Danskerne vil ikke betale for efterlønnen
Fra : Jesper

Dato : 12-11-08 21:02

54% af lønmodtagerne ønsker ikke at betale én krone ekstra for at bevare
efterlønnen. CEPOS og andre liberale kræfter vejre selv sagt morgenluft:
Anker "Ødeland" Jørgensens landsskadelige ordning står for fald.

<http://www.180grader.dk/nyheder/Danskerne_vil_ikke_betale_for_efterl_nn
en.php>

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Kim2000

Dato : 12-11-08 21:10

> [...]
> efterlønnen. CEPOS og andre liberale kræfter vejre selv sagt morgenluft:
> Anker "Ødeland" Jørgensens landsskadelige ordning står for fald.

Næh, ideen til efterlønnen var faktisk skidegod på daværende tidspunkt, hvor
der var rekordarbejdsløshed. Problemet kom da alle fik _ret_ til efterløn,
altså ikke en mulighed for det, men en _ret_ til det. Ideen var at nedslidte
skulle stoppe før tid, fx fabriksarbejdere, fiskeriarbejedre osv, ikke at
raske og friske mennesker, fx lærere, læger, journalister osv, skulle
tilbringe 30 år på offentlig forsørgelse.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-11-08 21:15

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke at raske og friske mennesker, fx lærere, læger,
> journalister osv, skulle tilbringe 30 år på offentlig

Naturligvis er det da opslidende at være lærer og læge etc.
Hvorfor skal de snydes blot fordi de ikke har fået gigt af at
arbejde med tunge ting?

Fra : Kim2000

Dato : 12-11-08 21:21

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Naturligvis er det da opslidende at være lærer og læge etc. Hvorfor skal
> de snydes blot fordi de ikke har fået gigt af at arbejde med tunge ting?

Nu var det da godt nok også sådan at jeg skrev raske og friske mennesker, og
det er altså nu engang mere hårdt at skære fisk end at undervise børn.
Problemet er at alle fik _ret_ til at efterløn, altså skulle man efter min
mening have lov til at søge efterløn når man fylder 62, men at man ikke per
automatik får det.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-11-08 00:11

etc. Hvorfor skal

> Nu var det da godt nok også sådan at jeg skrev raske og
> friske mennesker, og det er altså nu engang mere hårdt at
> skære fisk end at undervise børn.

Det kan jeg ikke indse - jeg synes at det kan være temmelig
hårdt at være lærer - fiskeopskæring er rutinearbejde og
kedeligt - og jeg kan sagtens holde med dig i at det er
hårdt -men det er også hårdt at være lærer.

> Problemet er at alle fik _ret_ til at efterløn, altså skulle
> man efter min mening have lov til at søge efterløn når man
> fylder 62, men at man ikke per automatik får det.

Man får ikke efterløn pr. automatik. Man får som 60-årig et
efterlønsbevis som man kan benytte, men der skal skam ske en
aktiv handling før man kan gå på efterløn. Jeg planlægger at
gå som 62-årig, men det afhænger naturligvis om helbredet
holder.

Fra : Peter

Dato : 14-11-08 01:10

> [...]
> som man kan benytte, men der skal skam ske en aktiv handling før man kan
> gå på efterløn. Jeg planlægger at gå som 62-årig, men det afhænger

Jamen hvorfor skulle dit helbred ikke holde, du som er hård som en klippe.
Næeeh du kan godt undervise til du er 70.

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 07:10

"Peter" <je@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:gfifof$n5c$1@aioe.org...

> Jamen hvorfor skulle dit helbred ikke holde, du som er hård som en klippe.
> Næeeh du kan godt undervise til du er 70.

Men som det er nu, så tjener man mere på at gå efterløn som 62-årig end at
undervise som 63-årig, og ingen vil vel ligefrem betale for at gå på
arbejde.

Fra : Peter

Dato : 14-11-08 17:39

> [...]
>
> Men som det er nu, så tjener man mere på at gå efterløn som 62-årig end at
> undervise som 63-årig, og ingen vil vel ligefrem betale for at gå på
Du mener at overlæreren går dramatisk ned i løn bare fordi han fylder 63 !!
næppe. En overlærers løn svarer vel til 2 efterlønnere.

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 18:06

"Peter" <je@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:gfk9nn$qdv$1@aioe.org...

> [...]
> Du mener at overlæreren går dramatisk ned i løn bare fordi han fylder 63
> !! næppe. En overlærers løn svarer vel til 2 efterlønnere.

Vi har lige haft to lærere her i sommers, der havde valget mellem at
fortsætte, men det ville de tabe 15000 kroner på om året.

Jeg tror ikke at en overlærer tjener mere end almindelige lærere på samme
løntrin, det kan Wilstrup sikkert svare på. Og udnævnes der overhovedet
overlærere længere?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-11-08 19:06

> Jeg tror ikke at en overlærer tjener mere end almindelige
> lærere på samme løntrin, det kan Wilstrup sikkert svare på.
> Og udnævnes der overhovedet overlærere længere?

Ja! Man bliver i dag overlærer efter 10 års uafbrudt tjeneste
og begynder i Københavns kommune så forfra med det såkaldte
kvalifikationstrin indtil man går på "dødsløn" 10 år efter.
Man kan ikke være almindelig lærer på samme løntrin som en
overlærer. Enhver lærer på samme løntrin som en overlærer ER
overlærer.

I gamle dage blev man dog officielt udnævnt til at være
overlærer. Her skulle man kunne vise at man var værdig til det
i al sin gøren og laden i det omgivende samfund samt på
skolen. Til gengæld var en overlærer nærmest urørlig i sit
job - også hvis han stak lussinger ud.

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 19:44

> [...]
> det omgivende samfund samt på skolen. Til gengæld var en overlærer nærmest
> urørlig i sit job - også hvis han stak lussinger ud.

Så blev vi så kloge. Heldigvis kan man da sparke uduelige og tossede lærere
ud i dag - og endnu vigtigere, man gør det.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-11-08 22:08

> Heldigvis kan man da sparke uduelige og tossede lærere ud i dag - og endnu
> vigtigere, man gør det.

Åbenbart ikke dem alle...

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-11-08 15:18

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Åbenbart ikke dem alle...

Du er da ikke lærer? Hvis du er det, hvornår blev du så
sparket ud?

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-08 13:29

> [...]
>
> Jeg tror ikke at en overlærer tjener mere end almindelige lærere på samme
> løntrin, det kan Wilstrup sikkert svare på. Og udnævnes der overhovedet

Burde du ikke være så reel, at du huskede at nævne, at der i nævnte tilfælde
også må være tale om en pension fra ansættelsen?
Og altså IKKE om efterløn ALENE?

Egon

Fra : Volger Garfield

Dato : 12-11-08 22:29

On Wed, 12 Nov 2008 21:14:46 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Hvorfor skal de snydes blot fordi de ikke har fået gigt af at
>arbejde med tunge ting?

Ikke "blot fordi de ikke har fået gigt" men "_netop_ fordi de ikke har
fået gigt"! Er det virkelig så svært at forstå?

Volger
- Alle politiske partier dør til sidst af at sluge deres egne løgne.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-08 04:30

--
Any society that would give up a little liberty to gain a little security
will deserve neither and lose both.
> [...]

> osv, ikke at raske og friske mennesker, fx lærere, læger, journalister
> osv, skulle tilbringe 30 år på offentlig forsørgelse.

Den havde ikke en disse med nedslidte at gøre. Ordningen skyldtes
udelukkende, at Svend Auken skulle vise, at han kunne gøre noget ved
arbejdsløsheden, derfor blev folk gemt væk på offentlig forsørgelse, således
at de ikke var opført i arbejdsløshedsstastistikkerne.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-08 09:17

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejdsløsheden, derfor blev folk gemt væk på offentlig forsørgelse,
> således at de ikke var opført i arbejdsløshedsstastistikkerne.

Er der virkelig nogen, der kan tro som du her skriver?
Borgerlig propaganda er sandelig dygtigt udført, må man sige--

Os, der er gamle nok, ved at sagen forholder sig ganske anderledes.

Egon

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-11-08 21:13

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> morgenluft:
> Anker "Ødeland" Jørgensens landsskadelige ordning står for

Du kan glæde dig til du bliver gammel nok - så vil du opdage
hvor ubehagelig det må være at være nedslidt og alligevel ikke
kan komme ud af arbejdsmarkedet fordi du ikke er fyldt de 67.
Så kan du takke de borgerliges landsskadelige virksomhed en
gang mere.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-08 21:31

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Du kan glæde dig til du bliver gammel nok - så vil du opdage
> hvor ubehagelig det må være at være nedslidt

Du har været nedslidt i mange år, så du må vide hvad du taler om.
--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jesper

Dato : 12-11-08 21:32

> [...]

> kan komme ud af arbejdsmarkedet fordi du ikke er fyldt de 67.
> Så kan du takke de borgerliges landsskadelige virksomhed en

FYI: Kun 7% af dem der går på efterløn betegner deres helbred som
dårligt, så 93% kunne have fortsat med at arbejde.

Fra : Jesper

Dato : 12-11-08 21:34

> [...]

> kan komme ud af arbejdsmarkedet fordi du ikke er fyldt de 67.
> Så kan du takke de borgerliges landsskadelige virksomhed en

Du kan trække dig tilbage som 60 årig, hvis du har sparet nok op i
kapitalpension til at gøre det.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-08 09:19

> Du kan trække dig tilbage som 60 årig, hvis du har sparet nok op i
> kapitalpension til at gøre det.
> --
> Jesper

Forudsat at entreprenante regnedyr ikke har formøblet formuen.
Ikke sandt?

Egon

Fra : Jesper

Dato : 14-11-08 16:49

Egon Stich <ukendt@mail.dk> wrote:

> Forudsat at entreprenante regnedyr ikke har formøblet formuen.
> Ikke sandt?
>
> Egon

Næh, du kan bare anbringe dine penge sikkert, f.eks. statsobligationer
eller på en foliokonto.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-08 13:24

> Næh, du kan bare anbringe dine penge sikkert, f.eks. statsobligationer
> eller på en foliokonto.
> --
> Jesper

Pladder med dig.
Jeg kunne også sætte den i sprit med 45 %?

I den virkelige verden har mennesker deres pensionsmidler i selskaber.
En del af dem som følge at tvangsordninger.
Men uden garanti for andet og mere, end at kapitalistiske udyr har rige
muligheder for at rende med skillingerne.

Hvilket jo til overmål er bevist.
Igen og igen.

Hvorledes er det forøvrigt gået med dine aktier?
Jeg mener at huske, at du har brystet dig over, som rigtig kapitalist, at
have sådanne?
Hvad har du fået ud af det?
Hjalp dit virke som kaitalistlakaj dig det mindste, eller rendte de med
skillingerne?
Uden at tage hensyn til din tjenestevillighed?

Viste det sig, at du blot var en Nyttig Idiot, der nu er tilbage i
muddergrøften?

Egon

Fra : Jesper

Dato : 15-11-08 23:40

> [...]

> Uden at tage hensyn til din tjenestevillighed?
>
> Viste det sig, at du blot var en Nyttig Idiot, der nu er tilbage i

Selv om du har pengene i pensionsselskab, så kan du langt de fleste
steder vælge hvordan pengene skal anbringes og du kan også vælge at
anbringe dine pensionspenge i et depot i banken og adminstere dem selv.
Det er op til dig.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-08 10:50

> [...]
> steder vælge hvordan pengene skal anbringes og du kan også vælge at
> anbringe dine pensionspenge i et depot i banken og adminstere dem selv.

"Langt de fleste"----
"Selv vælge"-----

Du har såmænd allerede her afsløret, hvor langt ude i tågerne du befinder
dig.

Det du påberåber dig, kan jo kun udnyttes af netop den klasse du indbilder
dig at tilhøre.

Ikke af arbejdsmand jensen.

Forøvrigt gælden påstanden om muligheden for svindel fra grådige personagers
side stadig.

Du kan faktisk læse om netop dette i aviserne.

Hvor stupid må man være, for ikke at5 fatte dette?

Egon

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-11-08 21:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> Næh, ideen til efterlønnen var faktisk skidegod på daværende tidspunkt,

God på samme måde som de inflationsfremmende dyrtidsportioner?

> [...]
> til efterløn, altså ikke en mulighed for det, men en _ret_ til
> det. Ideen var at nedslidte skulle stoppe før tid, fx

Det var det der førhen hed invalidepension, og i dag hedder
førtidspension.

> ikke at raske og friske mennesker, fx lærere, læger, journalister
> osv, skulle tilbringe 30 år på offentlig forsørgelse.

Nej, men det er sjovt nok os der ikke har brug for efterlønnen, der
har betalt mest for den. Og i tilgift har mindst at miste på at betale
for at være med på vognen, så hvorfor undrer du dig over at vi gør
brug af muligheden?

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-11-08 21:30

> Man kan ikke klandre nogen for at gøre brug af en lov, man kan
> klandre politikerne for at have givet muligheden.

Der er vi så enige. Jeg beklager jeg misforstod dig i første omgang.

--
/Wegge

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-11-08 21:49

> 54% af lønmodtagerne ønsker ikke at betale én krone ekstra for at bevare
> efterlønnen. CEPOS og andre liberale kræfter vejre selv sagt morgenluft:
> Anker "Ødeland" Jørgensens landsskadelige ordning står for fald.

Jamen du skriver jo selv at "54% af lønmodtagerne ønsker ikke at betale én
krone ekstra for at bevare efterlønnen." Og hvis det betyder at de ikke selv
vil betale til ordningen så er vi nået til en del-løsning af problemet.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-11-08 22:20

"Poul Nielsen" <n@mail.dk> writes:

> [...]
> betale én krone ekstra for at bevare efterlønnen." Og hvis det
> betyder at de ikke selv vil betale til ordningen så er vi nået til

Hvad er det for en delløsning du kan se?

--
/Wegge

Fra : H. Jensen

Dato : 13-11-08 09:07

> [...]
> efterlønnen. CEPOS og andre liberale kræfter vejre selv sagt morgenluft:
> Anker "Ødeland" Jørgensens landsskadelige ordning står for fald.

Selvfølgelig vil vi ikke det. Vi har betalt for det. Alt andet virker ikke;
sygehuse, skoler, ja selv toiletter.

Så drop at gøre noget ved alle de ting og indstil ulandshjælpen, så vi kan
se at der trods er nogle et eller andet sted som har det værre end os og lad
os få vores efterløn! (Al renovation går alligevel til de lokale firmaer,
som holder sig på god fod med de lokale politikere på trods af al mulig
EU-udbud. Dem som ikke er venner, ryger alligevel på præ-kvalifikationen,
hvor at man ikke behøver at begrunde afslaget.)

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Jesper

Dato : 13-11-08 17:00

H. Jensen <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
> EU-udbud. Dem som ikke er venner, ryger alligevel på præ-kvalifikationen,
> hvor at man ikke behøver at begrunde afslaget.)

Ulandshjælpen forslår som en skrædder i helvede, desuden er det
kvalificeret arbejdskraft der er ( og bliver) mangel på, den slags der
går på efterløn. Det er ren Roskilde Bank det der.

Fra : H. Jensen

Dato : 14-11-08 14:53

> [...]
> kvalificeret arbejdskraft der er ( og bliver) mangel på, den slags der
> går på efterløn. Det er ren Roskilde Bank det der.

Og uden efterløn får vi ikke kvalificeret arbejdskraft for der er ingen som
vil knokle hele livet uden en belønning efter et langt arbejdsliv. Så kan de
lige så godt droppe ud af uddannelserne og feste hver aften for at leve
livet i nuet.

Fra : Jesper

Dato : 14-11-08 18:10

> [...]

> lige så godt droppe ud af uddannelserne og feste hver aften for at leve

Drop det fis! Danskerne lever længere end nogensinde før. Dem der går på
pension som 65 årige i dag kan regne med i gennemsnit at leve i mindst
10 år på offentlig forsørgelse.

Iøvrigt står det enhver frit for at betale til en kapitalpension og så
gå på pension som 60 årig.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-08 13:27

> [...]
> 10 år på offentlig forsørgelse.
>
> Iøvrigt står det enhver frit for at betale til en kapitalpension og så

Du stiller dig ikke tilfreds før slaveriet er genindført?

Heldigvis er det ikke personager af din kaliber som, hvor gerne I end vil,
bestemmer om frie mennesker skal arbejde mere eller mindre.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-08 09:18

> [...]
>
> --
> Jesper
> A dollar in aid to the third world not spend on

Der kan man se, hvor langt man kan komme med et regneark---
Og hvor villigt sådanne som dig, sluger maddingen.

Egon

Fra : C. Overgaard

Dato : 16-11-08 00:24

On 14 Nov., 18:09, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> 10 år på offentlig forsørgelse.
>
> Iøvrigt står det enhver frit for at betale til en kapitalpension og så

Det er kun hvis man bosætter sig foran et hospital med evne til at
klare de skavanker, som man genetisk måtte lide af. I min familie har
vi dårlige hjerteklapper. Da familien er bosiddende på Sydsjælland,
hvor at det er for dyrt for de lokale hospital at sende patienter ind
til rigshospitalet har man ansat lokale hjertelæger for at fungere som
stopklods, så de som små børn kan sige "Ka selv".

Derfor er den gennemsnitlige levealder omkring 60 år i min familie,
hvis man er af hankøn. (Far blev 62, hans ene bror 59 og den anden 60.
Min fætter blev ca. 45. En enkelt bror rejste til Norge hvor at han
døde af ubehandlet kræft, da han fik den i en for sen alder til at det
kunne betale sig at behandle den. Den brød ud da han var sidst i
70'erne). Jeg kunne selvfølgelig rejse til Norge og gemme mig på en
bjergtop for at leve længere på grund af den friske luft, men nu har
jeg valgt at leve og dø tidligt her på Sjælland, da mit netværk er
her.

Det med den gennemsnitlige levealder skal tages med et gran salt.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Jesper

Dato : 16-11-08 11:20

C. Overgaard <covergaard3650@gmail.com> wrote:

> [...]
> her.
>
> Det med den gennemsnitlige levealder skal tages med et gran salt.

Kære Carsten Overgaard:

Selvfølgelig ser man familier med medfødte (eller livsstilspåførte)
skavanker som ikke lever længe. Til gengæld er der jo også familer med
meget stærke gener hvor man lever til man bliver 90. (Prøv at spørge Per
Rønne hvor gamle de bliver i hans familie!)

Summa summarum er, at den gennemsnitlige levealder i Danmark er omkring
78 år for mænd og 80 for kvinder og den er stærkt stigende, så går man
på folkepension som 65 årig i dag kan man regne med at leve 10-15 år på
offentlig forsørgelse.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-08 10:53

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

her.

Det med den gennemsnitlige levealder skal tages med et gran salt.

Tjah--
Man skulle lige prøve at byde storbyfjolserne at have mindst een time til
nærmeste behandlingssted--

Egon

Fra : C. Overgaard

Dato : 16-11-08 04:14

On 16 Nov., 11:20, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> A dollar in aid to the third world not spend on
> family planning is a dollar wasted!
> htp://theextract.blogspot.com/- Skjul tekst i anførselstegn -

Den kvindelige andel af familien er alle på blodfortyndende medicin,
når de er over 50. Med hensyn til livsstilpåførte, så har de
selvfølgelig alle haft jobs, som var fysisk krævende - typisk jobs som
indebærer tidlig pension. Sømænd, mekaniker og lagermedarbejdere.
Mange har haft jobs hvor at man var stående hele dagen. En tante
arbejdede som smørebrødsjomfru oppe under taget i Magasin (Der var
koldt om vinteren inden renoveringen i 80'erne) og fik sat begge ben
af på grund af dårlig blodforsyning.

Det kan være at jeg med et forholdsvis stillesiddende arbejde
kombineret med lidt mere motion end de fleste (tidl. marathonløber,
triathlet og motionscykelrytter) kan overleve til at jeg er 65, men
jeg stræber ikke efter det. Jeg har været på besøg i ældreboliger og
har set de ældre sidde i deres egne affaldsstoffer og har haft nogle
af konens familie liggende på sygehus færdigbehandlet i 5 måneder
samtidig med at man nedlagde ældreboliger ude i Bystævneparken fordi
at ventelisterne var korte. Jeg tror simpelthen ikke at det er det
værd.

Mvh
C.Overgaard