MS Windows
briani 27239
Hvor ligger og hvordan redigeres hostfilen
Fra : BRSF-DK

Dato : 16-11-08 09:06

Hvor ligger hostfilen og hvordan redigeres den i Windows xp pro dk sp3 fuldt
opdateret

Få en god søndag

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-11-08 09:20

"BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> skrev i en meddelelse
> Hvor ligger hostfilen og hvordan redigeres den i Windows xp pro dk sp3
> [...]
Prøv her. God søndag
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file

--
Ole

Fra : BRSF-DK

Dato : 16-11-08 09:25

"Ole Christiansen" <abc@invalid.invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv her. God søndag
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file
>

> --
> Ole

Tak for link Ole

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg får hosts filen frem så jeg evt.
kan redigere den, kan du give en forklaring på dansk

på forhånd tak

Fra : Max

Dato : 16-11-08 09:31

Hej Ole

> Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg får hosts filen frem så jeg
> evt. kan redigere den, kan du give en forklaring på dansk

Find den i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

den hedder hosts og redigeres i notepad f.eks.

--
Mvh Max

Fra : BRSF-DK

Dato : 16-11-08 09:44

> Hej Ole

> Find den i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
>
> den hedder hosts og redigeres i notepad f.eks.
>
> --
> Mvh Max

Tak Max

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 16-11-08 09:21

BRSF-DK was thinking very hard :
> Hvor ligger hostfilen og hvordan redigeres den i Windows xp pro dk sp3 fuldt
> opdateret

Jeg har lavet en genvej på skrivebordet med følgende indhold:
%windir%\system32\notepad.exe c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.

OT: Og så har jeg tilføjet indholdet af denne hosts-fil så jeg ikke
får så mange rekvalmer på de sider jeg besøger:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.zip
Den skal opdateres nogle gange om året for at få de nyeste med.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : BRSF-DK

Dato : 16-11-08 09:45

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> /klaus
>
> Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
> - lav en falsk der slutter på ".invalid".

Også tak til dig Klaus og for det gode råd

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-11-08 16:13

Klaus_Jørgensen:

<snip>

> [...]
> http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.zip
> Den skal opdateres nogle gange om året for at få de nyeste med.

Som regel en gang om måneden. Den seneste er fra den 23. oktober.

Der står mer' her

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Jeg trækker filen direkte fra .zip arkivet og over i

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : BRSF-DK

Dato : 16-11-08 17:35

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der står mer' her
>
> http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
>
> Jeg trækker filen direkte fra .zip arkivet og over i

Tak også for denne gode idé

Bjarne R. S. Fahnøe

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 16-11-08 17:42

Axel Hammerschmidt wrote :
> Klaus_Jørgensen:
>
> Jeg trækker filen direkte fra .zip arkivet og over i
> C:\WINDOWS\system32\drivers\etc.

Hvis man ikke selv har tilføjet linier i hosts-filen, er det jo sæføli'
det nemmeste.