at få kriminelle indvandrere islamiseret.

> [...]
> og gå rundt og sprede hagekors-propaganda. Sådan er det. Det øjeblik
> vi indfører holdnings- eller tankepoliti, er det øjeblik vi mister

Og som man kan se rundt omkring op i gennem historien, hvis ikke man
afmonterer det ekstremistiske uhyre, og får det kvalt så hurtig som muligt
efter fødslen, kan man også ende med at miste demokratiet. Naturligvis skal
man slå hårdt ned på islamister - det kan der ikke være diskussion om. Men
der sidder jo nogle, heriblandt Karen Jespersen og Pia K, der opfatter alle
muslimer som islamister, og det er jo det som er forkert, og slet ikke den
problematik Integrationsministeriet addreserer.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 23:13

David Konrad wrote:
> [...]
> Det er ikke godt altsammen, men intentionen er imho klar og
> gennemtænkt - og realistisk. Det handler altså ikke om, IKKE at "slå

Det handler vel om: "Vis ham døden, og han vil være tilfreds med feber"?

Islamister er jo pr definition imod demokratiet, som vi kender det, og de
bliver meget glade for at blive taget med på råd og få mere prestige hos
tilhængerne og de potentielle tilhængere.

Det ER et dilemma, - men vi har jo selv rodet os ind i det uløselige
problem, så vi må jo få det bedste ud af situationen.
Kommer til at tænke på "Muslimer i Dialog", som klappede hænderne røde over
islamistfruen som hævdede, at alle muslimer behøver hovedafskæringsvideoer
derhjemme.
Måske burde tossen fra Greve også inviteres inden for i varmen

Anyway, det hele kommer jo an på hvad, og hvem, og hvordan de tænker at gøre
det. Når man ser hvor lidt selv folk fra PET ved om islamisme, så kan man jo
få sine bange anelser. Men lad os se. Jeg tror mere på Khader og dem han
snakker med, end på naive danske embedsmænd, - som udgangspunkt.

Måske er det lidt som da Radikale Venstre inviterede deres "søsterparti" fra
DDR til møder i Danmark, DE var også naive så det fløjtede, - det er vist
meget danskt

Og her er jo noget at lære (også BBCs direktør har udtalt at man ikke skal
kritisere islam som man kritiserer andre religioner)

The British Home Office has issued instructions on how public servants in
the UK should write and speak about Muslim terrorism in its publication
"Counter Terrorism Communicating Guidance. According to this, reference to
the "war on terror" is not to be made, terrorist attacks are to be referred
to as "anti-Islamic activity", and "extremism" is to be referred to as
"community resillence". This latter phrase is unintelligible to me:
"resillence" appears in some articles on the internet but is undefined in
the dictionary. The result is total obfuscation.

General advice given is that "confrontational language should be dropped in
favour of talking about shared values."

Ja, "shared values" - fx at holde ro, indtil vi ser hvem der vinder
kulturkampen i DK

Men den ER jo stort set afgjort, vi bliver færre og færre, og de
krafttroende bliver flere og flere, og intet tyder på at det vil ændre sig
de næste mange årtier, så mon ikke den ged ER barberet.

Fra : David Konrad

Dato : 19-11-08 07:18

Knud Larsen wrote:

> [...]
> og de bliver meget glade for at blive taget med på råd og få mere
> prestige hos tilhængerne og de potentielle tilhængere.

Ja, det er jo derfor jeg skriver, at dialog med "muslimer med ekstremistiske
synspunkter" er nytteløs. Lige så nytteløs som at gå i dialog med andre
former for "troende".

> [...]
> hovedafskæringsvideoer derhjemme.
> Måske burde tossen fra Greve også inviteres inden for i varmen

Lige netop - det er jo overbeviste, klippefast troende af samme skuffe, der
foreslåes "dialog" med.

> [...]
> islamisme, så kan man jo få sine bange anelser. Men lad os se. Jeg
> tror mere på Khader og dem han snakker med, end på naive danske

Jeg har ingen tillid til Naser Khader, overhovedet. Han vil sige hvad som
helst, bare han tror det tager kegler.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 08:11

David Konrad wrote:

> Jeg har ingen tillid til Naser Khader, overhovedet. Han vil sige hvad
> som helst, bare han tror det tager kegler.

Jeg kan ikke se hvorfor Khader skulle være mindre troværdig end nogen anden
politiker, - og jeg kan heller ikke se at det at han advarer mod islamismen,
som han jo mildest talt selv har inde på livet, - skulle "tage kegler".

HAN ser hvor naive mange af de andre politikere er, og det har han jo da ret
i.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 18-11-08 15:58

On 18 Nov., 14:01, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> ikke medlemmer af HuT der brænder biler af i gaderne, skyder konkurrenter
> ned eller ringer efter brandvæsenet, kun for at gå i krig med dem.

Aha. du foretrækker terrorister ?

Fra : David Konrad

Dato : 19-11-08 07:12

Poul E Hansen wrote:

> Aha. du foretrækker terrorister ?

Ja, selvfølgelig gør jeg da det. Det skriver jeg jo netop krystalklart i
indlægget!