Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot G7 og SDHC kort
Fra : IKJ

Dato : 15-11-08 18:39

En af mine venner har en Canon Power Shot G7, han spørger:

Har man nogen fordel ud af at benytte et SDHC kort i dette apparat i stedet
for et almindeligt SD kort.

Ved nogen noget om dette???

hilsen IKJ

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-11-08 18:54

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> wrote in message
> En af mine venner har en Canon Power Shot G7, han spørger:
>
> Har man nogen fordel ud af at benytte et SDHC kort i dette apparat i
> stedet for et almindeligt SD kort.

Forskellen på SD (Secure Digital) og SDHC (Secure Digital High Capacity) er
at SDHC kan være større end 2GB (på en standardiseret måde). Se eventuelt
http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card

Ifølge
http://www.dpreview.com/reviews/CanonG7/
understøtter G7 SDHC, så han vil få den fordel at han kan gemme flere
billeder på eet kort.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 19:33

IKJ skrev bl.a.:

> En af mine venner har en Canon Power Shot G7, han spørger:
> Har man nogen fordel ud af at benytte et SDHC kort i dette apparat i
> stedet for et almindeligt SD kort.
> Ved nogen noget om dette???

Både ja og nej..

Jeg har lige købt to kort i Aldi, 4gb til kr 119,-
Mit kamera, Canon Powershot S3, kører fint med kortene, men jeg glemte i
farten, at jeg ikke har nogen kortlæser, som understøtter dem. Jeg har endda
en helt ny laptop med indbygget SD læser, men den kan ikke læse HC

Så det er skam kun en fordel, hvis man har udstyr, der kan læse kortet

Claus

Fra : IKJ

Dato : 16-11-08 11:01

> En af mine venner har en Canon Power Shot G7, han spørger:
>
> Har man nogen fordel ud af at benytte et SDHC kort i dette apparat i
> stedet for et almindeligt SD kort.

Tak for begge svar.

hilsen IKJ