ADSL uden rå kobber
Fra : Uni Bull

Dato : 25-07-01 16:17

Hej.

En af mine venner er ved at være træt af 56k-modemforbindelse - det forstår
man jo godt.

Han er på ADSL-klar central, men der er ikke rå kobber tilrådighed til
huset - ret surt så vidt jeg umiddelbart kan regne ud.

Er det rigtigt at TeleDanmark er den eneste udbyder der kan levere ADSL uden
at have ekstra rå kobber ?
Hvad er den banebrydende forskel på BB|ADSL og NetExpress ?
Jeg har flere gang set forkortelsen NE2 - hvad menes der med det ? - altså
2-tallet ?

I den løsning han skal bruge, skal det være muligt at smide flere maskiner
på Nettet - hvis vennerne en dag tropper op med maskinerne under armen

Jeg kender til CC-ADSL som jeg selv har - en sådan løsning vil være rigtig
god for ham.
Er det muligt for ham at få en CC-lignende ADSL-løsning uden tilgængeligt rå
kobber ?
--
Uni Bull
København K

Fra : Max Nordlys

Dato : 25-07-01 16:33

>Er det muligt for ham at få en CC-lignende ADSL-løsning uden tilgængeligt rå
>kobber ?
Cybercity har reklameret med at de har en aftale med Teledanmark så
han burde kunne handle med Cybercity.

//Max Nordlys

Fra : Dann Pedersen

Dato : 25-07-01 16:56

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset - ret surt så vidt jeg umiddelbart kan regne ud.
>
> Er det rigtigt at TeleDanmark er den eneste udbyder der kan levere ADSL

Nej. Der er fornylig lavet aftaler om delt kobber med nogle andre udbydere.
Orange tilbyder også en kombineret ADSL og telefoni pakke. Men det er langt
fra sikret at alle udbyderne er placeret på centralen endnu.

> Hvad er den banebrydende forskel på BB|ADSL og NetExpress ?

NE II er PPPoE mens BB|ADSL er bridged ethernet.

> Jeg har flere gang set forkortelsen NE2 - hvad menes der med det ? - altså
> 2-tallet ?

NE II betyder at der er tale om PPPoE. Den tidligere NE I benyttede sig af
PPPoA

> I den løsning han skal bruge, skal det være muligt at smide flere maskiner
> på Nettet - hvis vennerne en dag tropper op med maskinerne under armen

Det er muligt at gøre med såvel NE II som BB|ADSL - om end måden man gør det
på, og de muligheder som man får ud af det er væsentligt forskellige. Bemærk
at det ved BB|ADSL måske vil kræve tilkøb af ekstra IP adresser - afhængigt
af hvor mange han køber som standard.

> Jeg kender til CC-ADSL som jeg selv har - en sådan løsning vil være rigtig
> god for ham.

Svjv. så er CC-ADSL med en router - så skal det være NE II, der bliver
leveret med en router.

> Er det muligt for ham at få en CC-lignende ADSL-løsning uden tilgængeligt

> kobber ?

Yep - CC har indgået aftale med TDC TeleDanmark om deling af rå kobber.
Dette forudsætter naturligvis ordentlig liniekvalitet og at den valgte
udbyder er repræsenteret på centralen.

--
Dann Pedersen - http://dape.dk/news/
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : RP

Dato : 25-07-01 21:21

> NE II er PPPoE mens BB|ADSL er bridged ethernet.

Hvad er liiiiige forskellen sådan helt konkret ?! .. vi sidder 3 brødre og
venter på ADSL, men har ikke fundet ud af hvilket det skal være endnu (andet
end det nok bliver TDC). Ville det være smartest at vælge BB|ADSL så (pga.
hastigheden)?

Mvh Dennis RP

Fra : * Xray

Dato : 26-07-01 07:14

RP <rpergud@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5f28b7$0$769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> hastigheden)?

BB|ADSL har, til forskel for NE2, inkluderet telefonabb i prisen, en router,
mulighed for fast ip, mulighed for køb af flere dyn. ip'er hvis du vil ha
flere maskiner opkoblet via f.eks en hub. Og så er det TeleDanmark der
udbyder produktet og ikke TDC Internet. Tror nok det var det =)

Læs evt. mere her: http://www.teledanmark.dk/menu/sm2535.htm

*Xray

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-07-01 08:25

"* Xray" <hej@hej.com> skrev i en meddelelse
router,

NE2 er med router

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Xray

Dato : 26-07-01 09:04

"* Xray" <hej@hej.com> skrev i en meddelelse

DOH! Det var vist en brøler...sorry =)

*Xray

Fra : Kasketkaj

Dato : 26-07-01 00:31

Hør efter hvad de andre siger.
Bed din kammereat gøre alt hvad han kan for at undgå tele danmark.

Kasketkaj

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 26-07-01 01:44

"Kasketkaj" <kasketkaj71@hotmail.com> wrote in message
> Hør efter hvad de andre siger.
> Bed din kammereat gøre alt hvad han kan for at undgå tele danmark.

Hvad er det du har så meget imod TDC? Udover dette indlæg har du skrevet 2
"JEG HADER TDC"-indlæg i tele.internet.adsl, og jeg undrer mig sådan over
hvorfor du er så sur?
Du skal være velkommen til at have den holdning, men kunne du ikke tage at
fortælle os hvorfor du føler sådan?

--
Jimmy Nielsen, der såmænd er meget godt tilfreds med sin ADSL-linie fra TDC.

Fra : Uni Bull

Dato : 26-07-01 07:55

Tak for de gode indlæg!

Hvis jeg skal vende tilbage til sammenligningen mellem BB|ADSL, NE2 og
CC-ADSL så får jeg bekræftet at løsningen hedder NE2 ikk' ?
NE2 leveres med en router som kan konfigureres af brugeren - igen ligesom
CC-ADSL.
NE2 benytter NAT - med de begrænsninger og sikkerheder som det medfører -
igen ligesom CC-ADSL.
NE2 leveres med dynamisk WAN-IP - hvilket ikke har nogen betydning med
mindre man vil køre FTP-server el. lign. - modsat CC-ADSL der har statisk IP
(som de fleste ikke anvender muligheder i )

De ovenstående påstande er da korrekte ikk' ? Og NE2 er altså i praksis en
fuldstændig lige så god løsning for en "almindelig" bruger (som dog ønsker
mulighed for at flere computere uproblematisk kan opkobles) ikk' ?

Som det nok er en del bekendt så er der visse problemer med H.323 når vi
snakker CC-ADSL (Cisco677-routeren).
Er der nogen der kender noget til H.323-problemer eller mangel på samme
i.f.m. NE2 ?

--
Uni Bull
København K

Fra : Cubus

Dato : 26-07-01 14:47

> Som det nok er en del bekendt så er der visse problemer med H.323 når vi
> snakker CC-ADSL (Cisco677-routeren).
> Er der nogen der kender noget til H.323-problemer eller mangel på samme
> i.f.m. NE2 ?

Umiddelbart virker Cisco677 som værende adskillige klasser over den medleverede
Speedstream router til NE2 (mth. design, dokumentation og virksomhed).

Jeg fik rimelig let noget IP-telefoni til at virke gennem Cisco, men end ikke en hel
åben konfiguration mod en computer i Speedstream routeren kun få samme
IP-telefon til at virke.

--
Cubus

Fra : BirdDog

Dato : 01-08-01 21:02

Jeg troede også at jeg kunne få det ved CC, men nej den aftale i alle
snakker om, virker ikke endnu... Så jeg er tvunget til at bestille ved TDC,
og ja CC er på min central

BirdDog

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-08-01 21:11

In article <SdZ97.149$xn.24836@news010.worldonline.dk>, BirdDog wrote:

> Jeg troede også at jeg kunne få det ved CC, men nej den aftale i alle
> snakker om, virker ikke endnu... Så jeg er tvunget til at bestille ved TDC,
> og ja CC er på min central

Aftalen virker skam, CC har blot ikke udstyret på plads på alle
centraler.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The best you get is an even break.