Piratopsøgende ulykkesfugle
Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-08 05:45

Piratopsøgende ulykkesfugle
Meget handler om at få sugerøret i skattepengene og jobskabelse styrer
adfærden i topsttillinger i forskellige lande. De har haft så mange møder om
konventioner, så de er mere venner med hinanden end med deres eget folk, som
er deres arbejdsgiver.
Jeg tror, at de er blevet enige om at forkæle pirater fra Somalia mm, så ny
jobtyper opstår mht at tackle sørøverier og de flygtninge som sørøverne
uvægerligt bliver når de fanges.
Tortur i hjemland gør jo hjemsendelse umulig.
Da jeg var FN-ansat i Afghanistan var alle mine kolleger kun interesserret i
at blive indstillet til scholarchip i Europa, for lommepengene imod var over
en årsindtægt som skolelærer i hjemlandet og de var alle i sådant job før de
uden lønstigning gjordes til mine kolleger.
For en somalier at blive flygtning i EU er endnu mere lukrativt.
Selvfølgelig bør vi udstyre skibene med nonlethal weapons, der fejer
opklatrende pirater blidt væk fra skibssiden , de klatrer op af, så den
båd de kom i, kan samle dem op fra vandet.
Når man ankommer til Aden-bugten kan fx et net svøbes over skibet, og det
har regelmæssigt i sig småbitte håndgranater, der mildt og ufarligt vil få
en opklatrende til at falde i vandet.
Ultralyd eller kamera udløser afværge-mekanikken.
Hvis vi ikke bruger den knowhow, vi har, til sådan konventions-medholdelig
løsning, er vi ulykkefugle

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-11-08 14:03

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> uvægerligt bliver når de fanges.
> Tortur i hjemland gør jo hjemsendelse umulig.

Bør det internationale samfund ikke gennemtvinge konvojtjeneste for skibene
i dette farvand? Det kræver bare lidt synkronisering af skibene, hvilket
burde være nemt med ultrapræcise kronometre og GPS.

Gennemfør også blokade af hele Somalias kyst for at tvinge krigsherrene til
at tage sig af pirat-dandyer.

BBC: The international effort to stop piracy off Somalia has not worked and
the effort clearly needs to be stepped up into a higher gear.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7735144.stm

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-08 15:33

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> BBC: The international effort to stop piracy off Somalia has not worked
> and the effort clearly needs to be stepped up into a higher gear.

Ja der er mange måderr at gøre det på.

Bomb regeringsbygninger i hovedstaden, først for at vise at konventioner er
pjat - syns jeg - men dine fine forslag er mere realistiske

Fra : John

Dato : 19-11-08 10:02

> Gennemfør også blokade af hele Somalias kyst for at tvinge krigsherrene
til
> at tage sig af pirat-dandyer.

Indien viser vejen:

"The Indians say they retaliated by opening fire and that there was an
explosion on the pirate vessel, which sank. "Fire broke out on the vessel
and explosions were heard, possibly due to exploding ammunition that was
stored in the vessel," the Indian navy said."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7736885.stm

Så enkelt kan det gøres. Kapoom!

John :)

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-11-08 12:39

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
> and explosions were heard, possibly due to exploding ammunition that was
> stored in the vessel," the Indian navy said."

Naturligvis er det den eneste måde pirateriet kan stoppes på.
Metoden må nu være at finde netop moderskibene og forlange dem undersøgt.
Mon ikke de fleste vil reagere netop som i dette tilfælde, hvorefter
sænkning vil være "legalt".
Selv de bedst armerede piratskibe kan lykkeligvis ikke stille meget op mod
et moderne krigsskib.

Først når piraterne indser at døden til havs er en realitet, mens de skaffer
penge til krigsherrerne, vil det stoppe.
Stillingen er stadig 100:1 til piraterne, men lad os håbe der kan komme gang
i scoringen den anden vej!

/Henning.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-08 15:08

"Henning Sørensen" <hkks@news.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skaffer penge til krigsherrerne, vil det stoppe.
> Stillingen er stadig 100:1 til piraterne, men lad os håbe der kan komme

Henning og Martin har ret, og bør adlydes af vore cirkusMili, men se om det
sker?

Godhedsindustrien har fundet ny konventionscirkus og nyt alibi for at lade
barrbarer blive flygtninge og forkæle terrorister

Hvor urealistiske er mine trådstartes dramatiske og provokerende forslag -
vi bør sætte os i respekt overfor Islam som her viser koranens sande ansigt.

Karen Blixen skriver i Min Afrikanske Farm om stolte aristokratiske
muslimske tjenestefolk fra netop KenyaSomalia regionen
Hun elskes af godhedsindustrien
Men de vil ikke lære af hendes beskrivelse af stolthed
Tæppebomb dem med Gylle, der er ikke dødssstraf men autonom-humor
Læs TAQUIA ind i Out of Africa og "Skygger i græsset" som baronesssens to
relevante bøger hed
De er elskværdige i fredstid men stolte og stridbare og hadske når konflikt
De sætter menneskeliv lavt så tro ikke at dødsstraf er vildt afskrækkende -
humor er bedre.Æresstraf gør nas.
De er overbefolkede og føder som kaniner and then some. Forlang at Gade lar
sig udspørge af FOLKET
om marinetaktik og Absalon
Foghs mikrofonholdere censurerer spørgsmålsskriftet først - selv hvis det
sker med Gade så er det interessant hvad han afviser at svare på
Surt at statsTV har monpol - TV2 og DR

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-11-08 15:18

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

[snip]

> Hvor urealistiske er mine trådstartes dramatiske og provokerende forslag -
> vi bør sætte os i respekt overfor Islam som her viser koranens sande
> ansigt.

Hvis du så bare ville nøjes med de provokerende trådstartere i stedet for at
forplumre resten..!

[snip]

/Henning.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-08 15:33

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
>
> [snip]

> Hvis du så bare ville nøjes med de provokerende trådstartere i stedet for
> at forplumre resten..!

Hvis noget er forplumret altså uklart så

SPØRG PRÆCIST OM HVAD ER BLEVET UKLART
for DINE øjne
det hedder konstruktiv debat

Mudderkast med skældsord (forplumre) er uetisk - viser at du har nul empati
og nul videnskabelig sans. Kom igen.