Tysk miljømærkat
Fra : Anders Ryberg Larsen

Dato : 17-11-08 15:59

Hej Gruppe,

Jeg var i dag hos FDM for at købe et miljøcertifikat.
Jeg har en Peugoet 206, 1,4 hdi. Årg. 2004.

Jeg fik udleveret et gult certifikat.

Havde min bil nu været årgang 2006, så havde jeg fået et grønt mærkat.

Så vidt jeg er orienteret, så er de to modeller motormæssigt fuldstændigt
ens.

Min model er testet op i mod Euro3 normen, da det var den man dengang
brugte.
Nyere modeller er testet op i mod nyere Euro-normer, feks. Euro 4, og får
dermed grønt mærkat.

Jeg er overbevist om at modellen også lever op til langt nyere normere. Man
kører trods alt et sted mellem 22-24 km/l i den bil.

Ovenstående er blot min personlige opfattelse af tingenes tilstand, i et
forsøg på at finde logik i tingene.

Jeg hører meget gerne hvor jeg tager fejl, eller gode råd til hvad jeg kan
gøre for at få et grønt mærkat.

På forhånd tak.
Mvh Anders Larsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-11-08 16:04

On Mon, 17 Nov 2008 15:58:36 +0100, "Anders Ryberg Larsen"
<AnderZ@post1.tele.dk> wrote:

>Hej Gruppe,
>
>Jeg var i dag hos FDM for at købe et miljøcertifikat.
>Jeg har en Peugoet 206, 1,4 hdi. Årg. 2004.
>
>Jeg fik udleveret et gult certifikat.

Blev den slet ikke testet? Den skal testes for t få det korrekte mærke.

[snip]

>Jeg hører meget gerne hvor jeg tager fejl, eller gode råd til hvad jeg kan
>gøre for at få et grønt mærkat.

Kør ind til TÜV i Flensborg næste gang, at du kører forbi. Eller kommer
du fra Sjælland? Ellers tager du den bare ind til den nærmeste TÜV,
næste gang, at du er i Tyskland.

Fly

Fra : Henning

Dato : 17-11-08 20:39

On Mon, 17 Nov 2008 16:03:33 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Blev den slet ikke testet? Den skal testes for t få det korrekte mærke.

Nej, hvis bilen er kendt ud fra et skema, får du udleveret det mærke
der gælder til din bil. Det tager mindre end 30 sekunder.