Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
gejl
Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-11-08 19:06

Fra : Michael

Dato : 17-11-08 19:23

-max- skrev:
> http://www.red.com/epic_scarlet/
> -max-

Jeg gad fandme ikke ligne Robocop, hvis jeg skulle fotografere
med dette monstrum

Mvh.
Michael

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 18-11-08 19:21

> Jeg gad fandme ikke ligne Robocop, hvis jeg skulle fotografere
> med dette monstrum

Det ville også være overkill at bruge sådan noget udstyr til still billeder
(som for øvrigt ville være på højde med vores DSLR kamera huse).

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-11-08 07:54

Anja Dunning-Krüger wrote:

> Det ville også være overkill at bruge sådan noget udstyr til still
> billeder (som for øvrigt ville være på højde med vores DSLR kamera
> huse).
Det rigtigt interessant er måske den anden vej rundt. Jeg læste en side om
D90's evner som motioncamera at anmelderen til sin store rædsel fandt at
kvaliteten var sammenlignelig med monstret her. Og så vidt jeg kan se,
skulle den nye D5 være ret så fremragende til levende billeder også. Det er
bestemt spændende, at man med disse kameraer vil kunne opleve amatører kaste
sig ud i produktion af højkvalitetsfilm - dubbing og redigering er jo også
blevet overkommeligt på PC.

Men ellers ser det lidt vildt ud, at man kan komme op på - var det ikke 6*17
cm sensor?

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : /Peter

Dato : 17-11-08 22:11

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.red.com/epic_scarlet/
> -max-

Yes, thats THE GEAR
alle sælger deres Panasonic AG-HVX200
formdentligt for at købe RED ONE:
http://www.red.com/cameras/

så noget må de kunne

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 17-11-08 22:14

Jeg har en bekendt som lige har bestilt Scarlet FF35'eren. Jeg er godt nok
spændt på at se hvad den kan producere (selv om man bare kan tage i biffen
og se en film for at finde ud af det.)

Når man ser priserne på dem, specielt dem med de store sensorer, så kommer
jeg til at tænke på om man ikke kan undvære RAW og benytte et 5D mark II hus
til at producere mange af de samme ting...

Mvh.
Anja

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-11-08 11:38

"Anja Dunning-Krüger"
> [...]
> tænke på om man ikke kan undvære RAW og benytte et 5D mark II hus til at producere mange

Ja der var ikke meget begejstring her i gruppen for dslr videodelen
i de nye Nikon og Canon, men det kommer nok. Så kan vi endelig
slippe af med de grimme video billeder. Din ven mås være spændt,
det er da for vildt at der nu kommer biograf film kvalitet i den prisklasse,
revolutionerende. Vi er vel ovre i noget ala den lussing pre press og
musik studierne fik for år tilbage, da deres multi million udstyr blev
redundant da digitaliseringen gjorde det muligt for hvermand at komme
i nærheden af. ,o)-max-

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 18-11-08 19:19

<...>
> [...]
> musik studierne fik for år tilbage, da deres multi million udstyr blev
> redundant da digitaliseringen gjorde det muligt for hvermand at komme

Det tror jeg også... Hvorfor skulle Cinema branchen ikke "gå digital" på
samme måde som still fotograferne?

P.S. Det er en fantastisk tid vi lever i. Jeg håber at olie økonomien får en
tilsvarende lussing af fusions energi...

Mvh.
Anja