Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Øh...Hvordan gør man en linse ren?
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 11-11-08 18:36

Hej NG
Har investeret i et Canon HG 21 videokamera og jeg er vildt begejstret over
at linsen tegner så skarpt som den gør. Den fortjener en bedre behandling
end den jeg har givet tidligere linser på diverse kameraer og videokameraer.

Men hvordan gør man hvis det skal være rigtig godt? Jeg synes altid at jeg
ender op med en nogenlunde ren linse. Kikker jeg ordentlig efter ude i
kanten af linse opdager jeg dog ofte at alt skidtet åbenbart har lagt sig
derud og det var jo ikke meningen.

Denne manglende evne til at gøre linsen rigtig ren, resultere ofte bare i et
lille kik på linsen. Ser den bare nogenlunde hæderlig ud, bliver der filmet
med den ( især hvis der også er monteret filter), idet jeg jo ikke ved om
resultatet af en rengøring vil gøre det hele endnu værere. Suk.

Så jeg har altså brug for en vejledning og redskaber der kan klare en
perfekt rengøring af linsen/linserne. Thi hi.
mvh
Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 11-11-08 21:33

"Kurt Pedersen" <ktp.ktpttt@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så jeg har altså brug for en vejledning og redskaber der kan klare en
> perfekt rengøring af linsen/linserne. Thi hi.

Godaften Kurt

Prøv at se det jeg har her:

http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Objektiver_-_rengoering

og så lige lidt OT Ja jeg er nu helt oppe at køre med fuld musik
igen og glæder mig til igen at kunne nyde godt af gruppens visdom som jeg
har savnet.

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-11-08 21:42

BRSF-DK wrote:

> og så lige lidt OT Ja jeg er nu helt oppe at køre med fuld musik
> igen og glæder mig til igen at kunne nyde godt af gruppens visdom som jeg
> har savnet.

Godt at se dig tilbage, håber alt vel,

Bo //

Fra : BRSF-DK

Dato : 11-11-08 22:09

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Godt at se dig tilbage, håber alt vel,
>
> Bo //

God aften

Tak for de pæne ord

Jo alt er bedre nu og så er vor internetforbindelse også under bedring
som du kan se på www.news.fotohobby.dk

Bjarne R. S. Fahnøe

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-11-08 07:31

"BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> wrote in message

[8<8<8<]
> og så lige lidt OT Ja jeg er nu helt oppe at køre med fuld musik
> igen og glæder mig til igen at kunne nyde godt af gruppens visdom som jeg
> har savnet.

Det lyder godt.

--
Venlig hlsen

Mogens Hansen

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-11-08 15:54

> "BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> wrote in message

> [...]

Tak Mogens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-03-09 18:12

"BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> skrev i en meddelelse

> og så lige lidt OT Ja jeg er nu helt oppe at køre med fuld musik
> igen og glæder mig til igen at kunne nyde godt af gruppens visdom som jeg
> har savnet.

Ja, velkommen tilbage, med fuld knald på farverne

God weekend!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-11-08 13:50

On 2008-11-11 18:35:38 +0100, "Kurt Pedersen" <ktp.ktpttt@get2net.dk> said:

> Så jeg har altså brug for en vejledning og redskaber der kan klare en
> perfekt rengøring af linsen/linserne. Thi hi.

I de fleste kogebøger står der, at linser skal skylles i vand inden de koges...

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Leif Frandsen

Dato : 12-11-08 16:51

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in

> I de fleste kogebøger står der, at linser skal skylles i vand inden de
> koges...

Splitte mine bramsejl!!! NRE har også humor.

Leif

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-03-09 18:25

> [...]
>
> Så jeg har altså brug for en vejledning og redskaber der kan klare en
> perfekt rengøring af linsen/linserne. Thi hi.

1, du skal fjerne store partikler, det gør du ved at vende frontlinsen nedad
og bruge en fin pensel.

2, så skal du pudse optikken med et godt gammelt/slidt/blødt viskestykke,
brug destilleret vand som du laver ved at ånde på optikken (ikke når du har
tømmermænd). Kanterne tager du først med vatpinde, der efter med en vatpind
inden i viskestykket.

3, alt kemi kan være skadelig hvis det løber (og det gør det gerne ind
bag frontlinsen.

Fra : Jan

Dato : 14-03-09 10:42

> [...]
> vatpind inden i viskestykket.
>
> 3, alt kemi kan være skadelig hvis det løber (og det gør det gerne ind

omstændigt. pust på den og det støv der ikke går væk fjernes med en
fiberklud, købt for en 20er hos brillemanden

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 10:56

"Jan"
> omstændigt. pust på den og det støv der ikke går væk fjernes med en fiberklud, købt for
> en 20er hos brillemanden

Enig - fiberklud er vejen. ,o9-max-