Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
insats til spejlrefleks
Fra : albertslund

Dato : 25-07-01 14:08

Hejsa Fotogutter

Jeg har ladet mig fortælle at man kan købe en slags indsats til sit
spejlreflekscamera, der gør det muligt at bruge det som digital camera.
Insatsen placeres så der hvor man ellers ville sætte filmen i.

Er der nogen der ved noget om dette, evt links til forhandlere af disse ?

- Tonny, hest@jegergud.dk

Fra : Bernd Möller

Dato : 25-07-01 14:39

Hej,

"Indsatsen" hedder (e)film. Få mere at vide her: http://www.siliconfilm.com/
Den har været undervejs i mange mange år, men det ser ud til, at den snart
kommer på markedet. Hvem ved. Fås kun for nogle kameratyper og har
forholdsvis beskeden ydeevne.

Venlig hilsen

Bernd Möller

Fra : Kim Østrup

Dato : 25-07-01 19:37

Hej Tonny

Som tilføjelse til Bernd kan jeg fortælle, at E-film skal komme på gaden
her i Juli (har ikke ledt - men kig i tyske netbutikker) til en pris på
omkring 2000 mark - fåes i versioner der passr til F5, F90X, F3, EOS 1 N
og Eos 5.

Opløsningen er på 1,3 mio pixels og jeg håber den bliver bedre og bedre
(5-6 mio) og til sidst også laves til min F100

Mvh

Kim

Bernd Möller <dsl33687a@post.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 25-07-01 22:56

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Opløsningen er på 1,3 mio pixels og jeg håber den bliver bedre og bedre
> (5-6 mio) og til sidst også laves til min F100

nederen jeg har et nikon f60 - mon der er meget forskel på f90 og f60
størrelse inde i camerahuset ?

- Tonny

Fra : Bernd Möller

Dato : 26-07-01 08:01

> nederen jeg har et nikon f60 - mon der er meget forskel på f90 og f60
> størrelse inde i camerahuset ?

Selvom jeg ikke bruger Nikon vil jeg tro at forskellen ligger i
kommunikationen mellem efilm og dit kamera. Siliconfilm advarer tydeligt mod
at bruge andre kameraer end de listede. Det er vist noget med at der sendes
at opsnappe et billede mens spejlet er vippet op og lukkeren åben.
Prøv at bruge silikone-films diskussionsforum. Der må være flere som undrer
sig.

Venlig hilsen

Bernd Möller