Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
På tur i Thailand - what to bring
Fra : Niels - Amager

Dato : 16-11-08 17:16

Jeg skal til Thailand i december. Det bliver med rygsæk og minimalistisk
antal ting i bagagen. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål til
udstyr og klima mv.

Jeg regner med at tage mit D80, mit 18-200 VR, min oplader og et
memorycard (med indbygget usb). Tanken er så at finde et ottetals-kabel
lokalt og måske købe et 70-200 2.8 derude.

Jeg regner med at smide et håndklæde omkring kameraet, når det er i
tasken, da jeg ikke gider bøvle med en taske og vil undgå at udstråle
"stjæl mig".

Er der noget jeg skal tjekke med mit kamera i forhold til jeg skal bruge
det i fugtigt klima? Og er der noget jeg vil blive glad for at have med
eller investere i derovre (lander i Bangkok).

Tusind tak for inputs.

Venligst

Niels

Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-08 20:15

> Er der noget jeg skal tjekke med mit kamera i forhold til jeg skal
> bruge det i fugtigt klima? Og er der noget jeg vil blive glad for at
> have med eller investere i derovre (lander i Bangkok).

en 50mm F1.8 til aftenfoto er uundværlig.
Det kan ikke betale sig at købe fotoudstyr i Bangkok.

Bangkok er verdens mest spændende og vidunderlige by og den er meget
fotogen!
Jeg vil foreslå at bruge tiden på street foto frem som at tage endnu 200
billeder at Grand Palace.
Go tur.

Mvh
Peter

Fra : Niels - Amager

Dato : 27-11-08 13:23

Peter Holm wrote:
> en 50mm F1.8 til aftenfoto er uundværlig.
> Det kan ikke betale sig at købe fotoudstyr i Bangkok.

Den er pakket nu

> Bangkok er verdens mest spændende og vidunderlige by og den er meget
> fotogen!
> Jeg vil foreslå at bruge tiden på street foto frem som at tage endnu 200
> billeder at Grand Palace.

Ja, byen er da ikke blevet mindre spændende på det sidste

> Go tur.

Tak...nu må vi se om vi kan komme afsted!

/Niels

Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-11-08 20:53

Hej Niels!

Som udgangspunkt er der ikke den store forskel i forhold til brug,
regntiden burde være ovre når du kommer derud. Jeg kom hjem i forgårs og
har i de sidste tre uger blot oplevet enkelte dage med kraftig regn. Var
dog ikke i det nordlige Thailand denne gang, skal du derop er der uden
tvivl mere fugtigt.

Dit forslag med at pakke kameraet ind holder fint; de 3 gange jeg har
været i landet har jeg ikke oplevet at blive bestjålet, og hvis du
havner i turisthelvedeområderne har alle turisterne alligevel prosumer
DSLRs eller nyere Point and shoots. I samme områder er der derfor også
utallige netcafeer der brænder fotos på DVD/CD og netforbindelserne er
ved at være anstændige, hvis du skal FTPe fotos eller lign.

Mht. indkøb, i MBK i Bangkok er der fornuftige fotoforretninger, check
http://www.fotofile.net/index.php?lang=en for priser. Selvfølgelig er
der garanti- og told-tingene der lige skal med i overvejelserne.

Overvej at medbringe polfilter og en mini tripod..

God tur, det er et fantastisk land med smuk natur, søde mennesker, god
mad og øl, fantastisk dykning og imponerende strande!

//Martin
www.rosenauer.dk

Fra : Niels - Amager

Dato : 27-11-08 13:26

rosenauer.dk wrote:
> [...]
> har i de sidste tre uger blot oplevet enkelte dage med kraftig regn. Var
> dog ikke i det nordlige Thailand denne gang, skal du derop er der uden

Tak for det Martin. First hand er uundværligt at få indsigt i.

> [...]
> utallige netcafeer der brænder fotos på DVD/CD og netforbindelserne er
> ved at være anstændige, hvis du skal FTPe fotos eller lign.

Jeg tænker at uploade til 23hq eller lign. - brænde på dvd'er og sende
hjem, hvis muligt.

> [...]
> der garanti- og told-tingene der lige skal med i overvejelserne.
>
> Overvej at medbringe polfilter og en mini tripod..

Tror jeg køber et filter derovre. Tager en lille ærtesæk med i stedet
for tripod. Der er ikke plads

> God tur, det er et fantastisk land med smuk natur, søde mennesker, god
> mad og øl, fantastisk dykning og imponerende strande!

Tak!

/Niels