Tændkabel defekt?
Fra : Dak

Dato : 12-11-08 20:50

Har set at der flyver knister fra tændkablet/tændrør over til
motorblokken engang imellem samt at min bil hakker i det når jeg gasser
op. Skal tændkablerne bare skiftes eller er det et andet problem?

---
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Kim Andreasen

Dato : 12-11-08 21:14

hejsa ja skift dem og få en ny bil og lad være med at smøre de nye ind i alt
muligt silikone snask de skal bare være rene husk også midterkablet
mvh kim andreasen

Fra : oz3bto

Dato : 12-11-08 21:20

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> engang imellem samt at min bil hakker i det når jeg gasser op. Skal
> tændkablerne bare skiftes eller er det et andet problem?

Asso havde det været forden havde det været et godt sted at starte :P
M en prøv at skifte dem .. jo ikke den store udskrivning hvis du ellers
køber uorginalt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-08 22:02

Dak skriver:

> Har set at der flyver knister fra tændkablet/tændrør over til
> motorblokken engang imellem samt at min bil hakker i det når jeg gasser
> op. Skal tændkablerne bare skiftes eller er det et andet problem?

Skift kablerne. Der må ikke være overslag udvendigt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe