MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Så slutter det for vista
Fra : Peter T.

Dato : 12-11-08 03:12

Fik lige en popup fra systrayen om, at maskinen vil blive genstartet om
10 minutter. Der var dog valget om, at kunne udsætte genstarten til om
en time eller 4 timer. Godt nok er XP et stort ballonhelvede, men det
kunne i det mindste slåes fra i mere eller mindre grad.

Far er ikke sur. Far er megamuggen.

Godt nok bruger jeg windows. Men windows skal fandme ikke bestemme over
hvornår jeg skal reboote spanden når jeg ikke har lavet handlinger som
råber på en reboot!

Microsoftudvklere, tag jer SAMMEN og få lavet den nerdmode-knap, så man
kan slippe for al jeres ubehøvlede nonsens! *knurre*

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : -= ? =-

Dato : 12-11-08 15:42

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i meddelelsen
[...]

Hvorfor skulle det dog være Microsoft der var skurken?

Du kunne jo slå automatisk hentning og installering af updates fra.

BG

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-08 15:54

"-= ? =-" skrev

> Hvorfor skulle det dog være Microsoft der var skurken?
>
> Du kunne jo slå automatisk hentning og installering af updates fra.

Jeg kan nu slet ikke mindes at have oplevet en tvunget genstart på min
Vista.
Når der kommer en opdatering, lægger den sig bare og venter, til jeg selv
lukker ned.

Jeg har derimod oplevet det hvis andre programmer har modtaget en automatisk
opdatering, f.eks. mit antivirusprogram.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-08 16:51

Du lagde ikke mærke til de indstillingsmuligheder du fik da du satte
autoupdate op? Eller var det en anden der gjorde det?
De inkluderer at sætte computeren til at installere automatisk på et
givet tidspunkt (og automatisk genstarte hvis det kræves). Du kunne
også have valgt at kun downloade opdateringer og selv vælge hvornår du
ville installere eller kun checke for nye opdateringer.
Den sidste mulighed var slet ikke at slå Autoupdate til. (Ikke
anbefalet)
Som du kan se eksisterer din "nerdmode-knap" allerede.

En anden gang burde du måske overveje at bare spørge om hvad der kan
gøres ved noget i stedet for at gå ud fra at sådan er det bare og
skælde ud for noget du selv (eller den der installerede Vista for dig)
har valgt.

Start | Alle programmer | Windows Update.
I venstre side vælg indstillinger.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter T.

Dato : 15-11-08 00:13

In article <p3tlh4l2cfn0id2bfjofq4h2v10eu8hsrh@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

> [...]
> gøres ved noget i stedet for at gå ud fra at sådan er det bare og
> skælde ud for noget du selv (eller den der installerede Vista for dig)

Jeg regner med, det var et svar til mig og ikke til "-= ? =-".

Anyway. Jeg forventer slet ikke, at indstillingerne per default er sat
til tvungen genstart i et miljø, som udover til underholdning, også
bruges til arbejde. For hvis det er korrekt, så er det dog den mest
hjernedøde disposition, jeg til dags dato har set. Der må slet ikke
eksistere noget validt argument for dette, da handlingen er under al
kritik.
Jeg _kunne_ feks. have været videokunstner, der havde sat maskinen til
en kodning af et pænt langt stykke film, som snildt kan tage flere
timer. Og hvis windows pludselig finder på, at genstarte, så vil jeg
satme mig blive stiktosset - og med rette - på microsoft.

Jeg kan forøvrigt fortælle, at jeg aldrig nogensinde har rodet i
indstillinger for autoupdate. Men det kan være, at jeg bliver nødt til
det for at komme denne irritation til livs.

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-11-08 09:28

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
> [...]

indstillinger for autoupdate. Men det kan være, at jeg bliver nødt til
det for at komme denne irritation til livs.

Hvornår slutter det for Peter T. ?

--
Ole

Splat splat splat

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-11-08 02:18

Hvorfor på Microsoft? Det er jo dig selv der har sat det op (eller
eventuelt den der installerede Windows for dig, hvis det ikke var dig
selv der gjorde det).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 12-11-08 17:04

-= ? =- wrote:
> [...]
>

> Hvorfor skulle det dog være Microsoft der var skurken?
>
> Du kunne jo slå automatisk hentning og installering af updates fra.

BG, dette er blot et venligt råd; kunne du ikke tage og få lavet noget
om mht. det program du læser nyhedsgrupper med, således at man kan se
forskel på hvad du og andre skriver?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-11-08 17:22

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev

> BG, dette er blot et venligt råd; kunne du ikke tage og få lavet noget om
> mht. det program du læser nyhedsgrupper med, således at man kan se forskel
> på hvad du og andre skriver?

Det kan man ikke i Windows Mail, når det indlæg man svarer på er skrevet via
Google Groups.
Man må bare tilføje krokodillenæppene manuelt, hvad jeg så har valgt at
gøre, da OE Quotefix ikke spiller på min spand.

Det er *kun* indlæg fra Google eller andre klienter der bruger
quoted-printable, der er problemet.

Fra : Max

Dato : 12-11-08 17:14

Hej Peter

> Microsoftudvklere, tag jer SAMMEN og få lavet den nerdmode-knap, så
> man kan slippe for al jeres ubehøvlede nonsens! *knurre*

Hvad med at kunderne tog sig sammen ?

--
Mvh Max