Anders og endnu en gang varm luft ...
Fra : ab©

Dato : 16-11-08 23:29

Efter år springer Anders nu ud af skabet og bekender sig til den sande tro -
prøver at fremstå som forkæmper for miljøet.

- Utroligt, at den mand ikke selv kan se, hvor useriøst det må virke efter
7års modsat virke, pludselig at blive "frelst" - nå, tosserne opdager vel
ikke engang at deres "gud" har ændret kurs - han siger jo så meget og gør så
lidt / intet.

ab©

Fra : Morten Stæhr

Dato : 16-11-08 23:48

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke engang at deres "gud" har ændret kurs - han siger jo så meget og gør

Det var dog en værre gang gylle du der kom med. ;)
Hvorfor ikke dog ikke anerkende at manden jo faktisk har lært noget.
I modsætning til dig, der åbenbart ikke har.

Fra : Peter Heide

Dato : 17-11-08 05:02

"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> " ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog en værre gang gylle du der kom med. ;)
> Hvorfor ikke dog ikke anerkende at manden jo faktisk har lært noget.
> I modsætning til dig, der åbenbart ikke har.

Lært nogt ? Efter 7 år ? Jeg håber dit indlæg var ironisk ment, MS

Fra : Henning Sørensen

Dato : 17-11-08 08:21

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke engang at deres "gud" har ændret kurs - han siger jo så meget og gør

Eftersom tilslutningen blandt befolkningen til de grønne afgifter er mere
end fordoblet siden 2001 er det vel naturligt at justere sin mening derhen
hvor befolkningens er - især i tider med svigtende vælgertilslutning.
Men det er en ko-vending eftersom den førte politik har gjort, at provenuet
af de grønne afgifter er faldet i samme periode.

I 1997 fremsatte V, K, Z og DF lovforslag om at fjerne den landsskadelige
CO2 afgift, men man har jo som et standpunkt til man tager et nyt - og
vælgerne har jo ligesom vist vejen.
Desuden havde man i 2001 et andet projekt - skattestop - der indtil nu har
været vigtigere end global opvarmning.

/Henning.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-08 10:06

"Henning Sørensen" <hkks@news.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælgerne har jo ligesom vist vejen.
> Desuden havde man i 2001 et andet projekt - skattestop - der indtil nu har

Åh hellige enfold----

At "omvendelsen" naturligvis er led i en skattereform, hvor skat skal lægges
over på såkaldte "grønne afgifter", der jo altid rammer de ringest stillede
hårdt, kan slet ikke opfattes?

Hvor enfoldig kan man dog være?

Egon

Fra : Henning Sørensen

Dato : 17-11-08 14:21

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> At "omvendelsen" naturligvis er led i en skattereform, hvor skat skal
> lægges over på såkaldte "grønne afgifter", der jo altid rammer de ringest

Jeg er klar over, at EL ønsker et grønt bundfradrag - hvilket efter min
mening vil være aldeles glimrende, men EL deltog dog ikke da muligheden
forelå for at få de grønne afgifter fjernet - ergo må de have godkendt
projektet - der efter min bedste overbevisning er den rigtige vej til at
lave adfærdsændrende beskatning.
Siden indførelsen har der vel reelt været et flertal i befolkningen for, men
en del af den siddende regerings grundlag skifter nu fra "nej" til "ja" og
dermed i populismens hellige navn ligeså regeringen.

Præcis hvem enfoldigheden er møntet på har jeg vanskeligt ved at udrede?

/Henning.

Fra : Egon Stich

Dato : 19-11-08 12:08

> [...]
> "ja" og dermed i populismens hellige navn ligeså regeringen.
>
> Præcis hvem enfoldigheden er møntet på har jeg vanskeligt ved at udrede?

Beskyldningen om enfold er såmænd møntet på størstedelsen af vælgerne

Dette på grund af, at enhver ervfaring tilsiger, at når politikere,
isærklasse de borgerlige, taler om "skattelettelser" og "adfærdsregulering"
er der ugler i mosen.
Når begge dele omtales i samme åndedrag, er den ganske gal..!!

Desværre kan man være evig forvisset om, at resultatel vil blive en samlet
indtægtsforøgelser for statskassen, og at denne vil blive betalt af
overvejende den fattigste del af befolkningen.
Hvorimod de rigeste vil slippe billigere.

Kapitalisterne gnider sig allerede i hænerne,
Har du hørt bæstet, der lover "billige" lån, så folk "ikke skal have penge
op af lommen"?

Hvor dumme tror, ved, nævnte, at vælgerne er?

Handel med kvoter---
Altså papirpenge uden nogen som helst baggrund?
Ganske som bankækvilibristerne - regnedrengene - har forsøgt sig?

Intet kommer af intet.
Bortset fra kapitalisters og direktøres formuer.

Man husker oliekrisen i 70erne.
Hvor man genialt "løste" problemerne ved prisforhøjelser på olie samt
isoleringsmaterialer.
Så temmelig mange ikke havde råd dil begge dele.

Skal vi vædde på, at det samme atter er under opsejling?

Egon

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-11-08 13:57

> [...]
> isoleringsmaterialer.
> Så temmelig mange ikke havde råd dil begge dele.

Jo - jeg husker '70ernes vintre.
Det var koldt med is indvendig på ruderne og på dynen, men når oliefyret
blev startet op - det var et par dejlige dage

> Skal vi vædde på, at det samme atter er under opsejling?
>
> Egon

Lad os nu lade som om, at vi godt véd, at den er gruelig gal med forbruget
af fossilt brændstof (selv Fjogh Rasmussen er jo efterhånden kommet til
samme konklusion). Og så iøvrigt ikke mere om hvem, hvorfor, skadeligt eller
ej...
Så bliver vi (pinedød) nødt til at minimere forbruget og anvende, finde,
opfinde alternativer.

Industrien barsler (som vanligt) med at flytte energitung virksomhed til
udlandet - dem om det, for trenden er den samme internationalt, bortset fra
Indien og Kina (primært), og hidtil har det ikke været lutter lagkage at
starte op udenfor vore grænser - hvis det skal gøres dyrere at anvende
energi, der hidrører fra fossilt brændstof.
(Pyha - kan man så fristes til at sige - det løser måske problemet med
manglende arbejdskraft)

Hvorom alting er, så virker det ikke utilstedeligt at nævne "grønne
afgifter" og "adfærdsregulering" i samme sætning.
Problemet er - som du ganske rigtigt påpeger - at uden omtanke, går sådant
ud over de, der i forvejen har mindst; f.eks. studerende.
Ergo må og skal en mindskning af topskat (eksempelvis) til at finansiere
grønne afgifter følges op af et bundfradrag, for studerende betaler ikke
topskat - selvom de af Gud véd hvilken årsag betaler skat af deres SU...

/Henning.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-11-08 18:00

> [...]
> eller ej...
> Så bliver vi (pinedød) nødt til at minimere forbruget og anvende, finde,

Dette kan vi da sagtens blive enige om

Må jeg foreslå a-kraft som en start?

> [...]
> Problemet er - som du ganske rigtigt påpeger - at uden omtanke, går sådant
> ud over de, der i forvejen har mindst; f.eks. studerende.

Problemet er jo, desværre, at nævnte omtanke skam er til stede.
Blot ikke i den form, og med det formål, som du tilsyneladende underforstår.
Hvorfor det ALTID kommer til at gå ud over de svageste grupper.

> Ergo må og skal en mindskning af topskat (eksempelvis) til at finansiere
> grønne afgifter følges op af et bundfradrag, for studerende betaler ikke
> topskat - selvom de af Gud véd hvilken årsag betaler skat af deres SU...

Du har da ret.
Men ser du:
Den opmærksomme har jo allerede set hvorledes b.la. SF allerede har solgt
sig til fanden.
de taler om et fradrag i form af "beskæftigelsesfradrag" ----

Hvad blev der mon af studerende, invalider og pensionister?
Som forøvrigt har det til fælles, at de alle betaler skat af ydelserne,
alene for at politikere kan have nogle større tal at slynge ud, og som
desværre mange tror er retvisende i forhold til ydelsernes reelle værdi.
For at opånå denne "blændeeffekt" er politikere endog villige til at betale
overflødig administration---

Næ---
desværre vil det usvigeligt sikkert vise sig, at jeg vil få ret i mine
påstande

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 08:23

> [...]
> ikke engang at deres "gud" har ændret kurs - han siger jo så meget og gør

Han KAN se det og har kloge folk til at vurdere hvad han skal GØRE og
handler vist klogt mht at blive ved magten - og det er vist den mindst
dårlilge løsning p.t.

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-08 14:05

> [...]
> ikke engang at deres "gud" har ændret kurs - han siger jo så meget og gør

Det er da stort at indrømme 7 års miljøpolitik var forkert, nu må de
kommende år så vise om han er virkelig er blevet klogere.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-11-08 20:56

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da stort at indrømme 7 års miljøpolitik var forkert, nu må de
> kommende år så vise om han er virkelig er blevet klogere.

Det handler mere om sikkerhedspolitik end miljøpolitik. Løgnen om global
opvarmning har de fleste ledere gennemskuet, men da befolkningen er dumme,
er lederne nødt til at spille med på idéen. Til gengæld har Hr. Fogh nu
endelig indset at dagene med billig olie for evigt er forbi og at vi ikke
har hverken råd eller mulighed for at gøre os afhængige af slyngelsstaters
evne og vilje til at skaffe os energi.

mvh.
Kim Frederiksen