Trykfjedrene sidder i højtrykspumpen.
du tager dækslet af dieselpumpens top, det er der hvor rørerne fra pumpen
til dyserne er fastgjort. Hernede sidder trykfjedrene man kan ikke se
forskel på de nye og de gamle. Du skal huske at være 100% renlig når du
adskiller dette, da pumpen ikke tåler skidt. Det hele giver sig selv når
dækslet er taget af.
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen
"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i en meddelelse
news:mn.94c77d8b73a2cc94.97625@xjyllingesydx.xdk...
> Henrik Kolle Rasmussen:
>> Hej Jeg havde samme problem, jeg skiftede fjedre i dieselpumpen og
>> problemet
>> forsvandt som dug fra solen.
>> Check evt om der er lidt luft i diselpumpen.
>>
> Tja bum bum - fjedre!
> Sidder de nu i højtrykspumpen, eller sidder de ved brændstofdysen eller
> ...
>
> Som du sikkert kan fornemme, er jeg ikke dieselmekaniker, selv om jeg ikke
> er bange for at få olie på fingerne.
> Er det nogle man selv kan skifte eller?
>
> For nogle år siden fik jeg downloaded en komplet værkstedsmanual over
> Yanmar's GM og HM serie og jeg tænkte at du måske ud fra den kunne udpege
> de fjedre der måske skal udskiftes (hvis man kan selv), så jeg uploadede
> hele manualen her:
>
>
http://rapidshare.com/files/165069505/yanmar_gm_and_hm_workshop_manual.pdf.html
>
> Det er en mammutfil på 63 MB og 240 sider. Måske andre også kan få glæde
> af filen. Jeg håber at downloaded virker, for jeg har ikke brugt
> RapidShare før, men det var det eneste jeg lige kunne finde der vil
> accepetere så stor en fil.
>
> --
> hilsen Ole
> (mail: fjern x'erne i mail adr.)
>
>
>