Glatføre - nu
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 23:08

Hvor mange glatføreuheld mon vi skal læse om i løbet af mandagen ?
Det er vel næsten første rigtige nat med risiko for ægte glatføre.
Saltvognene kører lystigt i østjylland og omkring Herning, så
mon ikke det er herfra vi vil høre eet eller andet ?

De første nætter og morgener med frostglatte og fugtige
veje plejer jo hvert år at gi' overraskelser for bilisterne desværre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-11-08 23:37

"Eque" <-> wrote in news:492099b7$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> Saltvognene kører lystigt i østjylland og omkring Herning, så
> mon ikke det er herfra vi vil høre eet eller andet ?

Det er 2 uger siden der kørte saltvogne her i området (Esbjerg) første gang
i denne sæson. Lige nu er der 5 grader udenfor - minder mig om at jeg
hellere må ud og sætte timeren på fyret i bilen :s

Man derudover, ja, det nærmer sig nok en glatføre morgen - godt man har
fået sine vinterdæk på, så er man jo usårlig på de glatte veje ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-08 23:43

>i denne sæson. Lige nu er der 5 grader udenfor - minder mig om at jeg
>hellere må ud og sætte timeren på fyret i bilen :s

Det er da noget man programmerer inde fra sin varme stue via
mobiltelefonen...

>Man derudover, ja, det nærmer sig nok en glatføre morgen - godt man har
>fået sine vinterdæk på, så er man jo usårlig på de glatte veje ;)

Tja har ikke vinterdæk til cyklen så håber den står fast

Minder mig om jeg har et vinterdæk der skal lappes inden Kia'en kan
kaldes vinterklar.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Leif

Dato : 17-11-08 18:53

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da noget man programmerer inde fra sin varme stue via
> mobiltelefonen...

> Tja har ikke vinterdæk til cyklen så håber den står fast

Det laver du jo selv så let her:

1) Af med hjul og dæk.

2) Du hamrer en masse små blåsøm gennem trædefladen på dækket inde fra.

3) Inden du monterer dækket igen lægger du et kevlar bånd indeni så søm-
hovederne ikke rører slangen.

Tilbage er bare at se folk vride halsen af led for hvad var det liiige der kom forbi.....

/Leif
Der ønsker alle en uheldsfri vinter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-11-08 19:03

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

> Det er da noget man programmerer inde fra sin varme stue via
> mobiltelefonen...

Gid det var så vel :)

> Tja har ikke vinterdæk til cyklen så håber den står fast

Du lever livet farligt ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 22:33

>Gid det var så vel :)

Det er det :) altså her.. hehe.

Kan det ikke eftermonteres?

>Du lever livet farligt ;)

Jep

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-11-08 22:39

> Det er det :) altså her.. hehe.
> Kan det ikke eftermonteres?

Det burde det kunne, er vel bare et spørgsmål om at montere en anden timer
enhed?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 22:57

On 17 Nov 2008 21:38:31 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

>Det burde det kunne, er vel bare et spørgsmål om at montere en anden timer
>enhed?

Er det Webasto du har ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 17:43

> Er det Webasto du har ?

Nej, Hydronic - som vist også hedder Eberspächer. Har ik rigtig kunnet
finde noget om det på nettet syns jeg ik.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-08 22:38

On 18 Nov 2008 16:43:13 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

>Nej, Hydronic - som vist også hedder Eberspächer. Har ik rigtig kunnet
>finde noget om det på nettet syns jeg ik.

Okay. Det skal nok findes - prøv Callstarter
http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product=9228

hvis det er

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 22:41

> Okay. Det skal nok findes - prøv Callstarter
> http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product=9228
> hvis det er

Puha, den er alligevel dyr :s

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-08 23:28

>Puha, den er alligevel dyr :s

Pjat.. :)

en ting er ihvertfald helt sikkert.. den virker lige efter bogen -
altid og hver gang.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 23:51

> Pjat.. :)
> en ting er ihvertfald helt sikkert.. den virker lige efter bogen -
> altid og hver gang.

Det er jo en vigtig parameter :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-11-08 10:17

Henrik Stidsen wrote:

> Det burde det kunne, er vel bare et spørgsmål om at montere en anden timer
> enhed?

Ifølge ham, der monterede en Eberspächer motorvarmer med en Webasto
styring i vores C3 er interfacet en enkelt ledning.

Ebbe